ŠABLONA III/2 Závěrečný test 8.ročník

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektrický proud.
Advertisements

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM NAPĚTÍ A ODPOR.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 12. Střídavý proud Název sady: Fyzika pro 3. a 4. ročník středních.
Uvedení autoři, není-li uvedeno jinak, jsou autory tohoto výukového materiálu a všech jeho částí. Tento projekt je spolufinancován ESF a státním rozpočtem.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Vodivost polovodičů. Polovodiče 4 látky, které vedou proud pouze za určitých podmínek 4 jejich odpor při malém zvýšení teploty významně klesá (např. Ge,
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM REZISTORY VEDLE SEBE PARALELNĚ.
Potenciál, napětí, náboj, proud Základy elektrotechniky 1 Potenciál, napětí, náboj, proud Ing. Jaroslav Bernkopf.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_33_19 Název materiáluElektrický.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_3 Měření proudu a napětí Šablona číslo: IXSada číslo: 1Pořadové číslo DUM:3 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vedení elektrického proudu v plynech Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300.
Práce a výkon Základy elektrotechniky 1 Práce a výkon Ing. Jaroslav Bernkopf.
Odborný výcvik, 1. ročník - Prezentace III Roman Hruška.
Autor: Pavlína Čermáková Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“ OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních.
Senzory pro EZS. Název projektu: Nové ICT rozvíjí matematické a odborné kompetence Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název školy: Střední odborná.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 9. Elektrický proud v plynech - ionizace, výboje a jeho druhy Název.
Senzory pro EZS.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Elektrický proud Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Elektrický výkon Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
Elektromagnetická slučitelnost
Vedení elektrického proudu v látkách
Nerozvětvený a rozvětvený elektrický obvod
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
Elektřina VY_32_INOVACE_05-25 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
SESTAVENÍ ELEKTRICKÉHO OBVODU
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_11 Elektrická práce Šablona číslo: IX
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Elektrický proud.
6. Elektrické pole - náboj, síla, intenzita, kapacita
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Vedení elektrického proudu v kovech
38.1 elektromagnetická indukce
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
Elektřina VY_32_INOVACE_05-29 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
Multimediální prezentace vzdělávacích oblastí ŠVP
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Spojování rezistorů.
Úvod do fyziky opakování
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektrický proud
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Paralelní a sériový obvod
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Interaktivní příklad na dělení napětí a proudu v elektrickém obvodu
Měření elektrického proudu
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Digitální učební materiál
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_14_Elektrický odpor
jako děj a fyzikální veličina
Odborný výcvik ve 3. tisíciletí
ELEKTRICKÝ PROUD.
Elektroskop. Jednotka elektrického náboje
Digitální učební materiál
Třída 3.A 14. hodina.
ELEKTROTECHNICKÉ MATERIÁLY
Interaktivní příklad na dělení proudu v elektrickém obvodu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_18 Fyzika,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_19 Fyzika,
FYZIKÁLNÍ KUFR Vedení el. proudu v kapalinách a plynech (9. ročník)
Interaktivní test z elektrotechniky
Zapojování rezistorů SÉRIOVÉ PARALELNÍ ELEKTRICKÝ PROUD STEJNÝ
Transkript prezentace:

ŠABLONA III/2 Závěrečný test 8.ročník Helena Mesnerová,ZŠ HORNÍ SLAVKOV VY_32_INOVACE_125_ZÁVĚREČNÝ TEST 8.roč.

ZÁVÉREČNÝ TEST-8.ROČNÍK 1/ Jaké podmínky musí být splněny,aby obvodem procházel elektrický proud? 2/ Čím je tvořen elektrický proud v kovových vodičích? 3/ V jakých jednotkách měříme elektrický proud? 4/ V jakých jednotkách měříme elektrické napětí?

5/ Popiš Voltův článek,uveď,jaké může mít napětí. 6/ a/ urči velikost proudu,který protéká rezistorem R₂ při napětí 4V b/velikost napětí,když prochází R₁ proud 0,4 A c/urči odpor obou rezistorů

6/ a/ urči velikost proudu,který protéká rezistorem R₂ při napětí 4V b/velikost napětí,když prochází R₁ proud 0,4 A c/urči odpor obou rezistorů

7/Na kterých vlastnostech a jak závisí odpor vodiče? 8/ Zapiš vztah pro výpočet výsledného odporu rezistorů R₁,R₂ zapojených vedle sebe. 9/ Urči el. Práci vykonanou proudem 0,5A,který procházel žárovkou 3 hod.Napětí mezi svorkami žárovky bylo 230V.

10/ Co je ozvěna a jak vzniká? 11/ Při bouřce bylo slyšet zahřmění 15 sekund poté,kdy byl pozorován blesk. Urči přibližně vzdálenost pozorovatele od místa záblesku. 12/ Jak se chová ručka aneroidu,se kterým vystupujeme na Sněžku? 13/ Na jakém poznatku je založen vlasový vlhkoměr?

ŘEŠENÍ 1/JAKÉ PODMÍNKY MUSÍ BÝT SPLNĚNY,ABY OBVODEM PROCHÁZEL EL.PROUD? Musí obsahovat zdroj napětí,musí být uzavřený,nesmí obsahovat izolant

ČÍM JE TVOŘEN EL.PROUD VKOVOVÝCH VODIČÍCH? TOKEM VOLNÝCH ELEKTRONŮ

3. V jakých jednotkách měříme el. Proud? V Ampérech

V jakých jednotkách měříme el. Napětí? Ve voltech

Popiš Voltův článek,jaké může mít napětí? Měděná a zinková elektroda v roztoku kyseliny, 1,5 V

6) a/ urči velikost proudu,který protéká rezistorem R₂ při napětí 4V b/velikost napětí,když prochází R₁ proud 0,4 A c/urči odpor obou rezistorů a) 0,2 A b) 2 V c) R₁=5Ω R₂=20Ω

7) Na kterých vlastnostech závisí odpor vodiče a jak? Zvyšuje se s délkou vodiče, s teplotou Snižuje se při větším průřezu, závisí na materiálu

8) Zapiš vztah pro výsledný odpor dvou rezistorů zapojených vedle sebe. 1/R = 1/R₁ + 1/R₂

9) Urči el. práci vykonanou proudem, který procházel žárovkou po dobu 3 hodin při napětí 230 V W = I x U x t 1,242 MJ

Co je ozvěna a jak vzniká? Zvuk odražený od kolmé stěny

11) Při bouřce bylo slyšet zahřmění 15 sec po té, co byl pozorován blesk. Urči přibližnou vzdálenost pozorovatele od místa zablesknutí. 5 km

12) Jak se chová ručka aneroidu, se kterým vystupujeme na Sněžku? Klesá

13) Na jakém jevu je založen vlasový vlhkoměr? Vlhký vlas se zkroutí

http://t2. gstatic. com/images http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSZymfU_2Qc64DDvCsFakv5qZdPrSvfNwwfeQxhwFR87M5ov-JFvQ