Vzdělávací oblast: Člověk a společnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. SADA č.22I Identifikátor: VY_32_INOVACE_SADA22 _ VkO.
Advertisements

KULTURA Jitka Nešněrová.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO9 - 7 Datum ověření ve výuce: Téma: Daně Tématický okruh: Stát a národní hospodářství Vzdělávací obor:
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě8 - 3 Datum ověření ve výuce: Téma: Výživa půdy - kompost Tématický okruh: Půda Vzdělávací obor: Pěstitelství.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Otáčivé účinky síly Tématický okruh: Účinky síly Vzdělávací obor:
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F7 - 7 Datum ověření ve výuce: Téma: Vzájemné silové působení Tématický okruh: Síla Vzdělávací obor: Fyzika.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě8 - 7 Datum ověření ve výuce: Téma: Polní plodiny – charakteristika, dělení Tématický okruh: Polní plodiny.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO9 - 6 Datum ověření ve výuce: Téma: Peněžní ústavy Tématický okruh: Hospodářství a stát Vzdělávací obor:
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F Datum ověření ve výuce: Téma: Hustota látky Tématický okruh: Hustota Vzdělávací obor: Fyzika Vzdělávací.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě Datum ověření ve výuce: Téma: Bonsaje - charakteristika Tématický okruh: Okrasné sadovnictví Vzdělávací.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:Pě Datum ověření ve výuce: Téma: Muškáty - charakteristika Tématický okruh: Okrasné sadovnictví Vzdělávací.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO6 - 2 Datum ověření ve výuce: Téma: Cyklus přírody - kalendář Tématický okruh: Člověk v rytmu času Vzdělávací.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:F6 - 8 Datum ověření ve výuce: Téma: Elektrování při vzájemném dotyku Tématický okruh: Elektrické vlastnosti.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO Datum ověření ve výuce: Téma: Policie ČR Tématický okruh: Pracovní ochrana Vzdělávací obor: Výchova.
Autor:Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu:VkO Datum ověření ve výuce: Téma: Evropská unie Tématický okruh: Nadnárodní společenství Vzdělávací.
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Řády čísel– Matematika, 2.ročník
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
ŠKOLA: Základní škola Velké Karlovice, okres Vsetín
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu:
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Římská čísla – Matematika 3.ročník
Učíme se poznávat hodiny II, 3. ročník
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Opakovací pětiminutovky VY_32_INOVACE_34 _Opakovaci_petiminutovky
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
OP VK oblast podpory 1.4 s názvem Zlepšení podmínek
VY_32_INOVACE_27_Ucime_se_hodiny Matematika a její aplikace,
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
STÁTNÍ SYMBOLY ČR VY_32_INOVACE_F20
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a svět práce
Vzdělávací oblast: Člověk a společnost
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
Jméno autora Mgr. Vojtěch John Datum vytvoření Září 2012 Ročník 6.
Transkript prezentace:

Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Projekt: OP VK 1.4 709998205 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.0440 Autor: Mgr. Jitka Hříbková Číslo DUMu: VkO7 - 6 Datum ověření ve výuce: Člověk a kultura Ročník: sedmý Vzdělávací oblast: Člověk a společnost Vzdělávací obor: Výchova k občanství Tématický okruh: Člověk a kultura Téma: Člověk a kultura

ANOTACE Digitální výukový materiál ČLOVĚK A KULTURA je kombinací výkladové hodiny a procvičování. Výklad je doplněn obrázky z galerie. Do textu jsou vloženy úkoly pro žáky. Výukový materiál je určen pro žáky 7. ročníku. Práce je určena na interaktivní tabuli SMART Notebook.

Zpracovala: Mgr. Jitka Hříbková, ZŠ Dyjákovice Člověk a kultura Zpracovala: Mgr. Jitka Hříbková, ZŠ Dyjákovice

ÚKOL: Žáci zapisují na tabuli vše, co je napadne: „když se řekne KULTURA“. Žáci obdrží stejný tištěný PL.

Kultura Kultura provází člověka od samého počátku jeho existence. Už ve chvíli, kdy předchůdce člověka opracoval první kámen a poprvé se zahalil do kůže, začal tvořit to, čemu dnes říkáme KULTURA. Kulturou můžeme nazvat prakticky vše, co kdy člověk vytvořil nebo vymyslel, vše co je výsledkem lidské činnosti.

ÚKOL: Spojuj podle toho, zda se jedná o kulturu hmotnou nebo kulturu duchovní. Žáci obdrží stejný tištěný PL.

Duchovní kultura Hmotná kultura jazyk náboženství morálka věda tradice práva zvyky Hmotná kultura

Duchovní kultura Hmotná kultura jazyk náboženství morálka věda tradice práva zvyky Hmotná kultura

ZDROJE Janošková, D. a kol., Občanská výchova 7 s blokem rodinná výchova, Fraus, 2004 www.office.microsoft.com