VZDĚLÁVÁNÍ NADANÝCH DĚTÍ V ČR A SR

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
ŽÁK SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI Z HLEDISKA LEGISLATIVY
Advertisements

Kariérové poradenství
Diagnostika SPU.
RNDr. Eva Zelendová PaedDr. Karel Tomek VÚP Praha září 2008
POLYTECHNICKÁ VÝCHOVA A VZDĚLÁVÁNÍ V MŠ
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
ZVYŠOVÁNÍ KVALITY VZDĚLÁVÁNÍ MIMOŘÁDNĚ NADANÝCH DĚTÍ NA 1. STUPNI ZŠ
Role nelékařů v českém zdravotnictví
Výstupy z Úvodního semináře
DĚTI S NADÁNÍM. NADÁNÍ  pohybové (sportovní, taneční),  umělecké (hudební, výtvarné, literárně-dramatické),  praktické (manuální, sociální),  intelektové.
Základní škola a mateřská škola Třebíč, Na Kopcích 342
Širší ekonomické souvislosti rodinné politiky Daniel Münich.
BÍLÁ KNIHA TERCIÁRNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ Národní program rozvoje vzdělávání v ČR. Leden, 2009.
vlastní hodnocení školy
Gymnázia v kontextu systému středního školství v ČR Jana Straková, Ústav výzkumu a rozvoje vzdělávání PedF UK
Obchodní akademie Chrudim. Další vzdělávání ve spolupráci s úřadem práce.
MATEŘSKÁ ŠKOLA OLOMOUC Blanická 16. Charakteristika školy Jedná se o předškolní zařízení, jeho nosným programem a účelem je poskytování výchovy a vzdělání.
Proč potřebujeme informace o rodinném zázemí Jana Straková ÚVRV, PedF UK
Materiály pro sněm RVŠ František Ježek Listopad 2004.
Profesně pracovní způsobilost člověka a její edukační utváření
1 Operační program Výzkum a vývoj pro inovace Programovací období
Sněm Rady vysokých škol1 Ekonomické informace.
ANALÝZA UČIVA V EKONOMICKÉM VZDĚLÁVÁNÍ © Prof. ing. Ondřej Asztalos, CSc.
DLOUHODOBÝ ZÁMĚR VZDĚLÁVÁNÍ A ROZVOJE VZDĚLÁVACÍ SOUSTAVY KRÁLOVÉHRADECKÉHO KRAJE (2012 – 2016)
Reintegrace žáků s chronickým onemocněním zpět do škol projekt TIMSIS Action Comenius 2.1 Action Comenius 2.1 Doba trvání projektu: 3 roky Doba trvání.
Speciální školství v roce 2006 (a věřme, že i v dalších letech) Jiří Pilař
PEDAGOGICKÁ DIAGNOSTIKA VI.
Základy pedagogické metodologie Mgr. Zdeněk Hromádka
Bílá kniha Národní program rozvoje vzdělávání v ČR.
Základní problémy realizace eLearningového systému Roman Malo Ústav informatiky PEF MZLU v Brně.
VZDĚLÁVACÍ POLITIKA.
Na průzkumu se podílely: Krajský úřad Jihomoravského kraje Úřad práce České republiky - krajská pobočka v Brně.
Postavení osob na trhu práce dle nejvyššího dosaženého vzdělání 1. prosince 2014 Z0027 Geografická analýza trhu práce.
PaedDr. Eva Schneiderová NIDV. * Články * Aktuality aktuálních zpráv Aktuality * O nadání a nadaných – 12 článků O nadání a nadaných * Představujeme.
PROJEKT ŠABLONY CZ.1.07/1.5.00/ Zpracovala: RNDr. Dagmar Fialová SŠP, Brno, Jílová 36g
Logopedická prevence v Olomouckém kraji CZ.1.07/1.2.27/ SCHOLA SERVIS – zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků a středisko služeb.
VY_62_INOVACE_ Pracovněprávní vztah.
MAP ORP OSTRAVA PRACOVNÍ SKUPINA PŘEDŠKOLNÍ VZDĚLÁVÁNÍ A PÉČE.
Název kapitoly Název podkapitoly Text Rozvoj klíčových kompetencí v rámci oborových didaktik, průřezových témata mezipředmětových vztahů Praha, 1. února.
Evropa Česká republika Praha Základní škola Dědina.
OP VVV a KP SVL Karolína Chloubová. Prioritní osa 3 Rovný přístup ke kvalitnímu předškolnímu, primárnímu a sekundárnímu vzdělávání Investiční priorita.
VÝSTUPY Z DOTAZNÍKOVÉHO ŠETŘENÍ POTŘEB MATEŘSKÝCH ŠKOL A ZÁKLADNÍCH ŠKOL pro ORP ŠUMPER Mgr. Ivana Hanáková.
ZÁVĚREČNÝ SEMINÁŘ 2. GLOBÁLNÍCH GRANTŮ JIHOMORAVSKÉHO KRAJE V RÁMCI OPERAČNÍHO PROGRAMU VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
KLÍČ Klíčové kompetence v počátečním vzdělávání Barbara Čechová Výzkumný ústav pedagogický v Praze.
Statistické metody pro prognostiku Luboš Marek Fakulta informatiky a statistiky Vysoká škola ekonomická v Praze.
ICT – TEORIE A PRAXE – ŠKOLY A FIRMY Miloš Maryška, Katedra informačních technologií, VŠE Praha
Vzdělávací oblast:Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:Management a řízení hotelu Název vyučovací oblasti:Managerské funkce Ročník / obor studia:IV.
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Trhové Sviny CZ /0.0/0.0/15_005/
Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Přeštice.
Tisková konference zahájení školního roku 2008/2009 MŠMT
Projekt „Rozvoj místního partnerství a trhu práce“. CZ.1.04/5.1.01/ realizováno O.S. „Rozkvět zahrady jižních Čech – místní akční skupina“ a partnery.
Operační programy Výzkum, vývoj a vzdělávání a Zaměstnanost HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY.
Makroekonomické aspekty demografického vývoje doc. Ing. Miroslav Kuře, CSC., Ing. Lucie Marková, Ph.D. SVŠES.
Školy a školská zařízení v Pardubickém kraji
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Olomouckého kraje
Analytická část MAP pro SO ORP Český Brod
MAP – Místní akční plán ORP RK
Místní Akční Plán rozvoje vzdělávání
Průzkum zaměstnanosti v Jihomoravském kraji k
Krajský akční plán rozvoje vzdělávání Regionální stálá konference
Analýza potřeb škol Většina škol rozvíjí inkluzívní vzdělávání prostřednictvím činností spadajících do základní nebo mírně pokročilé úrovně. Inkluzívní.
INOVACE ŠVP ZAČLENĚNÍM PŘEDMĚTU FINANČNÍ HOSPODAŘENÍ
Postavení osob na trhu práce dle nejvyššího dosaženého vzdělání
IMPLEMENTACE KRAJSKÉHO AKČNÍHO PLÁNU
Název projektu: Ve škole po škole
Nadaní na gymnáziích Prázdná strana se záhlavím a zápatím pro případné doplnění grafiky či textu, např. pro umístění grafů, tabulek apod. 1.
Realizace potřeb regionálního školství pomocí šablon
Národní program rozvoje vzdělávání v ČR
Středisko rané péče SPRP, pobočka Brno
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

VZDĚLÁVÁNÍ NADANÝCH DĚTÍ V ČR A SR Zpracovala: Nicol Dvořáková Ekonomika Vzdělávání Jaro 2014

OBSAH Jaké děti jsou považovány za nadané ČR – systém vzdělávání nadaných dětí a jeho problémy SR – systém vzdělávání nadaných dětí (APROGEN) a jeho problémy Stanovení předpokladu pro korelační analýzu Metody Interpretace výsledků Zajímavost pro vás

I. JAKÉ DĚTI JSOU POVAŽOVÁNY ZA NADANÉ Složité rozpoznání IQ 120-130 (12% populace v ČR) Využívá informace Samostatně tvoří záměry Samostatné Zajímá se o detaily Hledá nové možnosti využití toho, co se naučí

II. ČR –SYSTÉM VZDĚLÁNÍ Integrační systém výuky MŠ – identifikace nadání ZŠ – identifikace + ověření nadání spolupráce s Mensou Gymnázium – různá zaměření na různé typy nadání Problémy: finance, systém brání dostatečnému rozvoji dětí

III. SR – SYSTÉM VZDĚLÁVÁNÍ APROGEN PROGRAM ZŠ + 8mi leté gymnázium Bratislava Specifické nároky na žáky Speciální přístup k výuce Možnost přeřazení Prestiž Zlepšení konkurenceschopnosti ekonomiky Podobné zastřešení systému vzdělávání ze strany státu jako v ČR Problémy

IV. STANOVENÍ PŘEDPOKLADU PRO KORELAČNÍ ANALÝZU Vystudovaní gymnazisté (1998 - 2012) Absolventi přírodovědeckých, matematických a technických fakult VŠ (1998 - 2012) jako % vztahující se k celkovému počtu vysokoškoláků

IV. STANOVENÍ PŘEDPOKLADU PRO KORELAČNÍ ANALÝZU Pracovníci ve vědě a technice (1998 - 2012) vyjádření jako % aktivní populace

IV. STANOVENÍ PŘEDPOKLADU PRO KORELAČNÍ ANALÝZU Reálná produktivita práce za odpracovanou hodinu (1998 - 2012) (% změna)

IV. STANOVENÍ PŘEDPOKLADU PRO KORELAČNÍ ANALÝZU Tempo růstu HDP (1998 - 2012) (% změna)

V. METODY Vstup, výstup a výsledek Korelační analýza

VI. INTERPRETACE VÝSLEDKŮ

VI. INTERPRETACE VÝSLEDKŮ

Znáte tohoto mladého hokejistu? VII. ZAJÍMAVOST Znáte tohoto mladého hokejistu?

VII. ZAJÍMAVOST Metoda výchovy – KAMEVÉDA Kniha ,,návod‘‘ pro rodiče, jak se jejich dítko může stát úspěšné

ZDROJE [1] BÖHMER.M, Analýza Vývojových Trendov Pôrodnosti V Čechách A Na Slovensku V Rokoch 1985 Až 2000 [online]. [8.3. 2014]. Dostupné na WWW: <http://svoc.fmed.uniba.sk/abstrakty/42/35.htm> [2] ČO JE APROGEN? [online].[8. 3. 2014]. Dostupné z WWW:<http://www.zshrnche.edu.sk/aprogen/aprogen.html> [3] DURMEKOVÁ, S., ZAPLETALOVÁ, J. Koncepce péče o mimořádně nadané děti a žáky pro období let 2009-2013[online]. [8.3. 2014]. Dostupné z WWW:<http://www.nuv.cz/uploads/rovne_prilezitosti_ve_vzdelavani/nadani/legislativa/koncepce_pece_o_nadane_2009_13.pdf> [4] DVOŘÁKOVÁ, N. Vzdělání a ekonomický růst ekonomik České republiky a Švédska. 80 l  [5] EUROSTAT. Search database [online]. 2014. [8.3.2014]. Dostupné na WWW: <http://epp.eurostat.ec.europa.eu/portal/page/portal/statistics/search_database> [6] Formy vzdělávania intelektovo nadaných žiakov na Slovensku [online]. [27. 3. 2014]. Dostupné z WWW:<http://www.zsmrsle.edu.sk/Formyvzdelavania.pdf.>   [7] FOŘTÍK, V. Nástin stavu péče o nadané děti v ČR [online]. 2008. [8. 3. 2014]. Dostupné z WWW:<http://deti.mensa.cz/index.php?pg=odborne-informace--identifikace-nadani--pedagogicka-diagnostika&aid=46>  [8] FUKNOVÁ,M. Nadané deti: V bežných školách sa ich talent často stráca [online]. 2014. [13. 3. 2014]. Dostupné z WWW:<http://zivot.azet.sk/clanok/16001/nadane-deti-v-beznych-skolach-sa-ich-talent-casto-straca.html>  [9] JAKOU ŠKOLU PRO MIMOŘÁDNĚ NADANÉ DÍTĚ? [online]. 2013. [8. 3. 2014]. Dostupné z WWW:<http://www.novinky.cz/zena/deti/133400-jakou-skolu-pro-mimoradne-nadane-dite.html> [10] KOLEKTIV AUTORŮ VÝKUMNÉHO ÚSTAVU PEDAGOGICKÉHO. Vzdělávání nadaných dětí a žáků [online]. 2010. [8. 3. 2014]. Dostupné z WWW:< http://www.vuppraha.cz/wp-content/uploads/2010/02/Nadani_prehled.pdf > [11] MENSA ČR: PRO NADANÉ DĚTI [online].[8. 3. 2014]. ISBN 978-80-248-2673-8. Dostupné z WWW:< http://deti.mensa.cz/index.php?pg=spolupracujici-skoly>  [12] PALEČEK.,L. ŠKOLA JEN PRO NADANÉ. Učitelské noviny č. 08/2008[online]. 2008. [8. 3. 2014]. Dostupné z WWW: <http://www.ucitelskenoviny.cz/?archiv&clanek=909&PHPSESSID=3c2dbb4927686f8c40799d7f5d97e4a6 > [13] Program APROGEN [online].[8. 3. 2014]. Dostupné z WWW:<http://www.laznibatova.sk/index.php>  [14] SHAH, A. Fiscal management. Washington, D.C.: World Bank, c2005. ISBN 0821361422.  [15] SEJVALOVÁ, J. Definice a projevy nadaných žáků [online]. 2004. [7.3. 2014]. Dostupné na WWW: <http://clanky.rvp.cz/clanek/o/z/17/DEFINICE-A-PROJEVY-NADANYCH-ZAKU.html> [16] SLOVENSKO MÁ NAJVYŠŠÍ RAST PRODUKTIVITY PRÁCE [online]. [8.3. 2014]. Dostupné na WWW: <http://hn.hnonline.sk/ekonomika-a-firmy-117/slovensko-ma-najvyssi-rast-produktivity-prace-189715>  [17] SMERNICA O VÝCHOVE A VZDELÁVANÍ INTELEKTOVO NADANÝCH ŽIAKOV V PROGRAME APROGEN [online]. 2012. [8. 3. 2014]. ISBN 978-80-248-2673-8. Dostupné z WWW:<http://zsdumbb.edupage.org/text9/?subpage=1>  [18] ŠKOLÁM CHYBÍ PENÍZE PRO NADANÉ DĚTI [online]. 2013. [8. 3. 2014]. Dostupné z WWW:<http://www.ceskatelevize.cz/zpravodajstvi-ostrava/zpravy/255564-skolam-chybi-penize-pro-nadane-deti/> 

Děkuji za pozornost!