Zážitková pedagogika ve výuce Etiky Mgr. Karel Štefl
Grant FRVŠ č. 1451/2010. Etika tělesné kultury – KKI/ETK 70 studentů prezenční formy studia 9 x 70 minut Hlavní řešitel: Mgr. Karel Štefl První spoluřešitel: Prof. PhDr. Ivo Jirásek, Ph.D. Druhý spoluřešitel: Mgr. Anna Novosadová
„Inovace předmětu Etika… metodami zážitkové pedagogiky“ Zážitková pedagogika je přístup k práci s lidmi, který využívá prožitou zkušenost k uvědomění si vlastního prožívání i prožívání svého okolí. Toto uvědomění probíhá prostřednictvím různých forem reflexe a vede k vyvolání pozitivní změny v chování.
„Inovace předmětu Etika… metodami zážitkové pedagogiky“ Zážitková pedagogika je ideálním nástrojem pro tříbení, srovnávání a rozvoj hodnot, názorů a postojů … metoda cílování a dramaturgie metoda motivace metoda zpětné vazby
Použité prostředky Hra v rolích Skupinová práce Diskuse a debaty Reálné situace Reflexe mluvená skupinová psaná individuální (deníky)
Naše rozhodování Dovednost Znalost (vlastní názor) (informace)
Naše rozhodnutí …dovednost - formulace - vlastní přemýšlení - vymezování se … znalost - memorování - zkoušení
Děkuji za pozornost a rád zodpovím Vaše otázky …ale ještě před tím, bych Vás rád pozval na Pracovní setkání k možnostem výuky Etiky 1.12.2010 - FTK UP 12-16 hod.
Ještě jednou - děkuji za pozornost .
Témata hodin Morálka X etika Typy morálky Zlaté pravidlo, Kategorický imperativ Hodnoty Normy Dobro a zlo Svoboda 8.a 9. Zápočtová hodina
Struktura hodiny 0-5 … rekapitulace poslaných informací minuty 0-5 … rekapitulace poslaných informací 5-10 … úvod / motivace do tématu 10-50 … hlavní technika/y tématu 50-60 … reflexe mluvená společná 60-70 … reflexe psaná individuální