NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Typová konverze, oblast platnosti, paměťové třídy 9 Verze
Advertisements

Seminář C++ 5. cvičení Dědičnost Ing. Jan Mikulka.
Pole, ukazatele a odkazy
BLIŽŠÍ POHLED NA TŘÍDY, DĚDIČNOST - úvod
C++ Přednáška 3 Konstantní a statické členy tříd, ukazatel this, konstantní instance třídy Ing. Jiří Kulhánek , kat. 352, VŠB TU Ostrava 2004.
Programování v C++ Cvičení.
Čtvrté cvičení Objektové programování Objektový model v Javě
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá metody, objekty, konstruktor.
J a v a Začínáme programovat Lucie Žoltá. Odkazy - oficiální stránky (překladače, help, metody, vývojové prostředí NetBeans,...)
C# - datové typy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Seminář C++ 9. cvičení Šablony Ing. Jan Mikulka. Šablony ► template – vzory, podle kterých může překladač tvořit skupiny podobných tříd nebo funkcí, které.
Seminář C cvičení STL, Trolltech Ing. Jan Mikulka.
Objektové programování
C# - funkce a procedury Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Seminář C cvičení Obsluha výjimek Ing. Jan Mikulka.
Seminář C++ 4. cvičení Objekty Ing. Jan Mikulka. Co je objekt ► obraz třídy i instance ► třída – definovaná za pomocí klíčového slova class ► instance.
6. cvičení Polymorfismus
JavaScript Podmínky, cykly a pole.
Čísla Desetinná čísla. čísla desetinná se v PC ukládají jiným způsobem než čísla celá – výpočty s nimi provádí dvě odlišné části procesoru při výpočtech.
KIV/PPA1 cvičení 8 Cvičící: Pavel Bžoch. Osnova cvičení Objekty v Javě Třída Konstruktor Metody Metody a proměnné třídy x instance Program sestávající.
A1PRG - Programování – Seminář Ing. Michal Standardní knihovní funkce pro vstup a výstup 12 Verze
C# - předávání parametrů Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
IB111 Programování a algoritmizace
OSNOVA: a) Přetížení členských funkcí b) Dědičnost tříd Jiří Šebesta Ústav radioelektroniky, FEKT VUT v Brně Počítače a programování 2 pro obor EST BPC2E.
Dědičnost - inheritance dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti dědičnost je jednou z forem znovupoužitelnosti B A Třída A je předkem třídy B Třída.
Gymnázium a obchodní akademie Chodov Smetanova 738, Chodov Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Téma: Přímá úměrnost - úvod Vytvořila: Mgr. Martina Bašová VY_32_Inovace/2_086.
Příklady v jazyku C – část 8. Napište program, který inicializuje 2-rozměrné pole uživatele (5 řádků, 2 sloupce) a naplní ho hodnotami (první sloupec.
Soubory BI-PA1 Programování a algoritmizace 1, ZS Katedra teoretické informatiky © Miroslav Balík Fakulta informačních technologií České vysoké.
C – procedury Mgr. Lenka Švancarová.
Škola: Střední škola právní – Právní akademie, s.r.o. Typ šablony: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Projekt: CZ.1.07/1.5.00/
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA:
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o. AUTOR: Mgr. Naděžda Tománková NÁZEV PROJEKTU: Podpora výuky v technických oborech NÁZEV ŠABLONY: III/2.
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
C# konzole – Vstup a výstup
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
Y36PJC Programování v jazyce C/C++
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
TÉMA: Počítačové systémy
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
TÉMA: Počítačové systémy
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
TÉMA: Počítačové systémy
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
TÉMA: Počítačové systémy
NÁZEV ŠKOLY:SOŠ Net Office, spol. s r.o. Orlová Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
TÉMA: Počítačové systémy
TÉMA: Počítačové systémy
C# přehled vlastností.
NÁZEV ŠKOLY: SOŠ Net Office Orlová, spol. s r. o.
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Školní Stará Boleslav
TÉMA: Počítačové systémy
NÁZEV ŠKOLY: S0Š Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r. o NÁZEV ŠKOLY: Střední odborná škola Net Office, spol. s r.o., Orlová-Lutyně AUTOR: Ing. Adéla Tomalová NÁZEV: Podpora výuky v technických oborech TEMA: Objektově orientované programování v C# ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/34.0458 NÁZEV ŠABLONY: V/2-Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji odborných kompetencí žáků středních škol

Cvičení 11 C# pole jako proměnná třídy . Třída Ovoce - při vzniku instance se zadá název ovoce a cena za 1kg. Při nákupu ovoce se zadá hmotnost nakupovaného ovoce - zadá se v hlavním programu. Hlavní položky Ovoce budou jeho název, cena za kilogram a nakoupené množství v kg. Ty použijeme v konstruktoru. public Ovoce(string nazev, double cenaKg) { this.nazev = nazev; this.cenaKg = cenaKg; } class Ovoce { public double kg; public double cenaKg; public string nazev; Třída Ovoce - při vzniku instance se zadá název ovoce a cena za 1kg. Při nákupu ovoce se zadá hmotnost nakupovaného ovoce - zadá se v hlavním programu. pro potřeby vytvoření paragonu se vytvoří metoda s výpisem ovoce na paragon a návratem celkové ceny. Pro možnost nákupu slouží metoda doKosiku, která přidá vybrané ovoce do zákazníkova pole Ovoce. Metoda Paragon projde celý zákazníkův nákup a spočítá jeho celkovou cenu. Metoda kolikKilo nastavuje množství nakoupeného ovoce. public void kolikKilo() { Console.WriteLine("množství ovoce druh: " + nazev); kg = double.Parse(Console.ReadLine()); }

Cvičení 11 C# pole jako proměnná třídy . public double radek() { Pro potřeby vytvoření paragonu se vytvoří metoda s výpisem ovoce na paragon a návratem celkové ceny. V metodě potřebujeme 2x vypočítat celkovou platbu za položku a tuto situaci můžeme vyřešit vytvořením a voláním jednoduché metody getCena(). public double radek() { Console.Write(nazev); Console.Write("\t cena za kg {0:f} Kč", cenaKg); Console.WriteLine("\t celková cena " + getCena().ToString("# ##0.00") + " Kč"); return getCena(); } Třída Ovoce - při vzniku instance se zadá název ovoce a cena za 1kg. Při nákupu ovoce se zadá hmotnost nakupovaného ovoce - zadá se v hlavním programu. pro potřeby vytvoření paragonu se vytvoří metoda s výpisem ovoce na paragon a návratem celkové ceny. Pro možnost nákupu slouží metoda doKosiku, která přidá vybrané ovoce do zákazníkova pole Ovoce. Metoda Paragon projde celý zákazníkův nákup a spočítá jeho celkovou cenu. Tady vidíte příklad nevhodně pojmenované metody – getCena. Každý programátor by očekávat, že tato metoda je getterem pro proměnnou cena a zde je použita pro výpočet celkové ceny za položku. public double getCena() { return kg * cenaKg; }

Cvičení 11 C# pole jako proměnná třídy . class Zakaznik { int i = 0; Pro možnost nákupu slouží metoda doKosiku, která přidá vybrané ovoce do zákazníkova pole Ovoce. Třída je uživatelem vytvořený datový typ, který můžeme použít při vytváření polí. class Zakaznik { int i = 0; Ovoce[] nakup = new Ovoce[6]; Jednotlivé instance třídy Ovoce musíme nějak přiřadit do pole nakup. Metoda doKosiku má toto ovoce jako parametr. Třída Ovoce - při vzniku instance se zadá název ovoce a cena za 1kg. Při nákupu ovoce se zadá hmotnost nakupovaného ovoce - zadá se v hlavním programu. pro potřeby vytvoření paragonu se vytvoří metoda s výpisem ovoce na paragon a návratem celkové ceny. Pro možnost nákupu slouží metoda doKosiku, která přidá vybrané ovoce do zákazníkova pole Ovoce. Metoda Paragon projde celý zákazníkův nákup a spočítá jeho celkovou cenu. public void doKosiku(Ovoce vyber) { nakup[i] = vyber; nakup[i].kolikKilo(); i++; } Nesmíme zapomenou zvýšit hodnotu čítače, abychom novým zbožím nepřepisovali existující a na konci vkládání neměli v košíku jen jedno ovoce.

Cvičení 11 C# pole jako proměnná třídy . public double paragon() { Metoda Paragon projde celý zákazníkův nákup a spočítá jeho celkovou cenu. Při procházení pole Ovoce používáme metodu třídy Ovoce radek, která vypíše řádek paragonu a do pomocné proměnné připočítá platbu za položku. public double paragon() { double pom =0; for (int j = 0; j < i; j++) pom +=nakup[j].radek(); } Console.WriteLine("Nákup celkem: {0:f} korun.", pom); return pom; Třída Ovoce - při vzniku instance se zadá název ovoce a cena za 1kg. Při nákupu ovoce se zadá hmotnost nakupovaného ovoce - zadá se v hlavním programu. pro potřeby vytvoření paragonu se vytvoří metoda s výpisem ovoce na paragon a návratem celkové ceny. Pro možnost nákupu slouží metoda doKosiku, která přidá vybrané ovoce do zákazníkova pole Ovoce. Metoda Paragon projde celý zákazníkův nákup a spočítá jeho celkovou cenu.

Cvičení 11 C# pole jako proměnná třídy . V hlavním programu vytvoříme ovoce a zákazníky. Zákazníkům vybereme nákup a vypíšeme paragon . Ovoce jablko =new Ovoce("jablko ", 23.50); Ovoce hruska = new Ovoce("hruška ", 42.60); Ovoce pomeranc = new Ovoce("pomeranč", 16.30); Ovoce mandarinka = new Ovoce("mandarinka", 36.50); Zakaznik pan = new Zakaznik(); Zakaznik pani = new Zakaznik(); pani.doKosiku(jablko); pani.doKosiku(pomeranc); double platba = pani.paragon(); pan.doKosiku(pomeranc); pan.doKosiku(mandarinka); pan.doKosiku(hruska); platba = pan.paragon(); Třída Ovoce - při vzniku instance se zadá název ovoce a cena za 1kg. Při nákupu ovoce se zadá hmotnost nakupovaného ovoce - zadá se v hlavním programu. pro potřeby vytvoření paragonu se vytvoří metoda s výpisem ovoce na paragon a návratem celkové ceny. Pro možnost nákupu slouží metoda doKosiku, která přidá vybrané ovoce do zákazníkova pole Ovoce. Metoda Paragon projde celý zákazníkův nákup a spočítá jeho celkovou cenu.

Cvičení 11 C# pole jako proměnná třídy . Zpracovala: Ing. Adéla Tomalová Cílová skupina: žák SŠ Rok vytvoření: 2012 Anotance: vlastní třída jako nový datový typ a jeho použítí v poli objektů. Předpokládaný přínos (výstup): použití tříd jako vlastních datových typů. Předpokládaný čas: 25 minut V textu nebyly použity materiály jiných autorů.