Muzeum Prezentaci vytvořil: Jakub Masař,Milan Chmelař, Štěpán Marcaník Dominik Petrůj 

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
VÝVOJ ČLOVĚKA ZBRANĚ.
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Konstantin a Metoděj Jazykový přínos – písmo Seminární práce do předmětu Společensko – vědního semináře Eva Vítková Gymnázium Boskovice 2012.
České země v pravěku Zpracovala: Mgr. Jana Jelínková.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Blanka Žánová Název DUM: VY_32_Inovace_ Města Olomouckého kraje Téma: Česká republika jako součást.
Prezentace Powerpoint 1 Předmět:ČESKÝ JAZYK, ČLOVĚK A JEHO SVĚT Ročník:4. Tematický okruh:Zpracování informací, život předků na našem území Název učiva:LOVCI.
Warez scéna, crack. Warez, co to je? Warez je termín počítačového slangu označující autorská díla, se kterými je nakládáno nelegálně, zejména v rozporu.
Osoba hluchá je nevzdělavatelná. Aristoteles, 400p.n.l.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Stupeň základního vzdělávání: 1. Vzdělávací obor: Člověk a jeho svět Tématický okruh: Lidé a čas Téma: Husité Datum.
Tematická oblast Pražský groš Datum vytvoření Ročník 6. ročník osmiletého nebo 2. ročník čtyřletého gymnázia Stručný obsah Student se seznámí.
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
EU_62_A_sada 1_03_M_Vznik peněz_Pol Název školy Střední škola, Základní škola a Mateřská škola, Karviná, p. o. Autor Ing. Jana Poliačíková Anotace Materiál.
Spisovatelé a ilustrátoři. NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Fukalová NÁZEV: VY_32_INOVACE_.
Dějepis 6. ročníku.  Název: Dějepis 6.ročníku – Člověk dnešního typu  Šablona: III/2  Číslo: 67  Autor: Mgr. Soňa Blažková  ZŠ Choltice „ Učíme se.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ AUTOR: PhDr. Milan Simon NÁZEV:VY_32_INOVACE_ S 14 TEMA: Dějiny sochařství 8 – Umění.
nejdelší historická etapa archeologie= jediný zdroj informací období vzniku a vývoje člověka, společnosti a kultury.
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Problematika dlouhodobé nezaměstnanosti v ČR Autor bakalářské práce:
PRAVĚK. DĚLENÍ PRAVĚKU nejdelší období lidských dějin pravěk dělíme podle materiálu, z jakého lidé dokázali vyrobit nástroje.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Exkurze z muzea.
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
Škola ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Autor
DOBA BRONZOVÁ BRONZOVÝ SPIRÁLOVITÝ NÁRAMEK Dívčí Kámen
Co považuješ za největší „vynález“ pravěku? A proč?
Člověk a vývoj civilizace
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ ,Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org.
PRAVĚK U NÁS významná naleziště.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
Lukostřelba a já Vypracoval: Vladimír Vintrlík, 9B
Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích Ústav podnikové strategie Firemní kultura zahraniční společnosti na území ČR Autor bakalářské.
Pravěk – doba kamenná a objev kovů
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Vojtěch Kawan Název materiálu: VY_32_INOVACE_10_HUDEBNI_CINNOSTI_02.
Pravoslavná církev Vytvořeno dne: 29. září 2012 Anotace:
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Lidstvo a jeho dějiny (1) – Časová přímka
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace Autor: Mgr
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr
OCHRANA PAMÁTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název: VY_52_INOVACE_PRV_01   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
MATEMATIKA Procenta II.
Lidová muzika Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Pravěk - Doba kamenná Název školy: ZŠ Karla Klíče v Hostinném
NÁZEV ŠKOLY: MŠ a ZŠ Veselí n. M., Kollárova 1045
Základy ekologie pro střední školy 1. CZ.1.07./1.5.00/
Doba železná VY_32_INOVACE_2_DĚJEPIS_4_DOBA ŽELEZNÁ
ENEOLIT.
Název: VY_12_INOVACE_ČJ_08   Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Čestlice
PRAVĚK.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okr
Název projektu: ZŠ Háj ve Slezsku – Modernizujeme školu
CHARAKTERISTIKA VÝZNAMNÍ AUTOŘI
AUTOR: Mgr. Linda Tůmová NÁZEV: VY_32_INOVACE_11_D_11
Výtvarné umění v pravěku
VELKÁ MORAVA.
Opakování – dějepis 6.třída Milan Šimek
CHKO Pálava.
POČETNÍ POMĚRY V ČESKÝCH ZEMÍCH V POLOVINĚ 17. STOLETÍ
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
Doba bronzová.
PRAVĚK.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
3. Část ROMÁNSKÁ DOBA ICT 2 –
Lovci mamutů. Lovci mamutů Obsah Období lovců mamutů – doba kamenná Archeologická naleziště v ČR Zdroje.
Konflikty po 2. světové válce II
AUTOR: Mgr. Jitka Křížková, MBA NÁZEV: VY_32_INOVACE_1C_11
VLASTIVĚDA vypracovala: Mgr
Život jako leporelo, registrační číslo CZ.1.07/1.4.00/
Transkript prezentace:

muzeum Prezentaci vytvořil: Jakub Masař,Milan Chmelař, Štěpán Marcaník Dominik Petrůj 

Doba bronzová Doba bronzová na území dnešního Česka počíná kolem roku 2300 př. n. l. v pojetí české archeologie, v pojetí Moravském až kolem roku 2100 př. n. l. a končí kolem roku 800 př. n. l.. Ve starší době bronzové dominuje Únětická kultura, v závěru starší doby bronzové, v tzv. protourbánním horizontu nastupuje zejména na Moravě kultura věteřovská, na východě Moravy zasahuje epišňůrový kulturní okruh kulturou nitranskou.

Starověký drtič

Vytvořil: masař jakub, dominik petrůj, Milan chmelař, Štěpán marcaník Pravěk Vytvořil: masař jakub, dominik petrůj, Milan chmelař, Štěpán marcaník

Paroh losa

Mamutí zub

sekyrka

mystičky

Drtič

vázy

Misky

Něco o zbraních Zbraně v pravěku Jako lovecké zbraně se používaly zpočátku hlavně kyje, kopí, pěstní klíny, oštěpy a vrhací hole. Později lovci začali používat dokonalejší zbraně jako luk se šípy, harpunu, prak, bumerang, nůž, sekeru nebo oštěpy. Zbraně opatřovali různě opracovanými hroty z pazourků kostí, kamene nebo parohů. Často také využívali různých pastí ( smyčky, oka, sítě ...).

Bronzové zbraně

Něco o mincích Mince patrně vznikly normováním kousků drahého kovu, aby je nebylo třeba vážit Souvislost s vážením potvrzuje i to, že názvy starých mincí často současně znamenaly i váhové jednotky, jako talent, šekel, peso nebo libra. Ve starověkých Athénách se z talentu stříbra (asi 21 kg) razilo 6.000 drachem. Protože se ve Středomoří užívaly jak zlaté (na východě), tak také stříbrné (v Řecku) a bronzové (Řím) mince, vznikly také různé měnové systémy a už císař Konstantin se pokusil zavést jednotnou zlatou měnu (solidus)

Mince

Slovanské nádoby

Hrob

Děkujeme za pozornost kuba, dominik, milďouš, štěpka 