Název školy, adresa: Základní škola a mateřská škola Kamenný Přívoz, Kamenný Přívoz 53, Kamenný Přívoz 25282 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3569 Název materiálu: Nakupování I. – sčítání a odčítání do 20 Číslo materiálu: VY_32_INOVACE_MA..1.s.19 Vzdělávací oblast: Matematika a její aplikace Autor: Martina Šimsová Datum vytvoření: 29. 1. 2013
Anotace: Nejdříve si společně prohlédneme nabízené zboží. Zjišťujeme, co má společného (jsou to potraviny). Upozorníme žáky na to, že ceny nejsou reálné, ale upravené pro naši potřebu ( s reálnými cenami by žáci 2. třídy nebyly schopny počítat). S materiálem se dá pracovat několika způsoby. Snímky 3 – 7 je možné vytisknout a nechat žáky pracovat samostatně nebo ve dvojicích (jeden nakupuje – píše si seznam a sečte celkovou cenu nákupu, aby zjistil, zda mu částka přidělená učitelem , bude na nákup stačit a druhý žák je pokladní-sečte celkovou cenu nákupu, přijme peníze, případně vrátí a vypočítá úlohu vedle nákupního seznamu. Dvojice, která má nakoupeno, přinese seznamy i s vrácenými penězi učiteli ke kontrole. Je také možné pracovat společně na interaktivní tabuli. Zdroje: http://office.microsoft.com/
Co si dnes koupíš? 1Kč 3Kč 2Kč 1Kč 3Kč 2Kč
CELKEM Napiš si účtenku: Maminka ti dala na nákup 17 Kč. První nákup: CE CELKEM Maminka ti dala na nákup 17 Kč. Kolik korun ti zbylo? Zbylo mi Kč.
CELKEM Napiš si účtenku: Druhý nákup: Tatínek ti dal na nákup o 3 koruny více než maminka. Kolik korun ti zbylo? Zbylo mi Kč. CE CELKEM
CELKEM Napiš si účtenku: Maminka ti dala na nákup 19 Kč. Třetí nákup: CE CELKEM Maminka ti dala na nákup 19 Kč. Kolik korun ti zbylo? Zbylo mi Kč.
CELKEM Napiš si účtenku: Čtvrtý nákup: Tatínek ti dal na nákup o 2 koruny méně než maminka. Kolik korun ti zbylo? Zbylo mi Kč. CE CELKEM