Seminář pro žadatele IROP

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
NEJČASTĚJŠÍ POCHYBENÍ ZADAVATELE při zadávání veřejných zakázek
Advertisements

Veřejné zakázky a OP Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Veřejné zakázky v IT Ing. Jiří Fridrich Skupina Informatiky MF Jiri
Postupy pro zadávání zakázek při pořizování zboží, služeb či stavebních prací z prostředků finanční podpory OP VK.
Realizace projektu - ČR Centrum pro regionální rozvoj.
Společně Měníme a Rozvíjíme Venkov – SMARV PRV ČR III /005/3310a/672/
Veřejné zakázky Zákon o veřejných zakázkách č. 137/2006 Sb.
Směrnice Rady Libereckého kraje č. 3/2006 k zadávání veřejných zakázek Libereckým krajem a jím zřizovanými příspěvkovými organizacemi Liberec, 9. dubna.
Pravidla výběru dodavatelů při pořizování zboží a služeb z prostředků finanční podpory OP VK Tyto globální granty jsou spolufinancovány ESF a státním rozpočtem.
1 Moderní učitel CZ.1.07/1.3.00/ Vdělávání v oblasti veřejných zakázek dle postupu uvedeného v Příručce pro příjemce Ing. Jan Weigel, lektor VŘ.
Seminář pro žadatele k 18. a 19. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 9. –
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
Výběr dodavatele, veřejné zakázky. Legislativa, informace Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Důležité.
Seminář pro žadatele k 14. výzvě IROP „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání“ a 15. výzvě „Infrastruktura pro předškolní vzdělávání pro sociálně vyloučené.
PROVÁDĚCÍ PŘEDPISY transparentní novela zákona Vlastimil Fidler 1.
Archivace dokumentace projektu a součinnost při kontrolách.
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP a OP LZZ zvláštní část Závazná postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů.
„Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje“ CZ.1.07/1.1.00/ Nejčastější chyby při zadávání veřejných zakázek z OPVK
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazné postupy pro.
Pravidla pro zadávání veřejných zakázek pro přímo řízené organizace na MZ ČR Ing. Mgr. Zdeňka Zatloukalová.
Seminář pro žadatele k 3. výzvě IROP „Regulační plány“ a k 9. výzvě IROP „Územní studie“ Zadávání a kontrola veřejných zakázek , Brno.
Seminář pro žadatele k 13.,14., a 15. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Zadávání a kontrola veřejných zakázek 16. –
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pokyn NKM k VZMR financovaných z EHP a Norských fondů Česko-norský výzkumný program CZ09 Czech-Norwegian research programme CZ09 Ministerstvo.
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci Podporujeme Vaši budoucnost Seminář pro příjemce ve výzvě č. 89 OP LZZ, Praha – Hotel.
Podmínky pro zadávání veřejných zakázek. Důležité upozornění! Uvedené postupy se vztahují na celou dobu realizace projektu!!! U aktivit spojených s regenerací.
Seminář pro žadatele k 49. výzvě IROP „Deinstitucionalizace sociálních služeb za účelem sociálního začleňování II." Zadávání a kontrola veřejných zakázek.
Postup při zadávání VZ - Příspěvkové organizace Kompetence k rozhodování o nákupu věcí, služeb a stavebních prací Rozsah Číslo usnesení Rady ÚK z
ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK Seminář pro příjemce 10. ledna 2012.
PROBLÉMOVÁ MÍSTA PŘI ZADÁVÁNÍ VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK V RÁMCI OP VK 15. prosince 2011.
Seminář pro žadatele k 34. a 35. výzvě IROP „Sociální bydlení (pro SVL)" Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ (zvláštní část) Zákon č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek (Příloha.
Projekt „Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Zadávání veřejných zakázek Ing. Jana Nedrdová Ústí nad Labem,
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Veřejné zakázky.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek Mgr. Barbora Dedková - Specialista na administraci VZ Seminář pro SC 1.3 ZVÝŠENÍ PŘIPRAVENOSTI K ŘEŠENÍ A ŘÍZENÍ.
Seminář pro žadatele k 5. výzvě IROP „ VYSOCE SPECIALIZOVANÁ PÉČE V OBLASTECH ONKOGYNEKOLOGIE A PERINATOLOGIE " Ing. Oldřich Hnátek Zadávání a kontrola.
Informace k zadávání zakázek OP LZZ
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele IROP
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Seminář pro žadatele IROP „Administrace projektů ve fázi realizace"
Seminář pro žadatele k 25. výzvě IROP „KNIHOVNY"
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Požadavky na položkový rozpočet u zakázky na stavební práce
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Seminář pro žadatele k 21. výzvě IROP „MUZEA"
Seminář pro žadatele k 29. výzvě IROP „Rozvoj sociálních služeb"
Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Seminář pro žadatele k 72. výzvě IROP „Cyklodoprava II"
Seminář pro žadatele IROP
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby v zadávací dokumentaci
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ zvláštní část
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ
Pravidla pro zadávání zakázek v IOP Závazné postupy pro zadávání veřejných zakázek spolufinancovaných ze zdrojů EU, nespadajících pod aplikaci zákona.
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Nejčastější chyby při kontrole žádosti o dotaci 9
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Zadávání a kontrola veřejných zakázek
Výzva č. 3 MAS Nad Prahou – IROP – Místa setkávání a řešení krizí
Transkript prezentace:

Seminář pro žadatele IROP Zadávání a kontrola veřejných zakázek Ing. Helena Mertová Červen 2017

Základní dokumenty Pravidla zadávání veřejných zakázek jsou stanovena v: Zákon č.134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek (ZZVZ, od 1.10.2016) Metodický pokyn pro oblast zadávání zakázek pro programové období 2014 – 2020 (MPZ) – zakázky malého rozsahu hodnoty, zakázky vyšší hodnoty (příloha č.3 Obecných pravidel pro žadatele a příjemce) Obecná pravidla pro žadatele a příjemce – kapitola 5 (Investiční plánování a zadávání zakázek), kapitola 6 (Dodatečné stavební práce) – další pravidla stanovená poskytovatelem dotace

Související dokumenty Přílohy Obecných pravidel pro žadatele a příjemce Příloha č. 3 – Metodický pokyn pro oblast zadávání zakázek pro programové období 2014–2020 (MPZ) – aktualizace březen 2017! Příloha č. 4 – Seznam a čestné prohlášení ke střetu zájmů (týká se všech zakázek kromě přímého nákupu) Příloha č. 5 – Finanční opravy za nedodržení postupu stanoveného v ZVZ/ZZVZ a MPZ

Základní pravidla Pokud příjemce podpory realizuje projekt prostřednictvím zakázky na dodání zboží, poskytnutí služeb nebo provedení stavebních prací, je povinen řídit se principy transparentnosti, rovného zacházení, nediskriminace a přiměřenosti podle § 6 ZZVZ, a dále pak principy hospodárnosti, efektivnosti a účelnosti (tzv. 3E) podle zákona č. 320/2001 Sb., o finanční kontrole.

Finanční limity veřejných zakázek MPZ stanoví pro veřejného a „dotovaného“ zadavatele a při zadávání sektorových zakázek podle § 151 následující limity (zadavatel dle § 4 odst. 1 až 3 ZZVZ): méně než 400.000 Kč bez DPH = zakázka nespadající pod pravidla MP, lze realizovat přímý nákup nebo objednávku od 400.000 Kč bez DPH do 2 mil./6 mil. Kč bez DPH (včetně) = zakázka malého rozsahu dle MP, nutné soutěžit postupem dle MP nad 2 mil./6 mil. Kč bez = postup dle zákona č.134/2016 Sb., o zadávání veřejných zakázek

Finanční limity veřejných zakázek MPZ stanoví pro (ne)zadavatele následující limity: méně než 500.000 Kč bez DPH = zakázka nespadající pod pravidla MP, lze realizovat přímý nákup nebo objednávku od 500.000 Kč bez DPH do 2 mil./6 mil. Kč bez DPH (včetně) = zakázka malého rozsahu dle MP, nutné soutěžit postupem dle MP nad 2 mil./6 mil. Kč bez DPH = zakázka vyšší hodnoty dle MP Soukromá osoba, která není zadavatelem podle ZZVZ (dle § 4 odst. 1 až 3 ZZVZ) - dotace poskytovaná na zadávanou zakázku není vyšší než 50 % a není vyšší než 200.000.000,- Kč bez DPH

MPZ – stanovení předpokládané hodnoty Finanční limity se vztahují k předpokládané hodnotě VZ Předpokládaná hodnota veřejné zakázky se stanoví k okamžiku zahájení zadávacího řízení, nebo k okamžiku zadání veřejné zakázky, pokud nebyla zadána v zadávacím řízení – §16 odst. 5 ZZVZ => v případě zakázek malého rozsahu nelze uzavřít smlouvu nad 2mil./6 mil. Kč bez DPH !!! Předpokládaná hodnota zakázky a nabídková cena uchazeče, s nímž má být nebo byla uzavřena smlouva dle bodu 9.1 MPZ musí odpovídat cenám v místě a čase obvyklým

MPZ – stanovení předpokládané hodnoty Postup stanovení předpokládané hodnoty (PH) je uveden v bodě 6.4. MPZ (shodná pravidla jako v ZZVZ) PH se stanoví na základě údajů a informací o zakázkách stejného či podobného předmětu plnění (popř. průzkum trhu, předběžné tržní konzultace apod.) Do PH se zahrne hodnota všech plnění, tvořící jeden funkční celek a jsou zadávána v časové souvislosti. U pravidelných či trvajících dodávek a služeb platí pravidlo účetního období / předchozích 12 měsíců …do 20% předpokládané hodnoty - možnost zadat část zakázky v režimu odpovídající hodnotě dané části

MPZ – předmět zakázky Věcné členění předmětu zakázky – shodné jako u ZZVZ zakázky na dodávky zakázky na služby zakázky na stavební práce

MPZ – procesní postup Zadavatel může zadat zakázku: v otevřené výzvě nebo v uzavřené výzvě v případě zakázek malého rozsahu v případě (ne)zadavatele u zakázky na stavební práce, jejíž PH je rovna nebo nižší 20.000.000 Kč bez DPH

MPZ – otevřená výzva Oznámení výběrového řízení uveřejní zadavatel po celou dobu trvání lhůty pro podání nabídek: na profilu zadavatele, nebo v národním elektronickém nástroji, nebo webových stránkách příslušného Programu (v IROP nelze)

MPZ – uzavřená výzva pouze v případě zakázek malého rozsahu výzva nejméně 3 zájemcům k podání nabídky - jedná se pouze takové zájemce, o kterých má zadavatel informace, že jsou způsobilí požadované plnění poskytnout prokazatelný způsob odeslání výzvy zadavatel nesmí vyzývat opakovaně stejný okruh zájemců, není-li to odůvodněno předmětem plnění zakázky či jinými zvláštními okolnostmi, případně zrušením předcházejícího výběrového řízení

MPZ – lhůta pro podání nabídek Lhůta stanovená podle tohoto MP počíná dnem uveřejnění oznámení o zahájení výběrového řízení nebo odeslání výzvy k podání nabídek. Lhůta pro podání nabídek nesmí být kratší než: 10 kalendářních dnů u zakázek malého rozsahu 15 kalendářních dnů u zakázek vyšší hodnoty 35 kalendářních dnů v případě zakázek, jejichž předpokládaná hodnota dosáhne nejméně hodnoty nadlimitní veřejné zakázky pro sektorové zadavatele podle nařízení vlády č. 172/2016 Sb.

MPZ – další náležitosti Obsah zadávacích podmínek Dodatečné informace Otevírání obálek Posouzení a hodnocení nabídek Uzavření smlouvy Změny uzavřené smlouvy Zrušení výběrového řízení

MPZ – přílohy Příloha č. 1 – Obchodní podmínky zakázek na stavební práce Příloha č. 2 – Formulář oznámení výběrového řízení – zadávací podmínky Příloha č. 3 – Protokol o otevírání obálek, posouzení a hodnocení nabídek Příloha č. 4 – Jmenování komise/Pověření k otevírání, posouzení a hodnocení nabídek Příloha č. 5 – Prohlášení o neexistenci střetu zájmů Příloha č. 6 – Podnět k zahájení správního řízení

Kontrola veřejných zakázek Proces kontroly VZ: Povinnost předkládat dokumentaci zakázky ke kontrole je upravena v bodě 5.2 a 5.3. Obecných pravidel. Relevantní dokumentaci o zakázce zadavatel předkládá prostřednictvím MS2014+ formou Žádosti o změnu / Zprávy o realizaci / Interní depeší Požadavky na publicitu – povinnosti příjemců v oblasti publicity se nevztahují na dokumentaci o zakázce (zadávací dokumentace, protokoly z jednání komisí apod.)

Kontrola veřejných zakázek CRR v návaznosti na fázi projektového cyklu provádí: odborné konzultace dílčích nejasností (jsou poskytovány pouze v případě disponibilních kapacit Centra, a to po interním vyhodnocení významu konzultované zakázky) kontroly veřejné zakázky (VZ) Fáze projektového cyklu z pohledu VZ: před podáním projektové žádosti po podání projektové žádosti – před vznikem povinnosti předkládat dokumentaci VZ (obdržení depeše - Vyrozumění / vydání PA) po podání projektové žádosti – po vzniku povinnosti předkládat dokumentaci VZ (obdržení depeše - Vyrozumění / vydání PA)

Kontrola veřejných zakázek

Kontrola veřejných zakázek 1. Fáze = kontrola zadávacích podmínek VZ dle Obecných pravidel je stanovena povinnost předložit zadávací podmínky VZ k posouzení a konzultaci CRR 10 pracovních dní před plánovaným zahájením zadávacího řízení – platí pro zakázky zadávané dle ZZVZ a pro ZVH Předkládá se zadávací dokumentace včetně příloh, u stavebních zakázek i položkový rozpočet stavby v elektronické podobě (.esoupis, .unixml, .xc4, Excel VZ apod.)

Kontrola veřejných zakázek 2. Fáze = kontrola průběhu zad. řízení před uzavřením smlouvy dle Obecných pravidel je stanovena povinnost předložit dokumentaci k průběhu zadávacího řízení před uzavřením smlouvy na plnění zakázky ke kontrole CRR – platí pro zakázky zadávané dle ZZVZ a pro ZVH kontroluje se kompletní dokumentace, vítězná nabídka a nabídky všech vyloučených uchazečů

Kontrola veřejných zakázek 3. Fáze = kontrola dokončení zadávacího řízení musí proběhnout vždy před schválením první žádosti o platbu, ve které jsou nárokovány výdaje na základě uzavřené smlouvy Povinnosti dodavatele: Dodavatel je povinen uchovávat veškerou dokumentaci související s realizací projektu včetně účetních dokladů minimálně do konce roku 2028. Pokud je v českých právních předpisech stanovena lhůta delší, musí ji příjemce použít. Každá faktura musí obsahovat číslo projektu Dodavatel je povinen minimálně do konce roku 2028 poskytovat požadované informace a dokumentaci související s realizací projektu zaměstnancům nebo zmocněncům pověřených orgánů (CRR, MMR ČR, MF ČR, Evropské komise, Evropského účetního dvora, Nejvyššího kontrolního úřadu, příslušného orgánu finanční správy a dalších oprávněných orgánů státní správy) a je povinen vytvořit výše uvedeným osobám podmínky k provedení kontroly vztahující se k realizaci projektu a poskytnout jim při provádění kontroly součinnost.

Kontrola veřejných zakázek 4. Fáze = kontrola dodatku ke smlouvě před jeho uzavřením dle Obecných pravidel je stanovena povinnost předložit dodatek ke smlouvě před jeho uzavřením ke kontrole CRR – platí pro zakázky zadávané dle ZZVZ a pro ZVH 5. Fáze = kontrola uzavřeného dodatku musí proběhnout vždy před schválením nejbližší žádosti o platbu, ve které jsou nárokovány výdaje na základě uzavřeného dodatku

Děkuji za pozornost. Ing. Helena Mertová helena. mertova@crr Děkuji za pozornost. Ing. Helena Mertová helena.mertova@crr.cz telefon: 499 420 605, mobil: 739 320 768 Ing. Romana Dörnerová romana.dornerova@crr.cz telefon: 499 420 618, mobil: 734 166 377 Ing. Jovana Exnerová jovana.exnerova@crr.cz telefon: 499 420 619, mobil: 734 166 386