Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Anotace: Výklad zaměřený na vývoj filozofických směrů
Advertisements

Σ Vznik sociologie. zakladatelem je Auguste Comte ( ) francouzský pozitivista řídí se třemi zásadami: POZNAT, PŘEDVÍDAT a JEDNAT Sociologie se.
ZÁKLADNÍ ETAPY ROZVOJE
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_08_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_16_OSVZ_ZSVb Anotace: Seznámit žáky se základními pojmy a.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_18_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_12_OSVZ_ON ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Benedikt Chybík Název šablonyIII/2.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Jméno autora: Mgr. Vlasta Kollariková Datum vytvoření: Číslo DUMu: VY_32_INOVACE_04_OSVZ_ZSVb Ročník: I. Vzdělávací oblast: Společenskovědní.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště Čs. armády Milevsko
Vznik sociologie Autor: Mgr. Pavel Semerák Občanský a společenskovědní základ Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Sociologie a společenské vědy Autor: Mgr. Pavel Semerák Občanský a společenskovědní základ Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
ŠkolaStřední průmyslová škola Zlín Název projektu, reg. č.Inovace výuky prostřednictvím ICT v SPŠ Zlín, CZ.1.07/1.5.00/ Vzdělávací.
JMÉNO AUTORA: MGR. VLASTA KOLLARIKOVÁ DATUM VYTVOŘENÍ: ČÍSLO DUMU: VY_32_INOVACE_15_OSVZ_ZSVB ROČNÍK: I. VZDĚLÁVACÍ OBLAST: SPOLEČENSKOVĚDNÍ.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK _VE_SPOLECNOSTI_SOCIALNI_KONTROLA_11 Název školyStřední škola služeb,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_ZAKLADNI_PRAVNI_POJMY_FYZICKE_A_PRAVNICKE_ OSOBY_09 Název školyStřední škola.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_BOZENA_SEDIVA_HOLENI A UPRAVA VLASU A VOUSU_04 Název školy Střední škola služeb, obchodu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_ZAKLADNI_PRAVNI_POJMY_PRAVO_FUNKCE_PRAMENY_ 02 Název školyStřední škola.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK _VE_SPOLECNOSTI_KULTURNI_DEDICTVI_06 Název školyStřední škola služeb,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_LIDSKA_PRAVA_LZPS_11 Název školyStřední škola služeb, obchodu a gastronomie.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_MARTA_KAFKOVA_PRODEJ_TEXTILNIHO_ZBOZI_TE XTILNI_ZBOZI_PREZENTACE_16 Název školy Střední.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_BOZENA_SEDIVA_HOLENI A UPRAVA VLASU A VOUSU_19 Název školy Střední škola služeb, obchodu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_JAROSLAV_HRUZA_SPOLECENSKA_VYCHOVA_A_KOMUNIKACE_SPORTOVNI_DIVACI_DO_N EPOHODY_PREZENTACE_08 Název.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK_A_SVET_NABOZENSKY_EXTREMISMUS_19 Název školyStřední škola služeb,
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_ZAKLADNI_PRAVNI_POJMY_SYSTEM_PRAVA_08 Název školyStřední škola služeb, obchodu.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK _VE_SPOLECNOSTI_SOCIALNI_STRATIFIKACE_13 Název školyStřední škola.
Pleteniny Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZŠ Masarykova, Masarykova 291, Valašské Meziříčí Martin Havlena
OSLOVOVÁNÍ Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
OSTATNÍ HOSTINY Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
TEXTILNÍ ZBOŽÍ Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
IMPRESIONISMUS Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
FRANCOUZSKÉ VINNÉ OBLASTI
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ZASEDACÍ POŘÁDEK Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
ROZDĚLENÍ HOSTIN Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Sociologie jako věda Mgr. Vladimír Velešík.
OBSLUHA, U STOLU Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
POJEM A VÝZNAM PRÁVA.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.01
OSTATNÍ HOSTINY III. Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Secese - malířství Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Výtvarné umění starověkého Egypta
4. hodina Systém práva 1. M Plán hodiny: Systém práva
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu
Transkript prezentace:

Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0479 Číslo materiálu VY_32_INOVACE_TOMAS_VASATA_CLOVEK _VE_SPOLECNOSTI_SOCIOLOGICKY_VYVOJ_SPOLECNOSTI_03 Název školy Střední škola služeb, obchodu a gastronomie Hradec Králové Ročník 1. Vzdělávací oblast Společenskovědní vzdělávání Vzdělávací obor Občanská nauka Tematický okruh Člověk ve společnosti Téma Sociologie, tradiční a moderní společnost Jméno autora Mgr. Tomáš Vašata Vytvořeno dne 11. 11. 2012 Metodický popis (anotace) Prezentace vytvořená v programu MS Powerpoint seznamuje žáky se základní společenskou vědou - sociologií. Dále žákům představuje stručný sociologický vývoj společnosti. Vyučující může využít konkrétní snímky dle aktuální potřeby. Prezentaci lze uložit rovněž ve formátu PDF a poskytnout ji žákům k jejich mimoškolnímu vzdělávání.

11. hodina Sociologický vývoj společnosti Plán hodiny: Úvodní část Opakování - věda, rozdělení věd, společenské vědy Kontrola domácího úkolu – viz. pracovní list Sociologie, společnost tradiční a moderní Zadání domácího úkolu – pracovní listy Fixace poznatků

Sociologie z řeckého „societas“ = společnost a „logos“ = věda  věda o společnosti věda, která se zabývá studiem společnosti, zkoumá sociální (společenský) život jednotlivců, skupin a společností (např. jak lidé ve společnosti jednají, jaká je struktura společnosti, jaké jsou vzájemné vztahy ve společnosti = tzv. sociální interakce, studuje a zkoumá sociální skupiny, popisuje sociální změny a snaží se předurčit další vývoj společnosti apod…) jako samostatná vědní disciplína vznikla ve 40. letech 19. století (dříve součástí filozofie), zakladatel August Comte (FRA, 19. st.)

Společnost mnoho pohledů, např. určitá skupina lidí, která má společné určité znaky (např. národ, občané státu apod.) sociologický vývoj společnosti: Archaická společnost Tradiční společnost Moderní společnost Postmoderní společnost

Archaická společnost první společnosti, nejstarší fáze lidské kultury období vývoje člověka před neolitickou revolucí přechod od společnosti lovců a sběračů k společnosti usedlé založené na zemědělství cca 7000 – 3500 př. n. l.

Tradiční společnost přechod k zemědělství (většina populace pracuje v zemědělství a obživu organizuje v rámci své domácnosti) vznik měst, dělby práce sociální rozvrstvení společnosti ve formě kast či stavů  nerovnost základním vysvětlujícím principem je náboženství

Moderní společnost pád tradiční feudální společnosti (přelom 18. a 19. století) industrializace (průmyslová revoluce), urbanizace (koncentrace a stěhování obyvatelstva do měst v souvislosti s průmyslovou revolucí) nové sociální rozvrstvení (zrovnoprávnění všech lidí)

Postmoderní společnost důsledek procesu modernizace severní Amerika + západní Evropa 60. léta 20. st., ČR až 90. léta 20. st. značný přesun populace z průmyslu do služeb globalizace, konzumerismus

Zdroje Odmaturuj ze společenských věd, Didaktis, 1. vydání (aktualizované), 2008, ISBN 80-86285-68-5 Maturitní otázky – Občanský a společenskovědní základ, Fragment, 1. vydání, 2008, ISBN 978-80-253-0600-0 Občanská nauka pro střední odborné školy, SPN, Praha 2003, ISBN 80-7235-233-4 Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Děkuji za pozornost a přeji hezký den 