Povrch krychle a kvádru.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
1) Určete odchylku přímek AC a CC´
Advertisements

Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Popis válce: Válec má dvě podstavy. Podstava má tvar kruhu. Válec je rotační těleso. Válec vznikne rotací obdélníku kolem jedné své strany.
ObvodyObsahyPovrchyObjemyVzorcenaruby
Výrazy s proměnnou ve slovních úlohách. Sestavení slovní úlohy: 1) Na dveřích taxi je napsáno: Nástupní sazba 150 Kč 1 km jízdy … 25 Kč Sestavte výraz.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co sem nepatří?
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
VY_32_INOVACE_95.  Materiál je vytvořen pro žáky 3. ročníku oboru OPERÁTOR DŘEVAŘSKÉ A NÁBYTKÁŘSKÉ VÝROBY a pro žáky 2. ročníku NÁSTAVBOVÉHO STUDIA 
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_303_Trojúhelník – výpočty Téma: Geometrie.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Tělesa –Válec Číslo.
Druháci a matematika 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je PaedDr. Marie Janků. Dostupné z Metodického portálu
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Sčítání a odčítání mnohočlenů jednočlen 3x 2 4y5z 3 4x 2 y + -5x 3 x.
Mnohočleny Sčítání, odčítání Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Objem a povrch kvádru a krychle
Kolmé hranoly, jejich objem a povrch
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
  Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Mona Drábková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: Provozuje.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
Opakování na 4.písmenou práci 6.ročník
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
Název školy: Speciální základní škola, Louny,
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
Popis kvádru:. Popis kvádru: Vlastnosti kvádru: Kvádr má 8 stěn. Kvádr má 8 vrcholů. Kvádr má 12 hran. Kvádr má 1 dolní podstavu. Kvádr má 1 horní.
GEOMETRICKÉ TVARY v rozsahu učiva 1. stupně ZŠ
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Vladimír.
Jehlan těleso skládající se z jedné podstavy, která má tvar mnohoúhelníku a pláště.
AUTOR: Mgr. Marcela Šašková NÁZEV: VY_32_INOVACE_4C_02
Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Marie.
Obvod a obsah rovinného obrazce I.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Přímá tělesa v úlohách z praxe
Tělesa –čtyřboký hranol
ŘEŠENÍ PRAVOÚHLÉHO TROJÚHELNÍKU.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště
Konštrukcia lichobežníka
7 PYTHAGOROVA VĚTA.
Délka kružnice, obvod kruhu
Pythagorova věta – příklady
Povrch krychle a kvádru.
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Pythagorova věta Matematika 8.ročník ZŠ Řešené příklady II.
Určujeme povrch krychle a kvádru
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Krychle NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_293_Krychle Téma: Geometrie.
46 OBVOD A OBSAH LICHOBĚŽNÍKU.
TROJÚHELNÍK Druhy trojúhelníků
MATEMATIKA Objem a povrch jehlanu 2.
Čtyřúhelníky názvosloví rozdělení úhly úhlopříčky osová souměrnost
Pythagorova věta v rovině
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Užití Pythagorovy věty
Povrch kvádru.
MATEMATIKA Objem a povrch hranolu 4.
Čtverec, obdélník NÁZEV ŠKOLY: Speciální základní škola, Chlumec nad Cidlinou, Smetanova 123 Autor: Eva Valentová NÁZEV: VY_32_INOVACE_290_Čtverec, obdélník.
14.1 Objem krychle a kvádru Zdroje:
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Transkript prezentace:

Povrch krychle a kvádru

KRYCHLE a a a

SÍŤ KRYCHLE 6 stěn Každá stěna má tvar ČTVERCE a a a

= je součet obsahů všech stěn krychle Povrch značíme písmenem S POVRCH KRYCHLE = je součet obsahů všech stěn krychle Povrch značíme písmenem S Stěna krychle Povrch krychle Obsah čtverce S= 6 . a . a S = a.a čtverec

příklad Př. Vypočítej povrch krychle, jejíž strana má délku 3 cm. Udělej i náčrt a=3cm S=? (cm 2) S = 6 . a . a S = 6 . 3 . 3 S = 54 cm 2 a=3cm a=3cm a=3cm Povrch krychle je 54 cm2

KVÁDR c b a

SÍŤ KVÁDRU 6 stěn a b c c b a OBDELNÍKU NEBO ČTVERCE Každá stěna má tvar b c c b a

= je součet obsahů všech stěn kvádru Povrch značíme písmenem S POVRCH KVÁDRU = je součet obsahů všech stěn kvádru Povrch značíme písmenem S Kvádr má 3 druhy stěn, které můžou mít různé tvary a velikosti c c b a b a

= je součet obsahů všech stěn kvádru Vzorec pro povrch kvádru = je součet obsahů všech stěn kvádru c c b a b a S = a . b S = b . c S = a . c S = 2. ( a.b + b.c + a.c)

příklad Př. Vypočítej povrch kvádru, jehož strany mají délky a=3 cm, b=2cm, c=4cm. Udělej i náčrt S = 2. (a.b + b.c + a.c) a=3cm b=2cm c=4cm S=? (cm 2) S = 2. (3.2 + 2.4 + 3.4 ) S = 2. (6 + 8 + 12) S = 2. 26 c S = 52 cm 2 b a Povrch krychle je 52 cm2

KONEC