Druháci a matematika 4 Vyznačujeme body KA 3 TI 1 TE MA

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Advertisements

GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Třeťáci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
(délka, obsah, objem, hmotnost, čas)
PROVĚRKY Převody jednotek času.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Kam letí letadlo? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Rozklad čísel 6 – 10 – doplňování varianta A
Dělení lomených výrazů
Násobilka se zvířaty 7x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Funkce s absolutní hodnotou Využití grafu funkce při řešení rovnic a nerovnic s absolutní hodnotou Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Zaokrouhlování čísel Číselná osa Hledej na číselné ose Desítky
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z.
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Pravidla pro počítání s mocninami
Dostupné z Metodického portálu www. rvp
Vnitřní a vnější úhly v trojúhelníku
Matematický kufr Verze 3
Druháci a matematika 6 Rýsujeme úsečky KA 3 TI 1 TE MA E F G H ,
Interaktivní procvičování barev a paměti na tvary těles.
Ovoce hrou Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
KRAJE ČR mapky Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Soustava souřadnic Oxy
Násobilka se zvířaty 3x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Konstrukce pravoúhlého trojúhelníku pomocí Thaletovy kružnice,
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
Poznáváme vrcholy, strany a hrany 2 Druháci a matematika 15 strany
HODINY − pexeso Pexeso je navržené tak, aby si každý dle potřeby vytiskl ty snímky, které je třeba procvičit. Ať už celé hodiny, minuty nebo ve tvarech.
Druháci a matematika 3 Opakujeme si sčítání, odčítání do 20
ŽIVOT NA POLI Mgr. Petra Stanjurová
Zakresli dle 3D modelů – nárys, bokorys a půdorys
K U F R Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Třídíme podle dvou kritérií
Dělení desetinného čísla desetinným číslem
Grafické násobení a sčítání úhlů
Najdi dva stejné obrázky
Druháci a matematika 3 Opakujeme si sčítání, odčítání do 20
Hledání obrázků Děti mají za úkol najít v každém listu daný počet obrázků. Po nalezení je mohou vybarvit. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Název učebního materiálu
PÉČE O ZDRAVÍ Obrázek dostupný z:
Princip magnetoelektrického měřícího přístroje
Prvňáci a matematika Počítáme do KA 3 TI 2 TE MA
Druháci a matematika 11 2 MA 1 TE 3 TI 4 KA
ŽIVOT NA POLI Mgr. Petra Stanjurová
Písemné sčítání s přechodem desítky
Prvňáci a matematika Sčítáme a odčítáme do 20 a 10 nepřeskakujeme 1 5
Převody jednotek délky - 2.část
Rozklad čísel od 1 do 10 Dostupné z Metodického portálu ISSN:  , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným.
MA TE 2 3 TI KA 4 5 Počítáme s nulou 1 6 Prvňáci a matematika
Druháci a matematika 6 Rýsujeme úsečky KA 3 TI 1 TE MA E F G H ,
Řídící a rozvíjející větné členy 1
Násobilka se zvířaty 8x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Najdi rozdíl IV. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
SČÍTÁNÍ DESETINNÝCH ČÍSEL S PŘECHODEM
B a r v y Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Konstrukce trojúhelníku
ZLOMKY pracovní listy Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Dušan Goš. Dostupné z Metodického portálu ISSN: ,
Procenta % Prezentace je zaměřená na procvičování procent užitím trojčlenky. Obsahuje celkem řešených 15 příkladů. Mgr. Eva Černá, Plzeň Autor © Eva Černá.
Násobilka se zvířaty 4x Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Věra Fišerová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Desetinná čísla (1) Základní pojmy
Převody jednotek hmotnosti – 2. část
Soustava souřadnic Oxy
Tvary – přiřazování Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Orofacionální cvičení III.
ČÁSTI TĚLA Potřebné věci Autor © Žaneta Prošková
Transkript prezentace:

Druháci a matematika 4 Vyznačujeme body 2 5 4 KA 3 TI 1 TE MA Toto téma je druhým geometrickým tématem kolekce Druháci a matematika. Mělo by být probíráno souběžně s druhým aritmetickým tématem Opakujeme sčítání, odčítání do 20 bez přechodu přes 10 tak, aby žáci uměli vyznačovat body již při zahájení aritmetického tématu Násobení dělení do 20. Vyznačování bodů navazuje na činnost žáků na hřišti (v tělocvičně), kdy si křížkem každý vyznačí svoje místo a označí si je písmenem. Rozběhnou se a pak se na svoje místo vrátí. Žáci pracují s příslušnými pracovními listy. Po spuštění prezentace jsou animací uváděna řešení jednotlivých úkolů. Autor obrázků © Marie Janků (Microsoft Word – automatické tvary, kreslení) Dostupné z Metodického portálu www.rvp.cz, ISSN: 1802-4785, financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.

Míra Míra Jana Jana Lída Lída Ruda Ruda G Eva Eva Ota Ota Dan Dan IVa Bod Věra Míra Lída Ota Dan Ruda Eva Věra Zora Tom Gábi Kája Fanda Bára Honza Adam Jana F H G K B T IVa I Tom Zora Míra Jana Lída Kája Ruda Adam Gábi E R J L O Vyznačte místa, kde děti na hřišti stojí. Vraťte děti na jejich místa. Eva Ota Dan Fanda Honza Bára

Ola Vyznačování bodů Body vyznačujeme nebo někdy . C M P T Na hřišti jste si svoje místa vyznačili křížkem, abyste si svoje místo poznali, označili jste si je písmenem. Takto v geometrii vyznačujeme body. Na čáře vyznačíme bod prostě čárkou. Někdy, obvykle na různých plánech, se body vyznačují malým kroužkem. Body můžeme vyznačit – vymodelovat - i kouskem formely. Body vyznačujeme nebo někdy . Na čáře je vyznačíme čárkou . Také je můžeme modelovat z kousků formely. Označujeme je velkými tiskacími písmeny.

Vyznačujeme body v sešitě 1. Adam, Eva, Pepa, Ivo, Filip, Dana, Bára, Kája a Týna Luboš, Hana Jirka, Mirek, Ota, Radka,   Bára, Adam, Eva, a Zuzka A F K P B E I T D 2. 1. Na obrázku je Adam, Eva, Pepa, Ivo, Filip, Dana, Bára, Kája a Týna. Vyznačte do sešitu pomocí bodů označených písmeny, jak děti stály ve chvíli, kdy je Petr vyfotografoval . 2. Děti Luboš, Hana, Jirka, Mirek, Ota, Radka, Bára, Adam, Eva, a Zuzka stály v zástupu podle velikosti. Zaznamenejte pomocí bodů, jak děti stály. Kdo je největší? Kdo nejmenší? Kdo je větší než Adam a menší než Jirka? L H J M O R B A E Z

14 16 10 14 13 11 17 11 Honza Jirka Ola Věrka Pavel Eva Aleš Bára Terč 9 8 7 6 5 4 3 2 1 10 Jméno hod 1 hod 2 celkem Honza Jirka Pavel Aleš Věrka Ola Eva Bára 8 7 2 4 9 10 5 6 3 1 14 16 14 E´ V´ ´ V´ H´ 13 E´ ´ B´ ´ H´ ´ 7 O´ ´ A´ 11 O´ J´ J´ ´ 17 A´ ´ P´ P´ ´ 11 Hra: Žáci vyznačují se zavázanýma očima body v terči. Soutěží, kdo nastřílí nejvíce. Mohou soutěžit i v družstvech. Děti házely šipky na terč. Každý házel dvakrát. Vyznačte jejich zásahy a vypočítejte, kdo měl celkem nejvíce bodů. Body označujte podle jmen žáků a hody označte čárkami např. H´ , H´´. B´

Schéma Na tabuli je vyznačeno schéma a několik obrázků. Co může být zaznamenáno takovýmto geometrickým schématem? Ukažte obrázky, které mohou být zaznamenány daným schématem. Spojte je čárami se schématem.

Souhvězdí velkého vozu . Pozorovali jste někdy noční oblohu? Co jste viděli na obloze v noci, kdy bylo jasno bez mraků? Všimli jste si, že některé hvězdy vidíme jasnější a větší? Takové hvězdy někdy tvoří souhvězdí. Na obrázku noční oblohy je jedno z nejznámějších souhvězdí, je to souhvězdí Velkého vozu. Najdete všechny hvězdy souhvězdí velkého vozu? Je jich 7. Vyznačte je jako body.

Když usnou lesy hluboké a vůkol ticho jest, Lesní studánka Když usnou lesy hluboké a vůkol ticho jest, nebesa i studánka jsou plny zlatých hvězd. Znáte báseň Lesní studánka od J. Vrchlického? Zarecitujte si ji a k poslední sloce nakreslete obrázek. Pomocí bodů vyznačte místa, kde budou hvězdy na obloze, kde se budou zrcadlit na vodní hladině, a pak hvězdy nakreslete. Pozor na to, jak budete vyznačovat odraz hvězd na vodě. Hvězda, která je na obloze nejvýše bude na hladině nejníže.