Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
SILNÉ SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN V JEDNOTNÉM ČÍSLE
Advertisements

Projekt: L/01 Uměleckořemeslné zpracování kovů
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice,
SKLOŇOVÁNÍ PODSTATNÝCH JMEN
SKLOŇOVÁNÍ PŘÍDAVNÝCH JMEN 1 - SE ČLENEM URČITÝM
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Označení DUM Fi- DUM Autor
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Německý jazyk - gramatika Slovesa
Autor:Mgr. Jakub Lukeš Předmět/vzdělávací oblast: Německý jazyk Tematická oblast:Gramatika Téma:Slovosled Ročník:1. – 4. Datum vytvoření:Únor 2014 Název:VY_32_INOVACE_ NEJ.
Digitální učební materiál
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Označení materiálu: VY_32_INOVACE_HLAVE_NEMCINA2_12
Autorem materiálu a všech jeho částí, není li uvedeno jinak, je Kateřina Najmanová Trpný rod- The Passive.
Autor Příjmení a jméno: Fialová Kamila, Mgr. Škola: Základní škola a Mateřská škola Štěpánkovice, příspěvková organizace Adresa: Zahradní 10, Štěpánkovice,
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - školaHotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuICT ve výuce Příjemce podpory - školaHotelová škola, Obchodní akademie a Střední průmyslová škola Teplice,
2. LEKCE (2. TÝDEN) Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Insitute of Technology And Business In České Budějovice.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice ČÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ ČÍSLO MATERIÁLU.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_173_PERFEKTUM SLOVES S NEODLUČITELNÝMI PŘEDPONAMI Název školy Masarykova střední škola.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Pavla Študentová NÁZEV:VY_32_INOVACE_12, perfektum - tvoření TÉMATICKÝ.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_5_34_Německý jazyk_skloňování přídavných jmen.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Soňa Strnadová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_34_Německý jazyk_podstatná jména Číslo projektu:
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: II/2 Sada: I. Ověření ve výuce: kvarta Datum:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_174_ZPODSTATNĚLÁ PŘÍDAVNÁ JMÉNA Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Adjektive Autor Mgr.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_164_SLOVESO WERDEN Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola,
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Pavla Študentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_14, člen určitý TÉMATICKÝ CELEK:
Adresa školy: ZŠ Třeboň, Na Sadech 375 Jméno autora: Mgr. Jana Písaříková Název: VY_22_INOVACE_446 Nj/8 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma hodiny:
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyIntegrovaná střední škola technická, Benešov PředmětNěmecký jazyk Tematický okruh Kleidung und Wetter TémaPřídavná.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_7_ŘEČ PŘÍMÁ, NEPŘÍMÁ, POLOPŘÍMÁ Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Digitální učební materiál Název projektu: Inovace vzdělávání na SPŠ a VOŠ PísekČíslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Škola: Střední průmyslová škola a.
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Digitální učební materiál
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Digitální učební materiál
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Autor: Alena Červášková Jazyk a jazyková komunikace, Německý jazyk, Perfektum.
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
STŘEDNÍ ODBORNÁ ŠKOLA A STŘEDNÍ ODBORNÉ UČILIŠTĚ MĚSTEC KRÁLOVÉ
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TEMATICKÝ CELEK
ZŠ. J. E. Purkyně a Základní umělecká škola
Číslo projektu:. CZ / / Číslo materiálu:
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0565 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_172_PŘÍČESTÍ PŘÍTOMNÉ A MINULÉ Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná škola, Opava, příspěvková organizace Autor Mgr. Jana Hlistová Průřezové téma Gramatika Člověk v demokratické společnosti Informační a komunikační technologie Tematický celek Německý jazyk Ročník 4. Datum tvorby 15. 11. 2013 Datum a místo ověření 17. 11. 2013 – německý jazyk 4. L Druh učebního materiálu Prezentace Učebnice - cvičení

Anotace Výklad tvoření a použití obou příčestí, jejich rozdílu. Spojení nové gramatiky s již známými gramatickými jevy (skloňování adjektiv, příčestí minulá nepravidelných sloves) usnadní žákům komunikaci. V pracovní části jsou využita cvičení z učebnice Sprechen Sie Deutsch? 2, ve kterých žáci ověří pochopení nové gramatiky a její spojení s gramatikou již známou. Inovativní je spojení výpočetní techniky s učebnicí a slovem učitele, žáci mají více prostoru na procvičení. Klíčová slova Příčestí přítomné, příčestí minulé, skloňování přídavných jmen. Metodický pokyn Určeno k výkladu a procvičení v hodině i k samostudiu. Žáci si musí zopakovat skloňování přídavných jmen a příčestí minulá nejužívanějších nepravidelných sloves. Doporučuje se vypracovat některá cvičení či jejich části za domácí úkol. Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

PŘÍČESTÍ PŘÍTOMNÉ A MINULÉ prezentace PŘÍČESTÍ PŘÍTOMNÉ A MINULÉ

Příčestí přítomné Označuje právě probíhající děj Tvoří se: infinitiv + -d → weinen –d Překlad do češtiny das weinende Kind Příd. jménem odvozeným od přechodníku přítomnného → plačíc – plačící dítě Vedlejší větou → Dítě, které pláče

Příčestí minulé Označuje děj, který už proběhl, je ukončen Tvoří se slovesa pravidelná ge- kořen slovesa –t → ge-koch-t slovesa nepravidelná ge- často změněný kořen –en → ge- schloss –en slovesa smíšená ge- změněný kořen –t → ge- nann –t Bez předpony ge- - slovesa na –ieren →kritisier-t - slovesa s neodluč. předponami (be-, ge-, emp-, ent-, er-, ver-, zer-) → be- stell-t

Překlad do češtiny der geschriebene Text Trpným příčestím → napsaný text Vedlejší větou → text, který byl napsán

Použití obou příčestí V přísudku Das Buch war sehr spannend. Der Laden ist wegen Inventur geschlossen. V přívlastku skloňuje se jako přídavné jméno das schlafend-e Kind ein verletzt-er Mann

Skloňování adjektiv po členu určitém a neurčitém 1. der -e die -e das -e die -en 2. des -en der -en des -en 3. dem -en dem -en den -en 4. den -en die -en 1. ein -er eine -e ein -es 0 -e 2. eines -en einer -en eines -en 0 -er 3. einem -en eine -en 0 -en 4. einen -en ein -es

Skloňování adjektiv bez členu PříČESTÍ bez členu se používají ve spojení s látkovými podst. jmény (potraviny, materiál,…) nebo abstrakty 1. 0 -er 0 -e 0 -es 2. 0 -en 3. 0 -em 4.

rozdíl Příčestí přítomné Vyjadřuje aktivní děj Děj právě probíhá das kochende Wasser vařící voda Příčestí minulé Vyjadřuje pasivní děl Děj už proběhl das gekochte Ei uvařené vejce

cvičení Sprechen Sie Deutsch? – 2. díl, str. 138-139, str.141, cv. 11, 12 str. 256-257, cv. 14, 16

Použitá literatura Sprechen Sie Deutsch? – 2. díl. Praha: Polyglot, 2002, 2. přeprac. vydání. ISBN 80-86195-13-9.