ČÍNA.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Afrika, Asie.
Advertisements

Válka ve Vietnamu.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ZSVa Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Problémy poválečného světa
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_2D.9.15 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
HOSPODÁŘSKÉ DĚJINY 5HD200 CVIČENÍ X..
Vývoj v Číně po 2. světové válce
Demografický vývoj v Číně po 2.SV Název školy Gymnázium Zlín - Lesní čtvrť Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Rozvoj.
Porážka fašismu a důsledky 2. světové války
Autor: Mgr. Věra Sklenářová
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
EVROPA VE 30. LETECH (II.) Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa.
y.cz Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Marcela Chovancová Název šablonyIII/2.
VY_32_INOVACE_2D.9.11 Autor: Kateřina Vyčichlová Projekt Škola do života CZ.1.07/1.4.00/ Dějepis, 9. třída ZŠ Základní škola Kutná Hora, Kremnická.
Hospodářský vývoj Číny MP_1
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:VI/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Mimoevropské regiony – Východní Asie – Čína 1 Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Dagmar Zemanová Komunismus
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Soňa Patočková Název šablonyIII/2.
Vietnam – 3.generace asijských tygrů
Nástin hospodářských problémů Čínské lidové republiky a rozvojových zemí od druhé světové války do roku 1990.
Otázky po válce Období po 2. sv. válce. Charakter doby velmoci řeší uspořádání světa řeší, zda mají potrestat viníky války konference v Postupimi (Německo,
Hospodářství SSSR ve 20. a 30. letech 20.století.
EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: Nástup bolševiků v Rusku Číslo vzdělávacího materiálu: ICT2-16 Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_63_18 Název materiáluVýchodní.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Mgr. Petra Brůzlová NÁZEV:Život v Sovětském svazu mezi 1. a 2. světovou.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Jana Krchňáčková
Vývoj v jednotlivých zemích
SSSR mezi světovými válkami I
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_08_Nebezpečí nového válečného konfliktu
SITUACE V PROTEKTORÁTU
Šablona III/2 ROK 1968 V ČESKOSLOVENSKU Mgr. Lucie Opltová – 1
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Totalitní vláda komunistické strany
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO.
Dějiny Francie v letech 1848 – 1851
Šablona III/2 STUDENÁ VÁLKA V ASII Mgr. Lucie Opltová – 1
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Mao Ce-Tung a Čína.
SŠ-COPT Uherský Brod Mgr. Jana Krchňáčková
KOMUNISMUS V SOVĚTSKÉM SVAZU (SSSR)
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

ČÍNA

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU: Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky ICT AUTOR: Jana Rykrová TEMATICKÁ OBLAST: Dějepis NÁZEV DUMu: Čína POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 16 KÓD DUMu: JR_DĚJEPIS_16 DATUM TVORBY: 1. 2.2013 ANOTACE (ROČNÍK): Prezentace byla použita v dějepisném semináři jako součást tématu „Moderní dějiny“. Je to prezentace výkladová. Soustřeďuje se na situaci v Číně ve 2. polovině 20. století, ale v souvislosti s předchozím vývojem.

19. století Opiové války Industrializace Čínská buržoazie Xenofobie Povstání boxerů Soupeření s Japonskem a Ruskem 1894: čínsko-japonská válka o Koreu 1900: rusko – japonská válka (Mandžusko)

Buržoazní revoluce Poč. 20. století Strana: Kuomintang Představitel: Sunjatsen Heslo: nacionalismus, demokracie, blaho lidu Povstání na různých místech země 1912 – republika, (pád císařství)

Kuomintang X Komunistická strana Číny Meziválečné období 1925: zemřel Sunjatsen, nástupce Čankajšek Občanská válka: Kuomintang X Komunistická strana Číny 1931 – Japonsko obsadilo Mandžusko (součást Číny) Válka mezi Čínou a Japonskem do r. 1945

Druhá světová válka 1931 – Japonsko obsadilo Mandžusko (součást Číny) válka mezi Čínou a Japonskem do r. 1945 vnitročínské rozpory ustoupily do pozadí Čína patří mezi vítězné státy po porážce Japonska občanská válka pokračuje

Vítězství komunistické strany Občanská válka končí vítězstvím komunistické strany 1949 Čínská lidová republika Mao ce-tung Čankajšek - uprchl na Tchaj-wan - vyhlášena Čínská republika - člen OSN, legitimita

Čínská lidová republika diktátorský, totalitní režim Mao ce-tung (1976 zemřel) kolektivizace znárodnění rozpory se SSSR – Čína neuznává hegemonní postavení SSSR v socialistickém bloku, normalizace vztahů až 1989

Politika velkého skoku 50. léta „velký skok“ ke komunismu komuny– samosprávné oblasti, hospodářská soběstačnost, rozdělování rovným dílem, vlastní armáda, školství katastrofální následky – na poč. 60. let rozvrat hospodářství, hladomor

Kulturní revoluce 1965 – 69 cíl: vymýtit buddhismus, konfucianismus odstranit Maovy odpůrce rudé gardy – zfanatizovaní mladí lidé (studenti, dělníci) - teror ničení památek, likvidace inteligence ve školách – jen Maovo učení 10-20? milionů obětí

Kulturní revoluce skončila zásahem armády proti rudým gardám.

Masakr na náměstí Nebeského klidu demonstrace, hlavně studenti červen 1989 požadavek demokratizace součást rozsáhlejšího povstání (duben – červen) brutální zásah armády, tanky důsledky: vyhoštění zahraničních novinářů cenzura reakce západních států: embargo na dovoz zbraní

Současnost hlavní představitel: Teng Siao-pching ekonomické reformy – socialistická tržní ekonomika (povoleno soukromé vlastnictví, liberalizace trhu, zahraniční investice) kontakty se Západem (ekonomický potenciál Číny) okupace Tibetu porušování lidských práv jaderné zbraně

Shrnutí Kdy proběhla v Číně buržoazní revoluce? Kdo vedl v meziválečném období občanskou válku? Kdy vznikla Čínská lidová republika? Jaké „experimenty“ byly uskutečněny v 50. a 60. letech? K jaké události došlo v červnu 1989? Jaké jsou současné vztahy Číny a Západu?