Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8. Vl

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Doudleby Autor : Mgr. Jana Blažková Téma : Násobilka v oboru do 100 Název : VY_32_INOVACE_20_DĚLENÍ 6-9 Číslo.
Advertisements

Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM REZISTORY VEDLE SEBE PARALELNĚ.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.33_Prumerna_rychlost_graficke_znazorneni.
Jméno autora: Mgr. Blanka Vanišová
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
ČÍSLO PROJEKTU ČÍSLO MATERIÁLU NÁZEV ŠKOLY AUTOR TÉMATICKÝ CELEK
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o, Orlová Lutyně
Nácvik řešení rezistorové sítě
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurence schopnost.
VY_32_Inovace_2.3.6 Sčítání do 20 s přechodem přes 10 s číslem 4
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
VY_12_INOVACE_EVH.2.Ste.35_Na_ty_louce_zeleny
Jednotky délky a jejich převody
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Mgr
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Název materiálu: Zájmena
 Adresa školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
VY_12_INOVACE_EVH.2.Ste.29_Cerveny_satecku_kolem_se_toc
Paralelní a sériový obvod
OZNAČENÍ MATERIÁLU: VY_32_INOVACE_108_M6
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Měření elektrického proudu
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
Autor: Mgr. Pavla Jeníková Název projektu: Moderní škola
MAGNETICKÁ SÍLA AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
Elektronické součástky a obvody
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
VY_32_Inovace_2.3.4 Sčítání do 20 s přechodem přes 10 s číslem 6
VZDĚLÁVACÍ MATERIÁL kód:
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
VY_32_INOVACE_
Digitální učební materiál
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Mgr. Pavla Balejová Název materiálu: VY_12_INOVACE_ČJS.1.Bal.08_Lidské_tělo Datum:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Závislost elektrického odporu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
AUTOR: Mgr. Lenka Rousová NÁZEV: VY_32_INOVACE_3B_06
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace Autor: Jitka Nacházelová, DiS. Název materiálu: VY_32_INOVACE_01.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Denisa Trubirohová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_36_ Paralelní zapojení rezistorů Číslo projektu:
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Zapojování rezistorů SÉRIOVÉ PARALELNÍ ELEKTRICKÝ PROUD STEJNÝ
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
VY_12_INOVACE_EVH.2.Ste.32_Ukolebavka
Transkript prezentace:

Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8.Vl.51_Kombinovane_seriove_a_paralelni_zapojeni Datum: 17.1.2014 Ročník: Osmý Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Vzdělávací obor: Fyzika Název: Kombinované sériové a paralelní zapojení Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.3489 Název projektu: UČÍME SE S RADOSTÍ Anotace: Prezentace slouží jako výukový materiál pro učivo o celkovém odporu rezistorů v kombinovaném způsobu jejich zapojení.

Paralelní zapojení Sériové zapojení R = R1 + R2 Celkový odpor musí být větší než jednotlivé dílčí odpory. R1 R = R1 + R2 R2 R1 R2 Sériové zapojení Celkový odpor musí být menší než jednotlivé dílčí odpory.

Kombinace sériového a paralelního zapojení 4 Ω 5 Ω 10 Ω 5 Ω 10 Ω 5 Ω Vypočítej celkový odpor tohoto kombinovaného zapojení. Postup :

R = R1 + R2 + R3 R = 5 + 5 + 5 R = 15 Ω Úprava 4 Ω 5 Ω 10 Ω 5 Ω 10 Ω 5 Ω Úprava Nejprve si zjednodušíme tuto část obvodu. R = R1 + R2 + R3 R = 5 + 5 + 5 R = 15 Ω

Takto vypadá obvod po úpravě 4 Ω 10 Ω 15 Ω 10 Ω Vypočítáme odpor v paralelní části zapojení.

Takto vypadá obvod po druhé úpravě 4 Ω Výpočet 6 Ω R = R1 + R2 + R3 R = 10 + 6 + 4 R = 20 Ω 10 Ω Teď vypočítáme celkový odpor v sériovém zapojení.

Celkový odpor kombinovaného sériového a paralelního zapojení 4 Ω 5 Ω 10 Ω 5 Ω 10 Ω 5 Ω R = 20 Ω

Použité zdroje: František Jáchym a Jiří Tesař, fyzika pro 8. ročník základní školy, SPN 2000