Název školy: Speciální základní škola, Louny,

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Zdeňka Kobrová Název: VY_32_Inovace_2A_01_Geometrické tvary.
Geometrická tělesa Matematika a její aplikace (matematika pro 2. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Číslo a název klíčové aktivity 3.2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková NÁZEV: VY_32_INOVACE_M_20_Rovinné útvary
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Vzájemná poloha dvou přímek v rovině
Konstrukce trojúhelníku
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_07_II.JKGM_ALTERNATIVNÍ.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název: Trojúhelník Autor:Fyrbachová
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_02_III.Vu_DOMÁCÍ.
Násobení mnohočlenů Základní škola a Mateřská škola
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Obvody a obsahy rovinných obrazců 3.
Název školy: Speciálnízákladníškola,Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_04_IV_Z6_pohyby_země.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Množiny bodů dané vlastnosti
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_11_M6_Hanak TÉMA: Trojúhelník
Název školy: Speciální základní škola,Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr.TAŤÁNA RADIMSKÁ Název materiálu: VY_32_INOVACE_14_III.Vu_STROMY,
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_32_INOVACE_23_Požár Téma: Požár
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
Konstrukce trojúhelníku : strana, výška, těžnice
Útvary souměrné podle osy
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Meclov, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Jiří Burda NÁZEV: VY_32_INOVACE_M2_18_Základní geometrické tvary.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Vladislav Michl
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Délka kružnice, obvod kruhu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název: VY_12_INOVACE_15_Člověk Téma: Člověk
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_MATEMATIKA 3. ROČNÍK ZŠ TÉMA:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ÚVOD DO GEOMETRIE Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. Materiál je určen pro bezplatné.
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
VY_32_INOVACE_Sib_II_14 Geometrie první pololetí
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_08_Křížovka - sporty
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
Autor : Mgr. Venuše Nováková Název materiálu:
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_08_Moje rodina
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Sestrojení úhlu o velikosti 90° pomocí kružítka.
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
VY_32_Inovace_ Test 1.pololetí
Přímky, úsečky, rovnoběžky, kolmice, kružnice
Autor: Mgr. Eva Procházková Název : VY_22_INOVACE_02_Hudební obrázky
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Transkript prezentace:

Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640,příspěvková organizace Autor: Mgr. Helena Fialová Název materiálu: VY_32_INOVACE_06_V.M2TŠ_GRAFICKÝ NÁSOBEK ÚSEČKY Téma: M - 6. ročník – geometrie – grafický násobek úsečky Název sady: Matematika 2. stupeň TŠ Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3407

Anotace: Prezentace je určena pro 6. ročník speciální základní školy List č. 3 je úvodní příklad ze života List č. 4 je určen pro výklad grafického násobení úseček List č. 5 je příklad ze života s otázkou List č. 6 představuje samostatnou práci na pracovním listě List č. 7 je jeho řešením Metodické pokyny: Žáci na základě vhodně zvolených otázek společně s učitelem vyvozují nové poznatky, učí se, co je to grafický násobek úseček Inovace: Interaktivní způsob učení Klíčová slova: Velikost úsečky, grafický násobek úseček Prezentace na interaktivní tabuli Pomůcky: interaktivní pero, kružítko,pravítko, tužka, pastelky

GRAFICKÝ NÁSOBEK ÚSEČKY Milan vysazoval do řádku sazenice paprik. Aby měl sazenice ve stejné vzdálenosti, použil laťku. Potřeboval vysadit 6 sazenic. Nyní si graficky znázorníme, jak Milan postupoval. Řádek znázorníme jako část přímky, sazenice vyznačíme jako body na přímce pomocí kružítka. ● ● ● ● ● ● Milan dokázal vysázet sazenice pěkně rovnoměrně ve stejné vzdálenosti.

Úsečky přenášíme pomocí kružítka. Postup: 1. Narýsujeme úsečku AB a polopřímku CD. 2. Úsečku AB naneseme postupně za sebou 3krát na polopřímku, sestrojíme tak úsečku CR. a A B a a a C R D 3 a Zapíšeme: Úsečka CR = a + a + a CR = 3 . a

Martin si v tatínkově dílně připravil drát, který chce rozdělit na 4 stejné části. Kolikrát ho přestřihne? 4krát? 3krát? 2krát? Nejdříve si to nakreslíme. Správně bylo: Přestřihne ho 3krát.

Rozhodněte, zda AB (je – není) rovna obvodu trojúhelníku RST. Narýsujte do sešitu rovnostranný trojúhelník RST. Délka strany IRSI = 4 cm. Narýsuj úsečku AB = 3 . RS Proveďte náčrt: Rozhodněte, zda AB (je – není) rovna obvodu trojúhelníku RST.

ŘEŠENÍ: T T Náčrt: R S 4 cm R S R S 4 cm 4 cm 4 cm A B AB = 3 . RS ( 3 . 4 cm = 12 cm) IABI = 12 cm Úsečka AB je rovna obvodu RST.

ZDROJE: Automatické tvary: Vlastní animace BLAŽKOVÁ, RNDR.,CSC., Růžena, Milena VAŇUROVÁ, RNDR., CSC., Květoslava MATOUŠKOVÁ, RNDR., CSC. a Hana STAUDKOVÁ. MATEMATIKA pro 4 ročník základních škol 3. díl. Přípotoční 31, 101 00 Praha 10: ALTER, s.r.o., Všeň, 1997, 62 s. ISBN 80-85775-98-0. 00333444.wmf: nůžky. 2001. Dostupné z: http://office.microsoft.com Automatické tvary: Vlastní animace Citováno: 11.11.2012. [cit. 2012-11-11].