NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_M9_Hanak TÉMA: Finanční matematika

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_14_M7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Zlomky Základní škola Libina, příspěvková organizace,
Advertisements

ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_03_M9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Lomené výrazy Základní škola Libina, příspěvková.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_13_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Mocniny s přirozeným mocnitelem Základní škola.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_18_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Statistika Základní škola Libina, příspěvková.
Úroky ve slovních úlohách Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_11_F9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Elektromagnetické zařízení Základní škola Libina,
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_15_F7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Mechanické vlastnosti kapalin a plynů Základní.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_10_09_F9_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Vedení elektrického proudu v polovodičích.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_06_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Poměr, přímá a nepřímá úměrnost Základní škola.
Užití složeného úrokování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_15_M9_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Rovnice s neznámou ve jmenovateli Základní škola.
ČÍSLO PROJEKTU : CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV : VY_32_INOVACE_06_01_M7_Hanak AUTOR : Ing. Roman Hanák TÉMA : Racionální čísla Základní škola Libina, příspěvková.
Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_09_Z6_Skála AUTOR: Mgr. Aleš Skála Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_08_M7_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Zlomky Základní škola Libina, příspěvková organizace,
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : Prosinec.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_14_M6_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Desetinné číslo Základní škola Libina, příspěvková.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_14_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Statistika Základní škola Libina, příspěvková.
Č ÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_04_M8_Hanak AUTOR: Ing. Roman Hanák TÉMA: Výrazy Základní škola Libina, p ř ísp ě vková.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_18_F9_Hanak TÉMA: Jaderná energie
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_15_M6_Hanak TÉMA: Úhel
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Složené úrokování Tematická oblast
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_04_M7_Hanak TÉMA: Zlomky
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_09_M6_Hanak TÉMA: Desetinné číslo
Jednoduché úrokování Tematická oblast
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_04_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_02_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_05_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_11_M8_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_17_M9_Hanak TÉMA: Koule OBSAH: Povrch
Bez vody není život AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_01_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
Po čem šlapeme AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_13_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_09_M7_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_11_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_18_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
Procvičení a upevnění učiva
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_01_M6_Hanak TÉMA: Desetinná čísla
Vzdělávací oblast: MATEMATIKA A JEJÍ APLIKACE
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_12_F7_Hanak TÉMA: Otáčivé účinky síly
Finanční matematika 4. (finanční gramotnost) Složené úrokování
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_06_F9_Hanak TÉMA: Střídavý proud
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_07_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
Mapa AUTOR: Mgr. Aleš Skála NÁZEV: VY_32_INOVACE_21_05_Z6_Skála
NÁZEV: VY_32_INOVACE_07_02_M8_Hanak TÉMA: Pythagorova věta
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_18_M7_Hanak TÉMA: Procenta
NÁZEV: VY_32_INOVACE_10_03_F9_Hanak TÉMA: Elektromagnetické jevy
Rozdělení zemí podle vyspělosti
CESTOVNÍ RUCH AUTOR: Mgr. Aleš Skála
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_13_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_01_M6_Hanak TÉMA: Dělitelnost
NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_12_M9_Hanak TÉMA: Jehlan OBSAH: Objem
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_17_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_08_M6_Hanak TÉMA: Desetinné číslo
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_09_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_10_M7_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_14_M9_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_02_F7_Hanak TÉMA: Pohyb tělesa
Procenta kolem nás Jednoduché úrokování VY_42_INOVACE_34_01.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_02_M7_Hanak TÉMA: Racionální čísla
NÁZEV: VY_32_INOVACE_04_06_M9_Hanak TÉMA: Lomené výrazy
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_18_M8_Hanak TÉMA: Druhá mocnina a odmocnina
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_15_M7_Hanak TÉMA: Celá čísla
NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07_M7_Hanak
NÁZEV: VY_32_INOVACE_02_01_M7_Hanak TÉMA: Zlomky
Transkript prezentace:

NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_M9_Hanak TÉMA: Finanční matematika Základní škola Libina, příspěvková organizace, Libina 548,788 05,IČ: 708 708 61 Název projektu: Škola hrou Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem republiky Vzdělávací oblast Matematika a její aplikace AUTOR: Ing. Roman Hanák NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_18_M9_Hanak TÉMA: Finanční matematika OBSAH: Jednoduché úrokování ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.2364

ANOTACE V této hodině si ukážeme, jak budeme řešit příklady na jednoduché úrokování. Nalezneme zde řešené příklady a na závěr jsou zde příklady na samostatné procvičení, ke kterým je uvedeno správné řešení. Inovativnost je v tom, že se zde vyskytuje řada moderních interaktivních prvků. Máme zde názorné grafické animace, obrázky, komentáře k řešení a hypertextové odkazy. Žáci lépe pochopí probíranou látku a hodina je pro ně zajímavější. Každý řešený příklad je pomocí animací rozdělen na dílčí kroky, takže vyučující se nezdržuje psaním na tabuli, ale pomocí ovladače postupně odkrývá řešení příkladu a má tak možnost žáky nechat samostatně tvořit a věnovat se těm žákům, kteří potřebují individuální pomoc. Na konci hodiny je stránka, kde jsou odkazy na internetové stránky, které prověří matematické dovednosti formou her nebo různých testů. Vyučující má možnost vybrat si z uvedených odkazů stránku, na které otestuje vědomosti žáků. Hodina je tvořena tak, aby mohla být odučena v multimediální učebně nebo v počítačové učebně, které mají připojení k internetu.

Zapamatujte si! Úroková míra je výše úroku za určité období vyjádřené v procentech Úrokovou míru značíme p. Úroková sazba je příslušný počet procent úrokové míry vyjádřený desetinným číslem. Úrokovou sazbu značíme i. 𝒊= 𝒑 𝟏𝟎𝟎

Úrok je peněžní částka, kterou dává banka zákazníkovi za to, že si u ní uložil peníze. Úrok značíme ú. Jistina je uložená peněžní částka v bance. Jistinu značíme J. Počáteční jistinu značíme 𝐉 𝟎 . Úroková doba je čas, po který jsou peníze uloženy v bance. Úrokovou dobu značíme 𝐭. ú = 𝐉 𝟎 · i ú = 𝐉 𝟎 · i · t

Pan Liška dostane úrok 700 Kč. Př.1) Pan Liška uložil do banky 14 000 Kč na jeden rok při úrokové míře 5% za rok. Vypočítejte úrok, který dostane. Řešení: 1. způsob základ . . . . . . . . . . 𝑧=14 000 𝐾č počet procent . . . . . 𝑝=5 %=0,05 procentová část . . . č= ? č=𝑝·𝑧 č=0,05·14 000 č=700 𝐾č Pan Liška dostane úrok 700 Kč.

Pan Liška dostane úrok 700 Kč. Př.1) Pan Liška uložil do banky 14 000 Kč na jeden rok při úrokové míře 5% za rok. Vypočítejte úrok, který dostane. Řešení: 2. způsob Jistina . . . . . . . . . 𝐽 0 =14 000 𝐾č Úroková míra . . . . 𝑝=5 % Úroková sazba . . . 𝑖=5:100=0,05 Úrok . . . . . . . . . . . ú= ? ú= 𝐽 0 ·𝑖 Na účtu bude mít: ú=14 000·0,05 𝐽= 𝐽 0 +ú ú=700 𝐾č 𝐽=14 000+700 𝐽=14 700 𝐾č Pan Liška dostane úrok 700 Kč.

Př.2) Pan Vlk uložil do banky 280 000 Kč na čtvrt roku při úrokové míře 5% za rok. Vypočítejte úrok, který dostane. Řešení: 1. způsob základ . . . . . . . . . . 𝑧=280 000 𝐾č počet procent . . . . . 𝑝=5 %=0,05 procentová část . . . č= ? Peníze mě v bance čtvrt roku: č=𝑝·𝑧 č=0,05·280 000 ú=14 000 :4 č=14 000 𝐾č ú=3 500 𝐾č Pan Vlk dostane úrok 3 500 Kč.

Pan Liška dostane úrok 3 500 Kč. Př.2) Pan Vlk uložil do banky 280 000 Kč na čtvrt roku při úrokové míře 5% za rok. Vypočítejte úrok, který dostane. Řešení: 2. způsob Jistina . . . . . . . . . 𝐽 0 =280 000 𝐾č Úroková míra . . . . 𝑝=5 % Úroková sazba . . . 𝑖=5:100=0,05 𝑡= 1 4 Úroková doba . . . =0,25 Úrok . . . . . . . . . . . ú= ? Na účtu bude mít: ú= 𝐽 0 ·𝑖·𝑡 𝐽= 𝐽 0 +ú ú=280 000·0,05·0,25 𝐽=280 000+3 500 ú=3 500 𝐾č 𝐽=283 500 𝐾č Pan Liška dostane úrok 3 500 Kč.

Příklady na samostatné procvičení: 1) Pan Kozel uložil do banky 85 000 Kč na jeden rok při úrokové míře 4,5 % za rok. Vypočítejte úrok, který dostane. 𝟑 𝟖𝟐𝟓 𝑲č 2) Pan Josef uložil do banky 180 000 Kč na půl roku při úrokové míře 3% za rok. Vypočítejte úrok, který dostane. 𝟐 𝟕𝟎𝟎 𝑲č 3) Banka půjčila podniku 700 000 Kč na roční úrokovou míru 14,4 %. Jak velký úrok podnik zaplatí? 𝟏𝟎𝟎 𝟖𝟎𝟎 𝑲č 4) Paní Marie uložila do banky 100 000 Kč na rok a půl roku při úrokové míře 2 % za rok. Vypočítejte úrok, který dostane. 𝟑 𝟎𝟎𝟎 𝑲č

Moje škola – matematika A Hypertextové odkazy Matematické hry Moje škola – matematika A Moje škola – matematika B ZŠ Dobřichovice – pracovní listy Matematika pro každého Matematika pro základní školy Fyzikální, matematické a chemické tabulky

Použité zdroje: MOLNÁR, Josef; LEPÍK, Libor; LIŠKOVÁ, Hana a kol. Matematika 9. Olomouc: Prodos, 2001, ISBN 80-7230-109-8. MULLEROVÁ, Jana; BRANT, Jiří; HORÁČEK, Rudolf a kol. Matematika pro 9. ročník Algebra. Praha: Kvarta, 2000, ISBN 80-86326-10-1. DYTRYCH, Martin; DOBIASOVÁ, Irena; LIVŇANSKÁ, Libuše. Sbírka úloh z matematiky –početní úlohy. Pohořelice: Fortuna, 2001, ISBN 80-7168-766-9. TOUSSAINT, Dominique. Wikipedie [online]. [cit. 15.4.2013]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Cone_3d.png Galerie klipart MS Office 2010 Vlastní tvorba