Byzantská říše.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Využití multimediálních nástrojů pro rozvoj klíčových kompetencí žáků ZŠ Brodek u Konice reg. č.: CZ.1.07/1.1.04/ Předmět : Dějepis Ročník : 7.
Advertisements

Odpověz: ANO NE 1) věrozvěsti šíří víru 2) 863 přišli bratři Konstantin a Metoděj na Velkou Moravu 3) Velká Morava přijala křesťanství z Franské říše a.
Základní vzdělávání – Člověk a společnost - Dějepis
Opakování Středověk se dělil na tři období – napiš která.
Autor: Mgr. Pavlína Vaculíková Autor: Mgr. Pavlína Vaculíková Základní škola Zlín, Komenského 78, příspěvková organizace Základní škola Zlín, Komenského.
Dějepis Mgr. Milan Šimek
Byzantská kultura.
ZŠ TGM Rajhrad Autor: M. Kocmanová
Byzantská říše Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Opakovací otázky BARBAŘI GERMÁNi ŘÍMANÉ AVAŘI KELTOVÉ HUNOVÉ
Raně středověké umění.
Byzanc, arabská říše Anotace: Materiál je určen k výuce dějepisu v 7. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky s pojmy a informacemi o byzantské a arabské říši.
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
Byzantská říše Autorem práce, pokud není uvedeno jinak, je Mgr. Marie Toncrová.
BYZANTSKÁ ŘÍŠE Byzantská říše vznikla po rozdělení Římské říše na území Říše …………. Zahrnovala zejména Malou Asii a ……….. poloostrov.
Konstantinopol Autor: Mgr. Jana Formánková Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Byzantské umění.
Byzantská říše Důležité pojmy
Konstantin a Metoděj Jazykový přínos – písmo Seminární práce do předmětu Společensko – vědního semináře Eva Vítková Gymnázium Boskovice 2012.
Jméno autora: Jitka Hegerová Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): říjen 2012 Ročník: sedmý Tematická oblast: Dějepis - středověk Téma: Křesťanství.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Asie – Blízký východ Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Od dotace EU k proměně vyučovací hodiny registrační číslo projektu CZ 1.07/1.4.00/ Příjemce: Základní škola, Základní umělecká škola a Mateřská.
Byzantská kultura V projevech výtvarného umění. Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ OAJL - inovace výuky Příjemce: Obchodní akademie, odborná škola a praktická.
Konstantin a Metoděj Vypracovala: Petra Mertová 4. B.
Asie Státy - Jihozápadní. Dělení I. Blízký východ II. Země Arabského poloostrova III. Mezopotámské státy.
Základní škola a Mateřská škola generála Pattona Dýšina, příspěvková organizace AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_08 TÉMA: Křesťanství.
Byzantská říše Petr Procházka Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Petr Procházka. Dostupné z Metodického portálu
BYZANTSKÉ UMĚNÍ. Stručná historie * po rozpadu římského impéria v 5. století(476) hl. město: Konstantinopol( město založeno císařem Konstantinem na místě.
Přední východ uč Persie a okolí Persie Přední východ = dnešní Turecko, východní pobřeží Středozemního moře až k Rudému moři pravlast Peršanů.
Mgr. Jindřiška Řehořková VY_32_Inovace_7.1.4 Byzantská říše
Určeno pro : žáky 2. stupně ZŠ Sekce: základní Předmět : zeměpis
EGEJSKÁ OBLAST.
Co víš o tom, jak to vypadalo na našem území ve středověku?
STŘEDOVĚK.
Základní škola a Praktická škola Dvůr králové nad Labem
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Výboje za prvních chalífů
Byzantská říše Byzantská říše
AUTOR: Mgr. Hana Műllerová NÁZEV: VY_32_INOVACE_5A_05
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
Křížové výpravy Kruciáty
DĚJEPIS – 7. ročník Číslo DUM: VY_32_INOVACE_13
Práce s politickou mapou
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
SLOVANÉ na našem území od 6. století dodnes.
Tažení Alexandra Velikého
BYZANTSKÁ ŘÍŠE.
Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice
Pozdní období křížová výprava dobývá Konstantinopol, vznik Latinského císařství 1261 Michael Palaiologos – obnovení byzantské říše, palaiologovská.
Byzanc Označení materiálu: VY_32_INOVACE_08_byzanc.ppt
klasické období (5. stol. př. n. l. Athény za Perikla)
PRVNÍ STŘEDOVĚKÉ STÁTY
Základní škola a mateřská škola Bohdalov
Nový vývoj Řecka.
Druhé centrum křesťanství Konstantinopolis (Cařihrad, dnes Istanbul)
Babylonie.
EGEJSKÁ OBLAST.
Škola Katolické gymnázium Třebíč, Otmarova 22, Třebíč Název projektu
Evropa v 9. – 11. století Vznik raných států.
KULTURA ANTICKÉho ŘECKa
SEVERNÍ AFRIKA Rastislav Švec.
Byzantská říše.
VY_32_INOVACE_58 BYZANTSKÁ KULTURA. VY_32_INOVACE_58 BYZANTSKÁ KULTURA.
EVROPA 11. STOLETÍ.
STAROVĚKÉ ŘECKO.
Název školy: Základní škola a mateřská škola Domažlice , Msgre B
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Milena Závišová Číslo
Transkript prezentace:

Byzantská říše

Vznik z Východořímské říše Egypt, Sýrie, Malá Asie, Řecko Hl. město – Cařihrad (Byzantion, Konstantinopol) politické a obchodní středisko Justinián I. snaha obnovit římskou říši Dobyl pobřeží Středozemního moře – výbojné války Cíl: obnovit moc a slávu Zákoník: moc církevní a světskou  cézaropapismus

Kultura Byzance Rozvoj kultury – byzantský sloh https://www.youtube.com/watch?v=vETUNdXCpns&list=PLygY1LTzZVvZ0xBrBSYJ5jHzp-_7pxvkR&index=2 Kultura Byzance Rozvoj kultury – byzantský sloh Chrámy a paláce – kopule, mozaiky, obrazy, sochy Malířství – ikony (obrazy s náboženskými výjevy) Vzorem pro země Slovanů, ovlivněni Hagia Sofia – Chrám Boží moudrosti Zánik říše 1453 – Turci dobyli Cařihrad Otázky: Co tě na videu nejvíc zaujalo? Kdo vedl Turky? Co pád Cařihradu znamenal pro Evropu?

Zápis Byzantská říše Vznik z východořímské říše Egypt, Sýrie, Malá Asie, Řecko Náboženství – pravoslaví (císař=papež) Kultura – ikony, mozaiky Hl. město – Konstantinopol=Cařihrad Císaři – Konstantin – hlavní město Justinián – zákoník, chrám Hagia Sofia (najdi v učebnici jednu informaci o chrámu Hagia Sofia)