Filantrop Středomoří Herodes.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VY_32_Inovace_ICT2.4_3-52 Anotace
Advertisements

Struktura středověké společnosti
vytvořený v projektu OP VK
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Starověká Palestina.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
DUM (digitální učební materiál)
Claudius Michaela Prokešová.
Franská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr.Marie Toncrová.
Název Klasické období Předmět, ročník Dějepis, prima Tematická oblast
Antický Řím sochařství.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vznik Svaté říše římské
PO ŠKOLE DO ŠKOLY Projekt OPVK č. CZ.1.07/1.1.32/ KA2 Exkurze se zpracováním výstupů Základy společenských věd a historie v realitě Terezín 29.
BYZANTSKÁ ŘÍŠE Byzantská říše vznikla po rozdělení Římské říše na území Říše …………. Zahrnovala zejména Malou Asii a ……….. poloostrov.
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
Senát Říma a senát Konstantinopole – cesta od mocného politického centra k městské radě Mgr. Jana Malaníková.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Zdeňka Šupková Název šablonyIII/2.
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
37.1 Kraj Praha – poznáš jeho dominanty?
Téma: ŘECKO-PERSKÉ VÁLKY Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Klasické období Škola: ZŠ Náklo Autor: Mgr. Barbora Volmanová Datum: 5/2012.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jindřiška Řehořková Název DUM: VY_32_Inovace_7.1.2 Franská říše za vlády Karla Velikého Název sady: Raný.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu vy_32_INOVACE_inf3_web16 Označení materiálu web16_barvy.pptx Název školy Gymnázium Kladno Autor.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu vy_32_INOVACE_inf3_web01 Označení materiálu web01_uvod.pptx Název školy Gymnázium Kladno Autor.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_inf3_prg10 Označení materiáluprg10_vyvoj_diagram.pptx Název školyGymnázium Kladno.
Průmyslová revoluce 3 Velká Británie 18. a 19.století Průmysl, obchod, doprava, ekonomie.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR: Mgr. Marcela Lazáková NÁZEV: VY_12_INOVACE_22_ČLOVĚK A JEHO SVĚT_KOSMOVA KRONIKA ČÍSLO PROJEKTU:
Průmyslová revoluce 2 Velká Británie 18. a 19.století Zemědělství.
Průmyslová revoluce 6 Obchod a bankovnictví. Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_dej1_dkc 8 Označení materiáludkc08_prum_rev_obchod_bankovnictvi.
Průmyslová revoluce 5 Zemědělství, průmysl, doprava.
Průmyslová revoluce Kladno Gymnázium Kladno. Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiáluvy_32_INOVACE_dej1_dkc20 Označení materiáludkc20_prum_rev_kladno_gymnazium.
PATRISTIKA I. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Označení materiálu
INDICKÁ FILOSOFIE I. CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_mix2_zsv01
Stará, Střední a Nová říše
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Sandra Jaklová
Vývoj v jednotlivých zemích
Průmyslová revoluce průběh
Průmyslová revoluce 9 Technická revoluce.
Grafika – opakování Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Algoritmizace – základní pojmy
vypracovala Markéta Jurečková
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Autor: Mgr. Milena Hainišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_13_DĚJEPIS
Prezentace seznamuje žáky se dalšími řády hmyzu a jejich zástupci
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Téma: STAROVĚKÝ ŘÍM Předmět: Dějepis Ročník: 6 Klíčová slova: Úvod
Křesťanství a středověká Evropa
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
Průmyslová revoluce Kladno.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Historie židovského Chrámu
Druh učebního materiálu prezentace (výkladová) Ročník Cílová skupina
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Šárka Petříková Číslo
Prezentace seznamuje žáky se stavbou těla a typy vývoje hmyzu Předmět
Herodův pevnostní palác
PATRISTIKA II Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Označení materiálu
Zásobování vodou Masada.
První židovská válka v letech 66-70
, spoluvládce od roku 1765, samostatná vláda od roku 1780
Průmyslová revoluce 10 Technická revoluce.
Starověká Palestina.
STÁTY PŘEDNÍHO VÝCHODU
Umění starověkého Říma
Hromadný odchod povstalců
Transkript prezentace:

Filantrop Středomoří Herodes

Herodes Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0950 Kódování materiálu vy_32_INOVACE_dej2_zdk17 Označení materiálu zdk17_herodes.pptx Název školy Gymnázium Kladno Autor Mgr. Jitka Přibilová Anotace Výukový materiál – prezentace. Podklad pro výklad a samostatnou práci. Jiný pohled na významného panovníka Heroda Velikého. Předmět Dějepis, Seminář z dějepisu Tematická oblast Židovské dějiny Téma Herodes Očekávané výstupy Žákům se dostane srovnání biblických příběhů s fakty doloženými historickým bádáním. Žákům se otevře prostor k pochopení judaismu i počátků křesťanství. Klíčová slova Herodes, Hasmonejovci, filantropie, Samaří, Sebastos Druh učebního materiálu prezentace (výkladová) Ročník 1., seminář z dějepisu Cílová skupina vyšší stupeň osmiletého gymnázia, čtyřleté gymnázium Ověřeno SDEJ 30.4.2014 Zdroje uvedeny na konci dokumentu.

Majetnický filantrop Je čas pozměnit mýtus, který krále Heroda prezentoval jen jako vraha betlémských neviňátek. Herodovým vzorem byl král Šalamoun a věčnou slávu mu měly zajistit nevídané charitativní akce a kolosální stavby. Využil vlastnictví obchodních tras, jejichž využívání zpoplatnil. Od římského císaře Augusta si pronajal kyperské měděné doly.

Majetkové zdroje však nebyly vždy morální Majetkové zdroje však nebyly vždy morální. Poskytoval zemědělské daňové pronájmy, ke svým poddaným se choval nelítostně. Značná část majetku rovněž pocházela z konfiskátů, v první řadě tradičního židovského rodu Hasmonejovců, ze kterého pocházela jeho manželka.

Růst počtu židovského obyvatelstva Díky míru v oblasti vzkvétá během Herodova panování obchod a tím i prosperita regiónu. V roce 48 po Kr. v době Claudiova sčítání lidu žilo v rámci Římské říše 6 944 000 Židů (10 procent obyvatel imperia), další žili za hranicemi říše. Celkový počet Židů Herodovy doby se odhaduje na 8 miliónů.

Za Herodovy vlády zakládají Židé miniaturní sociální státy v Alexandrii, Římě, Antiochii, Babyloně i jinde. Zaopatřují chudé, vdovy, sirotky, zajišťují návštěvy vězňů a pohřby. Herodes navíc poskytuje finance synagogám, knihovnám a lázním.

Podpora řecké kultury Herodes byl nadšený sportovec, proto nezapomínal na výstavbu stadiónů. Díky svým penězům a organizačním schopnostem dokonce zachránil existenci olympijských her, proto bylo jeho jméno chováno v úctě v řeckých městech.

Herodes financoval přestavbu Apollonova chrámu na ostrově Rhodos Herodes financoval přestavbu Apollonova chrámu na ostrově Rhodos. Postavil několik divadel. Zřizoval gymnázia. Nechal dláždit cesty a stavět vodovody. Znovu vybudoval město Samaří a pojmenoval ho Sebastos (řecký ekvivalent jména Augustus).

zdroje Johnson, Paul. Dějiny židovského národa. Vyd. 1. Řevnice: Rozmluvy, 1995, 845 s. ISBN 80-85336-31-6