Název školy: ZŠ A MŠ Březno

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
32_04_25 Podmět Anotace Prezentace: Základní větný člen – podmět, výklad s animacemi Vzdělávací oblast, vzdělávací obor Jazyk a jazyková komunikace, Český.
Advertisements

VY_32_INOVACE_01_TVOŘENÍ SLOV
SLOVA JEDNOZNAČNÁ SLOVA MNOHOZNAČNÁ
VÝZNAM SLOVA Mgr. Michal Oblouk.
Osnova rozboru uměleckého textu
SČÍTÁNÍ A ODČÍTÁNÍ DESÍTEK DO 100
Jméno autora: Mgr. Hana Boháčová Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_12_INOVACE_07_CJL_M Ročník: II. Český jazyk a literatura Vzdělávací oblast:
Elektrický náboj Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, Petr Jeřábek. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
VY_22_INOVACE_60 Jazyk a jazyková komunikace. Anglický jazyk. My family.. 1. ročník únor 2012 Mgr. Kateřina Šujanová Body 1.
VÝZNAM SLOV Autor: Mgr. Monika Dudová Název: VY_32_INOVACE_ICT2.5_2-22
STRUKTURA A JAZYK LITERÁRNÍHO DÍLA
Digitální učební materiál
VY_32_INOVACE_05_02 CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_05_02 Zpracovala:Mgr.
Úhly – grafické přenášení
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
NAUKA O SLOVĚ Význam slov 7. ročník.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_16_METAFORA_A_METONYMIE Název materiálu:
Pavel Vlček ZŠ Jenišovice VY_32_INOVACE_346
Molekula Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
VY_32_INOVACE_05_01 CZECH SALES ACADEMY Trutnov – střední odborná škola s.r.o. EU PENÍZE ŠKOLÁM CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_05_01 Zpracovala:Mgr.
CJL mluvnice Tvarosloví Mgr. Zina Omelková
BÁSNICKÁ POJMENOVÁNÍ 1 TROPY
BÁSNICKÁ POJMENOVÁNÍ 1 TROPY
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_13_08 Název materiáluSlova jednoznačná.
Název školy:ZŠ A MŠ Březno Autor:Petr Pacholátko Název:VY_32_INOVACE_45 Přechodníky Téma: Přechodníky Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Anotace: Materiál.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Český jazyk 7. ročník Název materiálu VY_32_INOVACE_07_Homonyma Autor Chňoupková Martina.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_TÉMA:Závisle a nezávisle proměnná TEMA: ČÍSLO PROJEKTU:
VY_32_INOVACE_55 Název školy: ZŠ A MŠ Březno Autor:Petr Pacholátko Název: Obohacování slovní zásoby Slovní zásoba – obohacování slovní zásoby Téma: Slovní.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Eva Bartošová Název DUM: VY_32_Inovace_ obohacování slovní zásoby Název sady: Český jazyk 7. ročník.
Podstatná jména látková. Látková podstatná jména mají zpravidla jen tvary jednotného čísla a označují se jimi jak část, tak i celek, tedy látku samu bez.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Zdeňka.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o. AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV PROJEKTU: Podpora výuky v technických oborech NÁZEV ŠABLONY: III/2.
Geometrické tvary Matematika a její aplikace (matematika pro 1., 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Základní jazykové prostředky výstavby uměleckých textů
VY_32_INOVACE_15_Český jazyk pro 8. ročník_Význam slov
Trávící soustava Autor: Mgr. Iva Hirschová
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Martina Kmentová Název materiálu:
Nauka o významu slov Význam věcný (lexikální) – vyjadřuje, co slovo označuje; bývá vysvětlen ve slovníku (slovníkový) Hlemýžď = suchozemský plž s ulitou.
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Využití ICT pro rozvoj klíčových kompetencí CZ.1.07/1.5.00/
Písemné násobení (čísla do ) VY_32_Inovace_12TK-1
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Sčítání a odčítání do 10 Matematika a její aplikace (matematika pro 1., 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění.
Mgr. Marie Havránková TVAROSLOVÍ 1 Mluvnice pro 2. ročník 2. ročník
Chemie – 8.ročník Atomy a molekuly VY_32_INOVACE_
Homonyma VY_32_INOVACE_1
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
VY_32_INOVACE_CJ.6.A.14 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr. Nikola Grbavčicová Název materiálu: VY_32_INOVACE_CJ.6.A.14_pridavna_jmena Název:
Slovesa Bc. K. Matějková.
AUTOR: Mgr. Marcela Maršálková NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_ČJ_05
Procvičování násobků 2, 3, 4 a 5 s využitím interaktivní tabule
Název školy ZŠ a MŠ Březno Název: Autor: Mgr. Petr Pištěk
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ speciální Litvínov, Šafaříkova 991, okr. Most
Autor: Mgr. Jitka Šteflová
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Procvičovací list Jazyková výchova (český jazyk pro 1. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující.
Stavba atomu.
Významové vztahy mezi slovy - synonyma, antonyma, homonyma
VY_32_INOVACE_02_Věta, z čeho je složena
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Název školy Autor: Název: Téma: Číslo projektu: ZŠ a MŠ Březno
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Název školy Autor: Název: Téma: Číslo projektu: ZŠ a MŠ Březno
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů
Název školy: ZŠ a MŠ Březno
Název školy: ZŠ A MŠ Březno
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ A MŠ Březno Autor: Petr Pacholátko Název: VY_32_INOVACE_21_Významosloví Téma: Významosloví Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0360 Anotace: Materiál k interaktivní tabuli – Český jazyk pro 9.ročník ZŠ, Významosloví

Významosloví Slovní význam

Vlak kalv Co mají společného tyto útvary?

Čím se tyto dvě skupiny hlásek liší?

Skupiny stejných hlásek Stejný počet hlásek

Vlak – věcný význam (prostředek hro-madné dopravy) - mluvnický význam (podstatné jmé-no) Kalv – žádný význam

Slova jednoznačná a mnohoznačná Čím se liší tato slova z hlediska slovních významů? Zub atom

Zub – tvrdý útvar v čelisti sloužící k roz-mělnění potravy - na klíči, vidličce (připomíná tvarem nebo funkcí) - ostří (pila) Více významů – slovo mnohoznačné atom – chemicky nejmenší částice hmoty jeden význam – slovo jednoznačné

Přenesení významu Podle vnější podobnosti – podobá se tvarem, velikostí atd. – metafora oko – na polévce, na punčoše atd. Podle vnitřní souvislosti – příklad – přenesení děje na osoby – šel na stráž (původní význam) - viděl hradní stráž (přeneseno na osoby) metonymie