1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Hranoly Jaký je objem stanu? Kolik materiálu se spotřebuje na sloup?
Advertisements

Hustota látky Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření RočníkŠestý - prima Stručný.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je větší? 15 cm30 cm 100 m6000 mm 15 cm3 m.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. V čem se liší? Eva o hmotnosti 54 kg vyšplhala do výšky 4 metrů za 6.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 9 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaké znáš zdroje informací?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co sem nepatří?
Název školyZŠ Elementária s.r.o Adresa školyJesenická 11, Plzeň Číslo projektuCZ.1.07/1.4.00/ Číslo DUMu VY_32_INOVACE_ Předmět 6.ROČNÍK.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák Téma : Určení látek - prakticky Z jaké je to látky???
Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
AutorRNDr. Lenka Jarolímová Datum ověření ve výuce Ročník6. Vzdělávací oblastČlověk a příroda Vzdělávací oborFyzika TémaVeličiny a jejich měření.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Najdi „černou ovci“ voda šampón benzín med led limonáda olej.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Převody jednotek délky, obsahu a objemu Kolik litrů je 32,9 m 3 ? Kolik.
Závěrečné opakování – 6. ročník 4,6 63,056 13, ,86 VY_42_INOVACE_19_01.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Kolik zbyde?
Objem Objem jako fyzikální veličina Měření objemu.
F YZIKA Měření objemu. Vypracoval: Lukáš Karlík. Z NAČKA A JEDNOTKA OBJEMU Objem je, stejně jako délka, fyzikální veličina. Každá fyzikální veličina má.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_05 Délka.
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
1. KŘÍŽOVKA Pohyb může být posuvný a ….. Veličina s jednotkou m³ 1
Lichoběžník Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
Objem a povrch kvádru a krychle
Tomáš Prejzek ZŠ T. Stolzové Kostelec nad Labem Leden 2012
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_17_MERENI_OBJEMU_TELES Název materiálu:
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY 58,326 …..zaokrouhli na desetiny
1. Popiš co vidíš a odhadni teplotu na obrázku?
Elektronické učební materiály – 1. stupeň Společnost POZNÁVÁME RODINU
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Převody jednotek objemu
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
Opakování na 4.písmenou práci 6.ročník
SKUPINY BĚ/BJE, VĚ/VJE, PĚ
ZÁJMENA KDO TATO JÁ NIC SE MŮJ NAŠE KTERÝ ŽÁDNÝ
Obsah geometrických útvarů
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 1. Co je nejmenší?
56.1 Goniometrické funkce a jejich vlastnosti I.
1. Čím se liší pohyby těchto těles?
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
1. Fyzik Fyzikální veličina se zn. m ….. má tvar, velikost, barvu
Objem Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ Č. DUMu: VY_52_INOVACE_316.
(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)
Podstatná jména jsou slova ohebná, skloňují se.
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Hra k zopakování a procvičení učiva (Test znalostí)
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
Test k ověřování znalostí z fyziky na téma:
Kolik zbyde? Když sníš půlku koláče? Když sníš čtvrtku koláče?
Jednotky délky a jejich převody
Fyzika – měření objemu a převody jednotek objemu
VY_32_INOVACE_58_Jednotky objemu
FUNKCE – vlastnosti Co znamená rostoucí funkce?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření objemu pevných látek
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
Název školy: Základní a Mateřská škola Bečváry, okres Kolín Autor: Mgr
11.1 Sčítání do 20 s přechodem přes desítku
OBJEM Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Tlaková síla, tlak..
Kde najdu informaci o teplotě tání a varu různých látek?
VY_32_INOVACE_20_ Jednotky objemu
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
Převody jednotek objemu
Geometrie pro 9. ročník Autor: Mgr. Hana Vítková Datum:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
Povrch kvádru.
20.1 Malá násobilka - násobení
Autor: Mgr. Marie Hartmannová
14.1 Objem krychle a kvádru Zdroje:
Transkript prezentace:

1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme Atom se skládá z jádra a ….. Každá fyzikální veličina musí mít ….. Základní jednotka délky Značka hmotnosti Autor: Mgr. Zuzana Vimrová

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 2. Co o tématu znám Množství látky v tělese je někdy lepší určovat pomocí jednotek objemu, než jednotek hmotnosti. Např. : mléko, benzín, limonádu, voda v bazénu

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 3. Jaké si řekneme nové termíny Fyzikální značka : V Základní jednotka : litr - l, metr krychlový - m3 Vzorec u pravidelných těles : V = a . b . c

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 4. Co si řekneme nového Krychlové jednotky km3 m3 dm3 cm3 mm3 Litrové jednotky hl l dl cl ml :1000000000 :1000 :1000 :1000 :100 :10 :10 :10 km3 m3 dm3 cm3 mm3 hl l dl cl ml .1000000000 .1000 .1000 .1000 .100 .10 .10 .10 1 l = 1 dm3

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 5. Procvičení a příklady Přiřaď k dané velikost správný zápis metry krychlové hl centilitry l hektolitry m3 litry cl 2. Seřaď podle velikosti dané jednotky ml, hl, cm3, dl, m 3, dm3, l 3. Najdi chyby v převodech 6 cm3 = 600 m3 3 l = 0,03 hl 24,5 cl = 2,45 dm3 65,43 m3 = 65430 l 0,7564dm3 = 75,64 cm3 4. Jaký objem bude mít kvádr o stranách 4 cm, 5 cm a 7 cm ?

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 6. Něco navíc Měření objemu Objem těles měříme odměrnými válci nebo nádobami. Tekuté nebo drobné sypké látky odměříme přímo ve válci odečtem hodnoty na stupnici. Objem pevných pravidelných těles lze také vypočítat. Objem nepravidelných těles měříme také pomocí odměrných nádob. Nalejeme do odměrné nádoby kapalinu a odečteme na stupnici hodnotu. Poté vložíme dané těleso do nádoby a opět odečteme na stupnici hodnotu, kam stoupla kapalina. Nakonec odečteme hodnoty objemu před vložením tělesa a po vložení. Takový objem má dané těleso.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 7. CLIL Find volumes of solids: Calculation - symetrical solids Standard containers – irregular solids - liquids

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 8. Zpětná vazba - test Porovnej jednotky objemu hl l hl m3 cm3 mm3 m3 dm3 2. Převeď na danou jednotku 35 l = cm3 26,3 mm3 = dm3 7,58 m3 = cl 6745 m3 = cm3 0,679 cl = ml 5986 l = dm3 3. Vypočítej objem kvádru, který má strany o délkách 5 cm, 0,8 dm a 0,06 m. 4. Popiš, jak změříš objem nepravidelného tělesa.

Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace 9. Použité zdroje http://office.microsoft.com/cs-cz/images/?CTT=6&ver=14&app=powerpnt.exe