Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Veronika Kubincová Název materiálu: VY_32_INOVACE_19_11_ test-asertivita a NŽS Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.1115 Anotace: Prezentace pro 8. ročník. Slouží ke zjištění vědomostí a znalostí z probrané látky na téma Náročné životní situace a Asertivita. V druhé polovině testu je pomocí animací ukázáno řešení daných otázek.
TEST Asertivita, NŽS
Mezi druhy komunikace nepatří: Verbální komunikace Elektronická komunikace Neverbální komunikace Novověká komunikace
2) Jak můžeš zareagovat na nějakou situaci? pasivně, asertivně, agresivně pozitivně, negativně, reálně komunikací, smíchem, pláčem
3) Co je to asertivita? Jednání kdy si neprosadím svůj názor Jednání kdy si prosadím vlastní názor, bez toho aniž bych porušil svoje, či cizí práva Jednání kdy si prosadím vlastní názor a ublížím ostatním
4) Asertivní technika „otevřené dveře“ znamená: Nebavím se s druhým a prosadím si svou Otevřu druhému dveře, aby mohl během diskuse odejít Pochválím názor druhého, a navrhnu mu jinou variantu.
5) Musí NŽS na náš organismus působit vždy jen negativně? Nevím
6) Jak dělíme konflikt, uveď příklady…
7) Řešení konfliktu je: Únik, řešení, útok, dohoda, kompromis Nemáme žádné konflikty Stresovat se, nadávat, smát se
8) Co jsou to stresory a jak je dělíme?
KONEC ZKONTROLUJ SI PODPIS ZADNÍ SEBEROU
1A) Mezi druhy komunikace nepatří: Verbální komunikace Elektronická komunikace Neverbální komunikace Novověká komunikace
2A) Jak můžeš zareagovat na nějakou situaci? pasivně, asertivně, agresivně pozitivně, negativně, reálně komunikací, smíchem, pláčem
3A) Co je to asertivita? Jednání kdy si neprosadím svůj názor Jednání kdy si prosadím vlastní názor, bez toho aniž bych porušil svoje, či cizí práva Jednání kdy si prosadím vlastní názor a ublížím ostatním
4A) Asertivní technika „otevřené dveře“ znamená: Nebavím se s druhým a prosadím si svou Otevřu druhému dveře, aby mohl během diskuse odejít Pochválím názor druhého, a navrhnu mu jinou variantu.
5A) Musí NŽS na náš organismus působit vždy jen negativně? Nevím
6A) Jak dělíme konflikt, uveď příklady… Dělení konfliktu: Intrapersonální (uvnitř jedince) Interpersonální (konflikt mezi lidmi)
7A) Řešení konfliktu je: Únik, řešení, útok, dohoda, kompromis Nemáme žádné konflikty Stresovat se, nadávat, smát se
8A) Co jsou to stresory a jak je dělíme? Jsou věci, situace, stavy které člověka stresují. Dělení: vnější stresory vnitřní stresory
Použitá literatura a odkazy: Není-li uvedeno jinak je materiál dílem autorky podle učebních osnov odpovídajících ŠVP vyučovaných podle učebnic: JANOŠKOVÁ, D.,a kol. autorů. Občanská výchova 8, Rodinná výchova 8, učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1st ed. Plzeň: Fraus, 2005. ISBN 80-7238-393-0. JANOŠKOVÁ, D., ONDRÁČKOVÁ, M.,ČABALOVÁ,D. Občanská výchova 8, Rodinná výchova 8, příručka pro učitele. 1st ed. Plzeň: Fraus, 2005. ISBN 80-7238-394-9. Citováno dne 9. 1. 2012