Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento digitální učební materiál (DUM) vznikl na základě řešení projektu OPVK, registrační číslo CZ.1.07/1.5.00/ s názvem „ Výuka na gymnáziu podporovaná.
Advertisements

Gramatika Vypravování
VY_32_INOVACE_31-17 Česká próza po r Ota Pavel.
Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj vzdělanosti Číslo šablony:
VY_32_INOVACE_CJK4_2460_Z EM Výukový materiál v rámci projektu OPVK 1.5 Peníze středním školám Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Rozvoj.
VY_32_INOVACE_31-19 Česká próza po r Milan Kundera.
IVAN BUNIN Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE/17/B3 AutorMgr. Karolína Kofránková Období vytvořeníLeden.
postmodernismus, magický realismus
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Vypravování Střední odborná škola a Střední odborné učiliště
Název školy: Střední průmyslová škola, Ostrava - Vítkovice, příspěvková organizace Autor: Mgr. Lenka Hrušková Datum: Název: VY_ 32 _INOVACE.
Číslo materiáluVY_32_INOVACE_CJL_4S2N_NT_01_04 NázevArnošt Lustig Druh učebního materiáluPrezentace PowerPoint PředmětČeský jazyk a literatura Ročník4.
Téma: Kytice - K. J. Erben VY_32_INOVACE_586.
Alexandr Sergejevič Puškin
Střední průmyslová škola, Mladá Boleslav, Havlíčkova 456 CZ.1.07/1.5.00/ MODERNIZACE VÝUKY Josef Dobrovský Mgr. Ludmila Růžičková.
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
FRANCIS SCOTT FITZGERALD
Tento výukový materiál vznikl v rámci Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 1. KŠPA Kladno, s. r. o., Holandská 2531, Kladno,
Číslo:VY_32_INOVACE_24_05 Digitální učební materiál vznikl v rámci projektu "Inovace + DVPP", EU peníze do škol, CZ.1.07/1.4.00/ Název: Victor Hugo.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
 Datum:  Projekt: Kvalitní výuka  Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/  Číslo DUM: VY_32_INOVACE_292  Licence: CC BY-NC-SA 3.0 
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Postmodernismus. Postmodernismus  Vzniká v letech 20. století  Rezignuje na tzv. moderní umění, odmítá avantgardu, revoluci v umění  Chce.
Název školy Gymnázium, střední odborná škola, střední odborné učiliště a vyšší odborná škola, Hořice Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název materiálu.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu Česká literatura 20.
James Joyce Odysseus. James Joyce ( )  prozaik, básník, učitel  narozen v Dublinu  studoval univerzitu v Dublinu  1902 odjel do Paříže  většinu.
Vzdělávací oblast:Teoretické vzdělávání Tematická oblast:Realismus v české literatuře Název vyučovací oblasti:Představení J. Vrchlického a jeho díla Ročník.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_VLADIMIR_CELOUD_CESKA_LIT._1._POL._20._ST._MEZIVALECNA_PROZA_PSYCHOLO GICKA_PROZA_PREZENTACE_13.
Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice Č ÍSLO PROJEKTU CZ.1.07/1.5.00/ Č ÍSLO MATERIÁLU.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Škola Název projektu Číslo projektu Šablona Autor DUM Název DUM
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Datum: Projekt: Kvalitní výuka Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Vzdělávací oblast: Teoretické vzdělávání Tematická oblast:
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor: Mgr. Jana Novotná Název materiálu:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Gustav Flaubert Paní Bovaryová.
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Česká literatura 1.poloviny 20. století
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek
VY_32_INOVACE_03_Literatura 19. století Romantismus
Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor TEmatický celek
Odraz 1. světové války ve světové literatuře:
Transkript prezentace:

Číslo projektu Číslo materiálu název školy Autor Tematický celek CZ.1.07/1.5.00/34.0423 Číslo materiálu 20. název školy Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice 370 01 Autor Mgr. Petr Kříž Tematický celek Zahraniční literatura 20. století Ročník 4. Datum tvorby 13. 11. 2013 Střední škola a Vyšší odborná škola cestovního ruchu, Senovážné náměstí 12, České Budějovice 370 01

Anotace: Tato prezentace přibližuje dílo Vladimira Nabokova Lolita. Inovuje výuku využitím multimediálních pomůcek. Materiál je určen pro výuku ve 4. ročníku střední školy – světová literatura 2. poloviny 20. století. Metodické pokyny: Materiál použije učitel při výkladu látky. Doba prezentace odpovídá zhruba 40 – 45 minutám. Prezentaci může učitel doplňovat svými otázkami.

Vladimir Nabokov Lolita

Rodný dům Vladimira Nabokova BAKHAREV, Alex. Wikipedia [online]. [cit. 13.11.2013]. Dostupný na WWW: http://commons.wikimedia.org/wiki/File:Nabokov_House.JPG Rodný dům Vladimira Nabokova

Vladimir Nabokov ruský prozaik a básník pocházející ze šlechtické rodiny v roce 1922 byl nucen odejít z Ruska (otec byl zavražděn), už se nikdy nevrátil před 2. sv. v. se živil jako učitel ruštiny, angličtiny, tenisu a boxu po 2. sv. v. žil v USA, Švýcarsku

Lolita

1. Celková charakteristika psychologický román, jedno z nejkontroverznějších děl světové literatury román zachycuje milostný vztah čtyřicetiletého profesora Humberta Humberta a jeho nevlastní dvanáctileté dcery Dolores Hazeové román se odehrává v 50. letech převážně v USA

2. Postavy Humbert Humbert čtyřicetiletý anglický profesor francouzské literatury pocházející ze Švýcarska pod maskou klidného a okouzlujícího džentlmena svádí vnitřní boj, když je přitahován k mladým dívkám („nymfičkám“); jeho první dětská láska (Annabel) zemřela na tyfus zpočátku je Humbert neškodný, svou úchylku si uvědomuje a neustále ji omlouvá

Dolores Hazeová Dolly, Lo, Lola, Lolita, Lolitečka nevlastní dcera Humberta, dvanáctiletá dívka, která však již není nevinná je si vědoma, že má Humberta ve své moci a ovládá ho (např. Humbert musí za sex s Lolitou platit) Charlotta Hazeová Lolitina matka na krátký čas Humbertova druhá manželka pohledná, prostá, nenáročná Clare Quilty

3. Děj a kompozice román je vyprávěn retrospektivně jako zpověď Humberta, který se dostal do vězení příběh vypráví Humbert Humbert, který se po neúspěšném manželství přistěhuje do Nové Anglie. Již od mládí je přitahován mladými děvčaty (nymfičkami). Žije u vdovy Charlotty Hazeové, a ihned se zamiluje do její dvanáctileté dcery Dolores. Charlotta se s ním i přes jeho nechuť ožení. Když si díky přečtení Humbertova deníku uvědomí jeho pravé city, hrozí, že všechno řekne dceři. Nešťastnou náhodou ji ale zabije auto.

Humbert vyzvedává Lolitu z dětského tábora, dojde k sexu, ale k Humbertovu překvapení je sveden on a navíc Lolita již není panna. Oba spolu cestují po USA, ale Lolita ho opustí s jiným mužem. Po třech letech se se sedmnáctiletou Lolitou (nyní těhotnou a spokojeně provdanou za nahluchlého a chudého Dicka) setkává znovu. Lolita ho žádá o peníze, Humbert naopak chce vědět jméno muže, se kterým ho opustila (Claire Quilty). Ten chtěl, aby Lolita hrála v pornu. Humbert ho zastřelí (jejich boj je velmi groteskní), je zatčen (nyní víme, kvůli čemu je ve vězení). V předmluvě knihy stojí, že Humbert zemřel v cele na infarkt a Lolita umřela při porodu i s novorozenou dcerou.

4. Jazyk a styl vyprávění v ich-formě jazyk spisovný, ale prokládaný vulgarismy narážky na jména jiných autorů časté francouzské výrazy 5. Vliv díla Lolita byla dvakrát zfilmována, v roce 1962 Stanley Kubrickem (Humberta hrál James Mason), v roce 1997 Adrianem Lynem (Humberta hrál Jeremy Irons, Lolitu Dominique Swainová, Charlottu Melanie Griffithová)

Zdroje: ANDREE, Lukáš. Literatura pro 4. ročník středních škol. Vyd. 1. Brno: Didaktis, c2010, 3 sv. ISBN 978-80-7358-151-0 ANDREE, Lukáš. Odmaturuj! z literatury. Vyd. 3. rozš., dotisk. Editor Eva Hánová. Brno: Didaktis, c2004, 208 s. Odmaturuj!. ISBN 80-735-8016-0 AL], [Otakar Slanař ... et]. Obsahy a rozbory děl: k Literatuře - přehledu SŠ učiva. 1. vyd. Třebíč: Petra Velanová, 2006. ISBN 80-902-5717-8.