SEMINÁŘ Mgr. Karolina BOSTLOVÁ

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CLIL Content and Language Integrated Learning
Advertisements

Spolu za vzděláním Název operačního programu:  Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Číslo a název oblasti podpory: Rovné příležitosti.
Základní škola, Matice školské 3, České Budějovice
Výuka cizích jazyků technických předmětů
ALT – „Automotive Language Training“ PREZENTACE PROJEKTU.
Základní škola, Slavkov u Brna, Malinovského 280
Problémy spojené se zaváděním CLIL do škol:
Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání
PODPORA PŘÍRODOVĚDNÉHO A TECHNICKÉHO VZDĚLÁVÁNÍ NA STŘEDÍCH ŠKOLÁCH V JIHOMORAVSKÉM KRAJI Ing. Zdenka Kučerová.
Vocational Education and Training for Young people ODBORNÉ VZDĚLÁVACÍ KURZY PRO MLADÉ Tento projekt byl realizován za finanční podpory Evropské unie. Za.
Kurikulární reforma Únor 2008 PhDr. Maria Bezchlebová
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Virtuální lektor? Miroslava Dvořáková Jiří Votava.
Název: Access – logická funkce v dotazu Autor: Ing. Antonín Dvořák Datum (období) vytvoření: Předmět: Informační a komunikační technologie.
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
v 1. ročníku Praktické školy jednoleté
Taneční a pohybová výchova
SCHOLA SERVIS od roku 2006 realizovala celkem 9 projektů financovaných fondy Evropské unie 8 projektů úspěšně ukončila, jeden je od roku 2012 v realizaci.
Integrace na pilotních školách Zkušenosti z Gymnázia v Rumburku Gymnázia Jana Keplera v Praze.
OPEN LEARNING Moderní výuka odborných cizích jazyků 89% žáků cítí potřebu umět cizí jazyk pro svou budoucí práci, NIDV, červen 2012 Brno, 4. červen 2014,
Projekty mobilit programu Leonardo da Vinci 2002 ___________________ PhDr. Helena Úlovcová
ECTS a Ostravská univerzita v Ostravě
 Pilotní kurz pro pedagogy MUDr. Iveta Matějovská, CSc.
Využití počítače ve výuce zeměpisu Školení SIPVZ – úroveň S Školitel: Antonín Jalovec.
Environmentální výchova a
Projekt Inkluzívní škola. Kurikulární reforma Možnosti Motivace učitelů Dovednosti Tradice.
Uplatňování konceptu ucelené rehabilitace u integrovaných žáků a studentů s tělesným postižením v ČR.
Katedra didaktiky ekonomických předmětů VŠE v Praze DIDAKTICKÁ SLOŽKA STANDARDU UČITELE ODBORNÝCH PŘEDMĚTŮ Miloslav Rotport Kostelec nad Černými lesy 27.
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Technika mluveného projevu Přednáška: pondělí 16:40–18:15 (6 týdnů) Seminář: pátek (2 skupiny) Zápočet: aktivní práce v semináři.
Technická univerzita v Liberci LIBEREC I Studentská 2 Inovace vzdělávání v oboru čeština jako druhý jazyk (CZ.1.07/2.2.00/ ) podpořeného z.
Prioritní osa 4 Podpora celoživotního učení a rovného přístupu ke kvalitnímu vzdělávání jednání Řídicího výboru Operačního programu Výzkum,
Hlediska, podle nichž učitelé vybírají učebnice češtiny pro cizince
PROJEKT ŠABLONY CZ.1.07/1.5.00/ Zpracovala: RNDr. Dagmar Fialová SŠP, Brno, Jílová 36g
Začínáme s prvky CLILu. CLIL v učebnicích anglického jazyka  New Happy House O Dvoudílný kurz – 1. a 2. ročník O První díl neobsahuje čtení ani psaní.
Šablony  Operační program Výzkum, vývoj a vzdělávání  Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy  Výzva č. 02_16_022 Podpora škol formou projektů.
S POLUPRÁCE PŘESHRANIČNÍCH REGIONŮ V OBLASTI VZDĚLÁVÁNÍ projektový záměr Evropská územní spolupráce (EUS), INTERREG V-A AT-CZ.
Program: Erasmus+ Klíčová akce: KA1 Název organizace: Základní škola M. Choceňského, Choceň Název projektu: Další vzdělávání učitelů cizích jazyků Číslo.
Přechod žáka ze ZŠ na SŠ SPŠ Ostrov Stručný program setkání 7:30-8:30  příprava ve třídách (otázky pro diskusi, vyzvednutí prac.oděvů, poučení.
Projekt Metodika v anglickém jazyce CZ.1.07/1.3.50/
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
Profese učitele z pohledu praxe střední školy (vážně i nevážně) Duben 2008.
Organizační formy vzdělávání Anotace: Výukový materiál je určen pro učitele jako osnova při výkladu učiva ORGANIZAČNÍ FORMY VZDĚLÁVÁNÍ. V prezentaci je.
SVĚTLANA HANUŠOVÁ NAĎA VOJTKOVÁ JIHLAVA Hlavní principy CLIL CLIL v zahraničí.
Setkání expertní skupiny v rámci partnerské sítě TTnet Téma - polytechnické vzdělávání Ing. Tomáš CIMBÁLNÍK Mgr. Petr Paníček Praha,
I N V E S T I C E D O R O Z V O J E V Z D Ě L Á V Á N Í.
Projekt „Inovace vzdělávacího programu Inovace vzdělávacího programu VOŠS Ostrava a rozšíření o kombinovanou formu vzdělávání Mgr. Michaela Holaňová.
CLIL zkušenosti Tento projekt je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky.
Projekt,,Šablony v SZŠ Příbram“ OPERAČNÍ PROGRAM VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST 1.5 Zlepšení podmínek pro vzdělávání na středních školách Projekt je.
Projekt Metodika v anglickém jazyce CZ.1.07/1.3.50/
Tisková konference k pětiletému výročí zavedení EtV jako DVO.
II. Metodický výklad výzvy. Cíl oblasti podpory 1.1 Podpora výuky cizích jazyků a v cizích jazycích ve školách a školských zařízeních. Výzva č. 55 je.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Jiří Svoboda Gymnázium dr. A. Hrdličky v Humpolci
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
Rozvoj výuky cizích jazyků
„K inovaci s inspirací“
Inteligence,tvořivost, paměť
CLIL v ČR a v zahraničí Content and Language Integrated Learning
VYUČOVÁNÍ A UČENÍ A/ B/ a/ cíle výuky b/ klíčové kompetence
CLIL Název operačního programu: OP VK
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Plánování prvních kroků
Bezpečnost práce zážitkovou pedagogikou
Název projektu: Ve škole po škole
KURIKULUM V SOUČASNÉ ŠKOLE
Název operačního programu:
Školní vzdělávací program
GENDER EDUCATION ADVANCING COMPETENCES IN CONTEXT OF CHANGING EUROPE
Transkript prezentace:

SEMINÁŘ Mgr. Karolina BOSTLOVÁ ÚVOD DO METODIKY CLIL SEMINÁŘ Mgr. Karolina BOSTLOVÁ

Za obsah prezentace odpovídá výlučně autor. Prezentace nereprezentuje názory Evropské komise a Evropská komise neodpovídá za použití informací, jež jsou jejím obsahem.

CLIL CONTENT = OBSAH LANGUAGE = JAZYK INTEGRATED = INTEGROVANÉ LEARNING = UČENÍ

VYUČUJÍCÍ CIZÍCH JAZYKŮ CLIL V HODINÁCH CIZÍHO JAZYKA V HODINÁCH NEJAZYKOVÝCH PŘEDMĚTŮ VÝUKA V CIZÍM JAZYCE

VÝHODY CLIL pro STUDENTA VĚTŠÍ MOTIVACE KOGNITIVNÍ UČENÍ ROZVOJ KOMUNIKAČNÍCH DOVEDNOSTÍ VYTVOŘENÍ NOVÝCH KONCEPTŮ V CIZÍM JAZYCE ZLEPŠENÍ CIZÍHO JAZYKA INTERAKCE PRODUKTIVNÍ ŘEČOVÉ DOVEDNOSTI MEZIKULTURNÍ POVĚDOMÍ „KULTURA“ PŘEDMĚTU SCHOPNOST STUDOVAT V CIZÍM JAZYCE

RŮZNORODOST UČEBNÍCH KANÁLŮ A ZDROJŮ MNOHONÁSOBNÁ INTELGENCE (H. Gardner) 1. Jazykově-verbální 2. Logicko-matematická 3. Tělesně-pohybová 4. Vizuálně-prostorová 5. Zvukově-hudební 6. Přírodní 7. Interpersonální (Společenská) 8. Intrapersonální (Vnitřní)

VÝHODY CLIL PRO ŠKOLU A UČITELE PROSTOR PRO ZLEPŠENÍ A INOVACI OSNOV PROHLOUBENÍ SPOLUPRÁCE MEZI KOLEGY OTEVŘENÍ SE NOVÝM MYŠLENKÁM ZLEPŠENÍ JAZYKOVÝCH I ODBORNÝCH ZNALOSTÍ A DOVEDNOSTÍ UČITELŮ ZLEPŠENÍ KLIMATU ŠKOLY ZVÝŠENÍ MOTIVACE STUDENTŮ

NEVÝHODY CLIL PRÁCE NAVÍC ČASOVĚ NÁROČNÁ PŘÍPRAVA POMALEJŠÍ TEMPO VÝUKY

A CO VY A CLIL???

III/2.11 CLIL VE VÝUCE NA SŠ CÍL: 1. PROHLOUBIT JAZYKOVÉ ZNALOSTI UČITELŮ NEJAZYKOVÝCH PŘEDMĚTŮ 2. ZVÝŠIT JEJICH KOMPETENCE V CLIL TERMÍN: ZÁŘÍ 2017 – ČERVEN 2018 VYUČUJÍCÍ: Mgr. Karolina BOSTLOVÁ ÚČASTNÍCI: 2 UČITELÉ SZŠ POČET HODIN ANJ: 50 POČET METODICKÝCH HODIN CLIL: 10 VÝSTUP: tvorba a realizace 10 CLIL minilekcí

Reference: Dale L. , Tanner R Reference: Dale L., Tanner R.: CLIL Activities, A resource for subject and language teachers, Cambridge University Press 2012

Děkuji za pozornost.