MĚŘENÍ HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál byl zpracován v rámci projektu OPVK 1
Advertisements

Název materiálu: OPAKOVÁNÍ 1.POLOLETÍ - OTÁZKY
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Fyzika Ročník : 6.
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem listopad 2011
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115
Autoři:Jakub Janisch a Tereza Krsková
Téma: Fyzikální veličiny – objem Autorka: Marta Gulová Ostrava 2006.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO: NÁZEV: VY_32_INOVACE_161_Hmotnost tělesa AUTOR: Ing.Gavlas Miroslav ROČNÍK, DATUM:
Ú VODNÍ HLAVIČKA Doplň číslo lab. práce Ú KOL 1: D OPLŇ DO OBRÁZKU NÁZVY ČÁSTÍ ROVNORAMENNÝCH VAH.
Ing. Radek Pavela Měření hmotnosti.
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
Vážení na laboratorních vahách Pracovní činnosti 6. ročník
Fyzika 6.ročník ZŠ Fyzikální veličina H m o t n o s t Creation IP&RK.
Měření fyzikálních veličin – Měření hmotnosti
Hmotnost těles Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Název materiálu: HMOTNOST – výklad.
Měření hmotnosti tělesa
Měření hmotnosti.
Měření hmotnosti tělesa.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Měření hmotnosti.
Hmotnost.
Hmotnost Fyzikální veličina
Měření hmotnosti Fyzika Autor: RNDr.Zdeňka Strouhalová
Měření objemu Autor: Mgr. Eliška Vokáčová
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření hmotnosti
VÝPOČET HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_2_Výpočet hmotnosti Téma: Fyzika.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Najdi černé ovce metr tuna látka miligram atom l kilogram kg gram.
FYZIKA Měření hmotnosti tělesa. Vypracoval: Lukáš Karlík.
F YZIKÁLNÍ VELIČINY - HMOTNOST Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání.
PŘEVODY JEDNOTEK.
SÍLA A JEJÍ MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_4_Síla a její měření Téma: Fyzika.
TĚLESA A LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_7_Tělesa a látky Téma: Fyzika 6. ročník.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
HUSTOTA LÁTKY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_1_Hustota látky Téma: Fyzika 6. ročník.
Základní škola a mateřská škola, Šaratice, okres Vyškov III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Jméno autora: Mgr. Roman Holoubek Datum vytvoření:
Měření hmotnosti těles K určování hmotnosti používáme různé druhy vah. K určování hmotnosti našeho těla používáme osobní váhy. Obr.1 – foto autor.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu. Registrační číslo projektu: CZ 1.07/1.4.00/ Šablona: 32 Sada: F6/10 Předmět: Fyzika Ročník: 6. Jméno.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Vážení Název sady: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Měření hmotnosti Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VY_32_INOVACE_52
Otáčivé účinky síly-PÁKA
Otáčivé účinky síly-PÁKA
SÍLA A JEJÍ MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
MĚŘENÍ HMOTNOSTI TĚLESA
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
HMOTNOST Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
MĚŘENÍ HMOTNOSTI Autor: Ivana Tesařová Datum:
ZÁPIS ČÍSEL POMOCÍ MOCNIN
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
Tělesa a látky NÁZEV ŠKOLY
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
VY_32_INOVACE_
AUTOR: RNDr. Ivana Bělohradová NÁZEV: VY_32_INOVACE_01_F+Z_06
PRAVOÚHLÁ SOUSTAVA SOUŘADNIC
Název školy Základní škola Šumvald, okres Olomouc Číslo projektu
Autor: Andrea Kolářová Název : VY_32_INOVACE_1A_08_Hmotnost
Měření hmotnosti.
Hmotnosť 6.ročník.
AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_07Délka,hmotnost-test
HMOTNOST AUTOR: Mgr. Milada Zetelová
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
ČAS A MĚŘENÍ Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
VÝRAZ S PROMĚNNOU Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
DÉLKA KRUŽNICE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola, Jičín, Soudná 12
Transkript prezentace:

MĚŘENÍ HMOTNOSTI Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_03_B_13_Měření hmotnosti Téma: Fyzika 6. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.2131

Autor Mgr. Hana Kuříková Vytvořeno dne 25.7.2012 Odpilotováno dne 23.10.2012 ve třídě 6. A Vzdělávací oblast Člověk a příroda Vzdělávací obor Fyzika Tematický okruh Fyzika 6. ročník Téma Měření hmotnosti Klíčová slova Hmotnost, závaží, laboratorní váhy, aretace

Měření hmotnosti

Opakuj Jak označujeme veličinu hmotnost? Které jednotky hmotnosti znáš? Jakou máš nyní hmotnost? Jakou hmotnost jsi měl při narození? ( zapiš hmotnosti ) Který suchozemský savec dosahuje největší hmotnosti? Jmenuj měřidla hmotnosti a užití?

Opakuj - řešení Jak označujeme veličinu hmotnost? m Které jednotky hmotnosti znáš? t, q, kg, dkg, g, mg 3. Jakou máš nyní hmotnost? Jakou hmotnost jsi měl při narození? ( zapiš hmotnosti ) m= 50 kg m = 3250 g Který suchozemský savec dosahuje největší hmotnosti? slon Jmenuj měřidla hmotnosti a užití? laboratorní váhy-v lékárnách, osobní váha, kuchyňské váhy, obchodní váhy

Laboratorní váhy střední břit vahadla vahadlo závěs misky jazýček (ukazatel) sloupek stupnice olovnice ovládání aretace vah stavěcí šrouby

Sada závaží Prohlédni si, jaká závaží v sadě jsou. Jakou největší hmotnost z těchto závaží můžeš sestavit? ( 1000 g ) Jakou nejmenší hmotnost? ( 10 mg ) Malá závaží přenášíme ze sady na misku a zpět pinzetou, ne rukou.

Postup při měření na laboratorních vahách Porovnáváme neznámou hmotnost tělesa se známou hmotností závaží. Před měřením: Zkontrolovat váhy Dát váhy do vodorovné roviny Vyvážit misky Při měření: Předmět dáme na levou misku vah závaží dáváme na pravou misku

Jak vážíme kapalinu? Kapalinu nemůžeme nalít přímo na misku vah, proto ji musíme vážit i s nádobou. Jak postupujeme? Zvážíme prázdnou nádobu Zvážíme nádobu s kapalinou Vypočítáme hmotnost kapaliny – od hmotnosti nádoby s kapalinou odečteme hmotnost prázdné nádoby

Příklad: Prázdná nádoba váží 186 g , nádoba s kapalinou váží 323 g. Kolik váží kapalina? Zápis: prázdná nádoba m1=186 g nádoba s kapalinou m2=323 g hmotnost kapaliny m = ? Výpočet: m = m2 – m1 = 323 – 186 = 137 g Kapalina má hmotnost 137 g.

Co je čistá hmotnost Netto: čistá hmotnost – hmotnost látky bez obalu Brutto: hrubá hmotnost – hmotnost látky s obalem Příklad: Na účtence s uhlím jsou dva údaje - brutto 9500 kg , netto 5500 kg. Jaká je hmotnost náklaďáku? Výpočet: Od hrubé hmotnosti odečteme hmotnost uhlí 9500 – 5500 = 4000 kg Hmotnost náklaďáku ( tára ) je 4 t.

Otázky na závěr 1. Hmotnost knihy byla určena souborem závaží: 200 g, 20 g, 10 g, 2 g, 500 mg, 10 mg. Zapiš hmotnost knihy v gramech. 2. Popiš laboratorní váhy: 3. Hmotnost kompotu s plechovkou je 780 g, hmotnost plechovky je 110 g. Přiřaď správně hodnoty hmotnosti netto, brutto, tára.

Otázky na závěr - řešení m = 232,51 g Laboratorní váhy: brutto: m1=780 g netto: m2=670 g tára: m = 110 g střední břit vahadla vahadlo závěs misky jazýček (ukazatel) sloupek stupnice olovnice ovládání aretace vah stavěcí šrouby

Anotace: V této prezentaci se žáci seznámí s měřením hmotnosti Anotace: V této prezentaci se žáci seznámí s měřením hmotnosti. Na začátku společně opakujeme znalosti o hmotnosti. Žáci se seznámí s laboratorními vahami a naučí se pomocí těchto vah určovat hmotnosti různých těles. Učitel na konkrétních laboratorních váhách demonstruje měření hmotnosti. Na začátku popíše laboratorní váhy. Každému žákovi rozdá sadu závaží. V závěru prezentace se naučí změřit hmotnost kapalin. Vysvětlí si pojem čistá hmotnost. Otázky na závěr vypracují žáci jako samostatnou práci nebo za domácí úkol. Celá prezentace probíhá na interaktivní tabuli. Obrázek laboratorních vah učitel žákům nakopíruje a žáci si ho nalepí do sešitu. Použitá literatura: Doc. RNDr. Růžena Kolářová, Csc. , PaedDr. Jiří Bohuněk: Fyzika pro 6. ročník základní školy, 2. vydání 2003 Prometheus, 159 stran, ISBN 80-7196-246-5 Foto: archiv autora