Člověk a jeho svět 4. ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název DUM: VY_32_INOVACE_XVI_1_20_Péče a ochrana ŽP Šablona číslo : XVISada číslo: 1Pořadové číslo DUM: 20 Autor: Mgr.Lenka Dědečková.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.1.2 Slova jednozna č ná a mnohozna č ná Název sady: Č eský jazyk 4.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.1.3 Slova souzna č ná a protikladná Název sady: Č eský jazyk 4. ro.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Dobrá Jana Název DUM: VY_32_Inovace_1.1.1 Hlásková podoba slova Název sady: Český jazyk 4. ročník Číslo.
VODA, VZDUCH - OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola Kpt. Jasioka, Havířov-Pr. Suchá Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČÁSTI ROSTLIN Autor: Mgr. Irena Tomicová Výukový materiál zpracován.
ANOTACE Didaktická hra, která procvičuje znalosti z prvouky a přírodovědy. Upevňuje znalosti z oboru živé přírody a jejího rozdělení. AUTORTereza Skálová.
POLOLETNÍ PÍSEMNÉ OPAKOVÁNÍ Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_468.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Přírodověda – 5. ročník, Půda
ŽIVÁ PŘÍRODA - opakování
VY_32_Inovace_ Části rostlin Člověk a jeho svět 3. ročník
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
ROSTLINY, ČÁSTI TĚLA - TEST
Průřezové téma - Enviromentální výchova Základní podmínky života – Půda I. Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál k průřezovému tématu EV Základní.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR:Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_27_ VOLNĚ ŽIJÍCÍ ŽIVOČICHOVÉ.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
PŘÍRODOVĚDA 5. ročník Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Jiřina Jeršovová.
Základní společenstva - lesy
AUTOR: Mgr. Václava Horniková
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Kolín V. , Mnichovická 62
Sada:Přírodopis,2. stupeň Autor: Mgr. Zbyněk Němec
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Zvole, okr. Praha - západ
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Lubomíra Moravcová Název materiálu:
EU peníze školám Reg. číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor
VY_52_INOVACE_11_ Rostliny v rybníku a okolí
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková CZ.1.07/1.4.00/
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je
Základní škola a Mateřská škola, Baška, p. o. Baška 137, Baška
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_14_Teplota a čas
Autor: Mgr. Iveta Váňová VY_32_ INOVACE_50_ Opakování měření
HOUBY (opakování) VY_32_INOVACE_06-47 Ročník: 3. Vzdělávací oblast:
Tématický celek : ROZMANITOST V PŘÍRODĚ II .
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
VY_32_Inovace_ Písemné sčítání v oboru do 100
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Vy_32_INOVACE_O4_ŽIVOČICHOVÉ
LES Les hraje v životě každého člověka důležitou roli.
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
VY_52_INOVACE_24_ Dělení kvetoucích rostlin podle stonku
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_13 Střídavé.
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy Základní škola a mateřská škola, Jetřichov, okres Náchod
VY_32_ INOVACE_ 01_ PŘÍRODOVĚDA 5
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
Člověk a jeho svět 3. ročník
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Živá příroda Člověk a jeho svět (Prvouka pro 3. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV:VY_52_INOVACE_04_05_25_TROPICKÝ PODNEBNÝ PÁS TÉMA:TROPICKÝ.
NEŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_32_Člověk a příroda.
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
Transkript prezentace:

Člověk a jeho svět 4. ročník Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Jana Dobrá Název DUM: VY_32_Inovace_1.3.18 Opakování 1. pololetí Název sady: Člověk a jeho svět 4. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3577 Anotace: Materiál je určen žákům 4. tříd jako opakování a upevňování znalostí z 1. pololetí. Žáci plní zadané úkoly. Materiál se dá využít při práci s interaktivní tabulí, multimice, v počítačové učebně nebo jako pracovní list.

Člověk a jeho svět 4. ročník Opakování 1. pololetí

1. Napiš, jak dělíme živou a neživou přírodu. Živá příroda Neživá příroda __________ __________ __________

2. Doplň chybějící názvy částí těla houby.

3. Napiš, čím se rozmnožují kvetoucí a čím nekvetoucí rostliny. Kvetoucí rostliny se rozmnožují __________. Nekvetoucí rostliny se rozmnožují __________. 4. NAPIŠ DĚLENÍ ŽIVOČICHŮ. ____________ ____________ ____________ ____________ ____________

5. Doplň dělení stonků u bylin. BYLINY . 3 BODY lodyha stvol stéblo 6. NAPIŠ LESNÍ PATRA. Lesní patra jsou: ______________________________ ____________________________________________ kořenové, mechové, bylinné, keřové a stromové 5 BODŮ

7. Napiš správné názvy stavby těla rostliny.

8. Doplň věty o neživé přírodě. Čím je tvořen vzduch? Vzduch je tvořen vodními parami, částicemi __________ a __________. Jak dělíme vodu na Zemi? Vodu dělíme na oceánskou a __________, která se dále dělí na __________, podpovrchovou a ledovcovou. Jak vznikají mraky? Mraky vznikají _________ vody. 2 BODY prachu, plyny 2 BODY pevninskou, povrchovou 1 BOD odpařováním

9. Napiš dělení hornin, ke každé jeden příklad a 3 příklady nerostů. Horniny __________ __________ __________ Nerosty

10. Doplň chybějící údaje v tabulce. veličina základní jednotka měřidlo 1 m délkové měřidlo hmotnost stupeň Celsia 1˚C hodiny objem litr 1 l

Bodování a hodnocení 1. OTÁZKA 8 BODŮ 2. OTÁZKA 4 BODY HODNOCENÍ:

Řešení 1. Napiš, jak dělíme živou a neživou přírodu. Živá příroda Neživá příroda houby voda rostliny půda živočichové vzduch horniny a nerosty teplo a světlo 8 BODŮ

Řešení 2. Doplň chybějící názvy částí těla houby. klobouk třeň plodnice podhoubí 4 BODY

Řešení 3. Napiš, čím se rozmnožují kvetoucí a čím nekvetoucí rostliny. Kvetoucí rostliny se rozmnožují semeny. Nekvetoucí rostliny se rozmnožují výtrusy. 2 BODY 4. NAPIŠ DĚLENÍ ŽIVOČICHŮ. OBRATLOVCI BEZOBRATLÍ ryby hmyz obojživelníci plazi ptáci savci 8 BODŮ

Řešení 7. Napiš správné názvy stavby těla rostliny. květ plod list stonek kořen 5 BODŮ

Horniny žula pískovec mramor Nerosty křemen slída živec Řešení 9. Napiš dělení hornin, ke každé jeden příklad a 3 příklady nerostů. Horniny žula pískovec mramor Nerosty křemen slída živec VYVŘELÉ USAZENÉ PŘEMĚNĚNÉ 9 BODŮ

Řešení 10. Tabulka veličin a základních jednotek základní jednotka měřidlo délka metr 1 m délkové měřidlo hmotnost kilogram 1 kg váha teplota stupeň Celsia 1˚C teploměr čas sekunda 1 s hodiny objem litr 1 l odměrný válec 11 BODŮ

Použité zdroje ŠTIKOVÁ, Věra. Člověk a jeho svět : přírodověda pro 4. ročník. Brno : Nová škola, 2011. ISBN 978-80-7289-297-6. ČÍŽKOVÁ, Věra, BRADÁČOVÁ, Lenka, HÍSEK, Květoslav. Přehledy živé přírody pro 3. – 5. ročník. Turnov: ALTER, 1995. ISBN 80-85775-25-7 Obrázky z galerie klipart Vlastní obrázek