Zážitková pedagogika ve výuce Etiky

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CLIL Content and Language Integrated Learning
Advertisements

Setkání kontaktních osob Praha Marta Rybičková.
Komunikační dovednosti
© HMP 2003 DATABÁZE NEJLEPŠÍCH PRAKTIK Trenér TRÉNINKOVÁ ČÁST „Řízení lidských zdrojů“ Trenér.
Seznamuje žáky s procesem lidské socializace a společenským statusem.
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Problematika supervize pracovníků v sociálních službách
Etická výchova ve školách – projekt 2010 Začínáme u mladé generace.
Kurikulární reforma a pedagogický sbor ZŠ Vrané nad Vltavou.
Lucie Rohlíková Západočeská univerzita v Plzni
Předškolní péče na Islandu Jónína Konradsdottir, ředitelka MŠ.
Švec Vlastimil - Krátká Jana - Kubiatko Milan - Pravdová Blanka
Vnímání kompetencí pracovníků s dětmi a mládeží ze strany zaměstnavatelů a vzdělavatelů Mgr. Radek Hanuš, Ph.D. FTK UP Olomouc Fakulta tělesné kultury.
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
Jak se stát dobrým právníkem?
Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Odborná praxe 2 2. ročník prezenčního studia 2012/2013.
On-line forma výuky Cvičení z techniky a technického vzdělávání Zpracoval: Jan Drobný (209671)
 Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o.  Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT  Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
Motivačně aktivační poradenský program varianta pro pilotáž.
Jak se stát dobrým právníkem?
Geografie dopravy Práce s literaturou Mgr. Filip Chvátal Prezentace vznikla v rámci projektu OP VK Inovace výuky geografických studijních oborů" (reg.
Lucie Rohlíková Jana Vejvodová ZČU v Plzni
DUCHOVNÍ ŽIVOT. MŮŽEŠ UDĚLAT COKOLIV, ALE MUSÍŠ VĚDĚT PROČ… …do světa vedou tisíce cest.
Řešitel: Jméno Příjmení Spoluřešitel: Jméno Příjmení.
MALÉ SOCIÁLNÍ SKUPINY.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.
MARKETINGOVÝ MIX.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
DOBRO A ZLO – etické kategorie
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
1. SETKÁNÍ Bakalářský seminář. Cíle bakalářského semináře Hlavní cíl: seznámit se strukturou a hlavními požadavky na BP Formální náležitosti zadání a.
Metoda ohniskových skupin
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DM0L507)
S OCIALIZACE DO PROFESE UČITELE Školní pedagogika Podzimní semestr 2014 Petra Černochová, Anna-Marie Malíková.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
Metodická východiska pro utváření hodnotových postojů ve školní třídě Bc. Jana Kocourková.
TEORIE A METODIKA VÝCHOVY Mgr. Kateřina Lojdová
Faktory ovlivňující rozvoj pedagogických dovedností studentů Jana Stávková.
PROCES UČENÍ V TEAMBUILDINGU
PŘEDŠKOLNÍ PEDAGOGIKA 1
WOSA – výchovou a vzděláváním k občanské společnosti, reg. čís. CZ.1.07/1.1.32/ Žadatel: Sdružení obcí Sedlčanska Projektový manažer:Štěpánka Barešová.
 program „Začít spolu“ (Step by Step) je realizován ve více než 30 zemích  v ČR od 1994 v MŠ, 1996 v ZŠ  pedagogický přístup orientovaný na dítě 
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Vzdělávání ředitelů středních škol kraje Vysočina Zkrácený název „Ředitel“ „Život je jako bonboniéra, nikdy nevíš co ochutnáš....“ Forest Gump.
Projekt Etická výchova na ZŠ nám. Curieových v Praze.
ČESKÝ JAZYK A LITERATURA Praktická aplikace teoretických poznatků z hláskosloví Online diskuse k virtuální hospitaci – Open Gate, gymnázium.
Teorie a metodika výchovy Lekce 4: Pedagogika volného času a zážitková pedagogika Mgr. Katřina Lojdová
Ministerstvo práce a sociálních věcí, Na Poříčním právu 1, Praha 2 Transformace a deinstitucionalizace Karel Vít Konference.
Metoda ohniskových skupin Princip: získání údajů a pohledů, které by bez interakce ve skupině byly obtížně přístupné.
Základy práva T6 Ústava jako základní právní předpis státu.
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
INTERAKCE KOMUNIKACE PEDAGOGICKÁ KOMUNIKACE
Rozvoj týmové spolupráce prostřednictvím pohybových aktivit
Projekt Impuls / Seminář
VIRTUÁLNÍ HOSPITACE DĚJEPIS Úvod do tématu ŠOA Gymnázium Nové Strašecí
Měření rychlosti zvuku
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)
Projekt Impuls / Seminář
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 6 didaktických pojmů + zodpovědět 2 otázky.
Současné pojetí školní TV, inovace ve vzdělávání
MOTIVACE K UČENÍ Tereza Hammerová
Bc. Helena Selucká Podpora čtenářství – podzim 2011
Osobnost supervizora Jitka Navrátilová
ROZVOJ INTELEKTUÁLNÍHO KAPITÁLU A VZDĚLÁVÁNÍ ZAMĚSTNANCŮ
Práva dítěte Výchova k občanství
Pedagogika II Mgr. Kateřina Lojdová
Vzorový projekt pro gymnázia
Transkript prezentace:

Zážitková pedagogika ve výuce Etiky Mgr. Karel Štefl

Grant FRVŠ č. 1451/2010. Etika tělesné kultury – KKI/ETK 70 studentů prezenční formy studia 9 x 70 minut Hlavní řešitel: Mgr. Karel Štefl První spoluřešitel: Prof. PhDr. Ivo Jirásek, Ph.D. Druhý spoluřešitel: Mgr. Anna Novosadová

„Inovace předmětu Etika… metodami zážitkové pedagogiky“ Zážitková pedagogika je přístup k práci s lidmi, který využívá prožitou zkušenost k uvědomění si vlastního prožívání i prožívání svého okolí. Toto uvědomění probíhá prostřednictvím různých forem reflexe a vede k vyvolání pozitivní změny v chování.

„Inovace předmětu Etika… metodami zážitkové pedagogiky“ Zážitková pedagogika je ideálním nástrojem pro tříbení, srovnávání a rozvoj hodnot, názorů a postojů … metoda cílování a dramaturgie metoda motivace metoda zpětné vazby

Použité prostředky Hra v rolích Skupinová práce Diskuse a debaty Reálné situace Reflexe mluvená skupinová psaná individuální (deníky)

Naše rozhodování Dovednost Znalost (vlastní názor) (informace)

Naše rozhodnutí …dovednost - formulace - vlastní přemýšlení - vymezování se … znalost - memorování - zkoušení

Děkuji za pozornost a rád zodpovím Vaše otázky  …ale ještě před tím, bych Vás rád pozval na Pracovní setkání k možnostem výuky Etiky 1.12.2010 - FTK UP 12-16 hod.

Ještě jednou - děkuji za pozornost .

Témata hodin Morálka X etika Typy morálky Zlaté pravidlo, Kategorický imperativ Hodnoty Normy Dobro a zlo Svoboda 8.a 9. Zápočtová hodina

Struktura hodiny 0-5 … rekapitulace poslaných informací minuty 0-5 … rekapitulace poslaných informací 5-10 … úvod / motivace do tématu 10-50 … hlavní technika/y tématu 50-60 … reflexe mluvená společná 60-70 … reflexe psaná individuální