Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
STEREOMETRIE Metrické úlohy – odchylky, vzdálenosti Odchylka přímek
Advertisements

Kolmé hranoly – rozdělení, vlastnosti, síť
STEREOMETRIE metrické vlastnosti
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Matematika Povrchy těles.
Autor: Mgr. Svatava Sekerková
Autor: Mgr. Lenka Šedová
Základní vztahy mezi body, přímkami a rovinami
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
1) Určete odchylku přímek AC a CC´
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Vzájemná poloha přímky a roviny Autor: Mgr. Svatava.
Vzájemná poloha dvou přímek
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Elektronická učebnice - II
Volné rovnoběžné promítání
33.1 Úhlopříčky čtverce a obdélníku, jejich vlastnosti
Čtyřúhelníky Základní pojmy.
Tento Digitální učební materiál vznikl díky finanční podpoře EU- OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Není –li uvedeno jinak, je tento materiál zpracován.
* Rovnoběžníky Matematika – 7. ročník *
* Hranol Matematika – 7. ročník *.
Gymnázium, Obchodní akademie a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Hodonín Vzájemná poloha přímek, rovin v prostoru.
ÚHLOPŘÍČKY ČTVERCE A OBDÉLNÍKA
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
11.1 Obdélník D C Vrcholy obdélníka – A , B , C , D D C A B a D C
Vzájemná poloha tří rovin
Vzdálenost rovnoběžných rovin
STEREOMETRIE. = prostorová geometrie, geometrie v prostoru  část M zkoumající vlastnosti prostor. útvarů  vychází z tzv. axiómů, využívá věty Axióm.
Konstrukce čtverce 4. ročník
SPŠ stavební a Obchodní akademie, Kladno, Cyrila Boudy 2954 EU peníze školám CZ.1.07/1.5.00/ Základní vztahy mezi body, přímkami a rovinami Autor:
Stereometrie Odchylky přímek VY_32_INOVACE_M3r0114 Mgr. Jakub Němec.
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Zobrazování těles ve volném rovnoběžném promítání
Vzájemná poloha dvou rovin
Vyvození a procvičení učiva
Vzájemná poloha dvou geometrických útvarů – procvičování
STEREOMETRIE Podmínky používání prezentace © RNDr. Jiří Kocourek 2013
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Gabriela Jedličková Název materiálu: VY_32_INOVACE_08_37_Čtverec Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Matematika a její aplikace, Matematika, Geometrie v rovině a prostoru, Čtverec.
NÁZEV ŠKOLY:Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR:Jiří Šmíd NÁZEV:VY_42_INOVACE_29_Kvádr_objem TÉMATICKÝ CELEK:Geometrie.
PODOBNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
Krychle a kvádr VY_42_INOVACE_12_02.
Lichoběžník – jeho vlastnosti a konstrukce
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Stereometrie Povrchy a objemy těles.
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
TÉMA: Obdélník a čtverec
Základní vztahy mezi body, přímkami a rovinami
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků.
Čtyřúhelníky Druhy čtyřúhelníků
Vzájemná poloha přímky a roviny
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Anotace: Prezentace slouží k pochopení geometrického pojmu
PODOBNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Tělesa – kvádr Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
VY_32_INOVACE_050_Povrch a objem hranolu
Poznáváme vrcholy, strany a hrany 2 Druháci a matematika 15 strany
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Anotace: Prezentace slouží k pochopení geometrického pojmu
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Pythagorova věta v prostoru – tělesová úhlopříčka krychle a kvádru
TÉMA: Rýsování rovnoběžníků
Transkript prezentace:

Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Jiří Šmíd NÁZEV: VY_42_INOVACE_25_Kvádr_vlastnosti_užití TÉMATICKÝ CELEK: Geometrie v rovině a prostoru ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/21.0882 1

Anotace Výukový materiál je určen pro žáky druhého stupně základní školy. Žáci se seznámí se základními vlastnostmi kvádru a jeho využitím v praxi.

Kvádr Vlastnosti a využití

Využití v praxi Stavebnictví – domy Doprava – autobus Stojírenství – závaží Potravinářství – krabice Domácnost - nábytek Aj.

Zobrazení kvádru Náčrtek kvádru Popis kvádru geometrické těleso 12 hran 6 obdélníkových stěn 8 vrcholů A … H – vrcholy a, b, c – délky hran H G E F c D C b a A B

Hrany kvádru 1) velikost |AB|=|CD|=|EF|=|GH|=a |AD|=|BC|=|EH|=|FG|=b |AE|=|BF|=|CG|=|DH|=c 2) rovnoběžnost AB || CD || EF || GH AD || BC || EH || FG AE || BF || CG || DH 3) kolmost a  b  c H G F E c C D b A a B

Stěny kvádru Každé dvě protilehlé stěny kvádru mají stejný tvar (obdélník, popř. čtverec) mají stejný obsah jsou rovnoběžné Dvojice protilehlých stěn ABCD a EFGH CDHG a ABEF ADEH a BCFG G H E F C D A B

Úhlopříčky kvádru ut us G stěnová úhlopříčka spojuje dva protilehlé vrcholy jedné stěny, např. us = BD, us = BG, us = BE tělesová úhlopříčka spojuje dva vrcholy, které neleží v téže stěně, např. ut = BH, ut = AG ut > us E F ut us D C A B

Použitá literatura a zdroje informací Odvárko – Kadleček: Matematika pro 6. ročník základní školy, 1.,3. díl; Prometheus 1997 Odvárko – Kadleček: Pracovní sešit z matematiky pro 6.ročník základní školy;