Vypracovala Bc. Martina Chlumová

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola Střední odborné učiliště a střední odborná škola Hustopeče, Masarykovo nám. 1 AutorIng. Ivana Bočková Číslo NázevKotle ve vytápění Téma hodinyKotle.
Advertisements

Anotace: Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Zbožíznalství, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Dýchací soustava Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Simona Stránská Název: VY_32_INOVACE_09_B_7_Dýchací soustava Téma: Přírodověda.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Ing. Hana Zmrhalová Název: VY_32_INOVACE_06_CH9 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: PALIVA Anotace:
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 9 Autor: Mgr. Radek Martinák ROPA (nafta, zemní olej, černé zlato ) Těžba „pumpou “ Těžba na moři ropné.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR:Mgr. Tomáš.
SVĚTOVÁ POPULÁRNÍ A ROCKOVÁ HUDBA 50. léta 20. století / 1. část TEST.
Kalendář Mgr. Lenka Stará. AutorMgr. Lenka Stará Vytvořeno dne Odpilotováno dne Ve třídě1.C Vzdělávací oblastČlověk a jeho svět Vzdělávací.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Jiří Hajn Název DUM: Směsi Název sady: Chemie – 8. ročník Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_Inovace_
ŠkolaZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň AutorMgr. Petra Hejlová ČísloVY_32_Inovace_3419 NázevNerostné bohatství ČR Téma hodinyPrůmysl ČR PředmětVlastivěda.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace AUTOR:Mgr. Monika Šléglová NÁZEV:VY_32_INOVACE_06B_19_Výroba železa TEMA:Kovy ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/
Projekt MŠMTEU peníze středním školám Název projektu školyICT do života školy Registrační číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ ŠablonaIII/2 Sada09 AnotaceVýznam.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:Mgr. Pavel Jelínek NÁZEV:VY_32_INOVACE_12_NEŽIVÁ PŘÍRODA_OBNOVITELNÉ ZDROJE ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a mateřská škola Lukavice, okres Ústí nad Orlicí AUTOR: Eva Strnadová NÁZEV: VY_52_INOVACE_04_02_14_ZIMA TÉMA: ZIMA ČÍSLO PROJEKTU:
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Člověk a příroda Autor: Mgr. Lenka Radošová.
AUTOR: Mgr. Šárka Jandová NÁZEV: VY_32_INOVACE_7C_12 TÉMA: Vlastivěda4
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Lutín příspěvková organizace Autor: Mgr. Dana Dostálová Název: EU_32_DOS_PR45_011 Téma: Přírodověda 4. a.
Zdroje energie.
ČR-test pro 4. třídu první čtvrtletí
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Podstatná jména hromadná, pomnožná, látková
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Název školy:. ZŠ a MŠ T. G. Masaryka Fulnek Autor:. Mgr
Energetické suroviny – ropa, zemní plyn
JARO? LÉTO? ZIMA? PODZIM? ROČNÍ OBDOBÍ
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
ORGANOGENNÍ USAZENÉ HORNINY
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Přírodní zdroje na Zemi
Období: leden až květen 2012
Člověk a jeho svět 4. ročník
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
Autor: Mgr. Věra Voborníková Datum: Název: VY_52_INOVACE_08_VLASTIVĚDA
Konstantin a Metoděj v České republice.
Název materiálu: Nerostné suroviny
Základní škola Jindřicha Matiegky Mělník, příspěvková organizace
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_09_KARLOVARSKY_KRAJ.
Projekt: Moderní škola 2010 registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/
Č E S K Á R E P U B L I K A Kterou část České republiky vymezuje žlutý obrazec?
ČESKO - SEVEROZÁPAD AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Hradec Králové, Vocelova 1338, příspěvková organizace Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Autor : Mgr. Terezie Nohýnková Vzdělávací oblast : Člověk a příroda
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
DUM - Digitální Učební Materiál
Název školy: Speciální základní škola, Louny, Poděbradova 640, příspěvková organizace autor: Mgr. Věra Elbelová Název materiálu: VY_32_INOVACE_11_LIBERCKY_KRAJ.
Název projektu: Moderní škola
Prezentace – výklad učiva
Kvíz VZDUCH.
PRV 3 – Neživá příroda Název školy Plavská škola Autor
INFORMATIKA - Test č.3 VY_32_INOVACE_07
Tvoří pedosféru, studuje ji pedologie
Název školy: ZŠ a MŠ Unkovice, příspěvková organizace
Jaká část České republiky je označena žlutě?
Název školy: Speciální základní škola, Louny Poděbradova640, příspěvková organizace Autor: Mgr. Erika Pospíšilová Název materiálu: VY__32_INOVACE_20_IV_Z6_Typy_Krajin.
Zdroje paliv. Zdroje paliv Dělení paliv podle skupenství: Pevné : uhlí Kapalné: ropa Plynné: zemní plyn.
VY_32_ INOVACE_ 01_ PŘÍRODOVĚDA 5
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Blanka Machovcová
NÁZEV ŠKOLY: SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA A MATEŘSKÁ ŠKOLA VARNSDORF
Člověk a jeho svět 3. ročník
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Jolana Navrátilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_Člověk a energie TÉMATICKÝ.
zpracovaný v rámci projektu
NEŽIVÁ PŘÍRODA Základní škola a Mateřská škola Kateřinice, okres Vsetín projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu VY_12_INOVACE_01_32_Člověk a příroda.
Ověření možnosti zpracování rašeliny pomocí termické depolymerizace
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
PŘÍRODNÍ POMĚRY ČR – ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ
Transkript prezentace:

Vypracovala Bc. Martina Chlumová VY_32_INOVACE_12_ UHLÍ ZŠ A MŠ JILEMNICE Vypracovala Bc. Martina Chlumová

Kontrolní otázky - test 1. Jak vzniklo uhlí? chemickou přeměnou pravěkých rostlin, které zapadaly do bahna a bez přístupu vzduchu zuhelnatěly chemickou přeměnou pravěkých rostlin a živočichů, které zapadaly do bahna a bez přístupu vzduchu zuhelnatěly vyrábí se v chemických závodech 2. Vyjmenuj alespoň jednu rostlinu z které vzniklo uhlí. 3. Jaké druhy uhlí znáš? a) hnědé a bílé b) hnědé a žluté c) černé, hnědé, lignit, antracit

koks, dřevo, dehet, popel, svítiplyn, škváru. 4. Které uhlí je starší – hnědé nebo černé? (zaškrtni odpověď) 5. Která látka vzniká při spalování hnědého uhlí? a) SO2 b) SiO c) SOO6 6. Chemickým zpracováním uhlí v koksárnách a v plynárnách získáváme (zaškrtni správná slova): koks, dřevo, dehet, popel, svítiplyn, škváru. 7. Doplň do mapy České republiky města, u kterých probíhá těžba uhlí. Ostrava Karviná Most Chomutov Sokolov

Odpověď na ot. č. 7 Ostrava Karviná Most Chomutov Sokolov Ostrava

PRÁCE S MIKROSKOPEM Zkoumej roztok uhlí pod mikroskopem. Zkusíme jak uhlí černé, hnědé tak i živočišné. Pozoruj rozdíl ve složení, zabarvení, konzistenci.