Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Škola pro děti Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Pro úvod bych se rád podíval na koloběh vody
zpracovaný v rámci projektu EU
Škola: Chomutovské soukromé gymnázium Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
Abiotické podmínky života
VY_32_INOVACE_G Voda Opakovací otázky
podmínka života na Zemi
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Javorník, okres Jeseník REDIZO:
Vše o vodě a jejich vlastnostech.
Jakékoliv další používání podléhá autorskému zákonu.
Základní vzdělání - 2. stupeň
Zábavná chemie I. ..
Voda Veronika Drzková, 2.E.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Vzduch Mgr. Helena Roubalová
Druhy vod.
Voda a vzduch = základ života
Vzduch Je stejnorodá směs plynných látek: 78%dusíku, 21% kyslíku, 1% ostatních plynů (oxid uhličitý, vodní pára, vzácné plyny (argon) a případně další.
VODA Kateřina Beranová.
Voda Co o ní víme?.
VODA Lukáš Mráček, 2.L VOS a SPŠE Božetěchova 3, Olomouc.
Voda a vzduch.
VODA – DĚLENÍ A ČISTIČKY VODY
Odpadní voda Mgr. Helena Roubalová
Složky krajiny a životní prostředí
Ch_093_Prvky_Vlastnosti a použití chemických prvků-Kyslík
VY_32_INOVACE_13_VZDUCH Anotace Rozšíření poznatků o vzduchu Autor
Vzduch Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Vzduch Otázky na opakování VY_32_INOVACE_G3 - 12
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Voda Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Lenka Půčková. Materiál zpracován v rámci projektu Implementace ICT techniky.
Speciální vzdělávací potřeby Klíčová slova Druh učebního materiálu
Opakování voda, vzduch.
AnotaceZařazení vody do systému látek AutorMgr. Květuše Horáková Jazykčeština Očekávaný výstup Žák se seznámí a utřídí druhy vod, způsoby čištění vod,
4.1 Voda a vzduch Atmosféra Hydrosféra - vzdušný obal Země
VZDUCH.
RISK Chemie 8 I. Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Michal Kapoun. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Atmosféra Filip Bordovský.
Speciální základní škola a mateřská škola Litomyšl,
VODA.
Voda a vzduch 1. VODA RZ
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE
VZDUCH Složení a význam © Mgr. Petra Vojtěšková, Mgr. Irena Plucková, Ph.D.
DEFINICE Technické plyny lze definovat jako plyny, které svým širokým a rozmanitým použitím se staly zbožím a jsou předmětem obchodu. Technické plyny lze.
Voda a vzduch 2. VZDUCH RZ Důležitý k dýchání Důležitý k dýchání Směs: Směs: Kyslík 21 % Kyslík 21 % Dusík 78 % Dusík 78 % Ostatní plyny 1.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola, Police nad Metují, okres Náchod Autor: Stejskalová Hana Název : VY_32_INOVACE_11C_13_Vzduch Téma: Chemie.
Voda Mgr. Helena Roubalová
VODA vodárna a čistírna odpadních vod Jaké existují druhy vod dle obsahu nečistot? pitná - musí být zdravotně nezávadná - získává se z podzemí či úpravou.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Chemie 8 Autor: Mgr. Radek Martinák VZDUCH Víš, proč je vzduch nezbytný a důležitý pro život člověka? Víš, čemu.
Předmět:chemie Ročník: 2. ročník učebních oborů Autor: Mgr. Martin Metelka Anotace:Materiál slouží k výkladu učiva o kyslíku. Klíčová slova: kyslík, výskyt,
8. ročník ZŠ. Název školy: Základní škola a mateřská škola, Hlušice Autor: Mgr. Ortová Iveta Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název: VY_32_INOVACE_2C_11_Vzduch.
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
NEŽIVÁ PŘÍRODA.
Základní škola M.Kudeříkové 14, Havířov Město,
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_18_ Vzácné plyny
VY_32_INOVACE_Slo_I_09 Dusík ppt.
VODA, VZDUCH, KYSLÍK, HASICÍ PŘÍSTROJE
Vzduch Materiál byl vytvořen v rámci projektu
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_C8-007 HYDROSFÉRA Název školy ZŠ Elementária s.r.o
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
PLYNY- TECHNICKÉ PLYNY
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
VODA.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKR LOUNY
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 8. ročník
Druhy vod.
3.2 Není voda jako voda Vodu člověk využívá k nejrůznějším účelům. Podle toho rozlišujeme vodu na pitnou, užitkovou a odpadní. PITNÁ VODA - zdravotně.
Vzduch.
Transkript prezentace:

Voda hydrosféra základní podmínka života (tělo člověka – 60 – 70%vody) pokrývá 71% zemského povrchu

Voda koloběh vody v přírodě

Voda podle obsahu rozpuštěných látek: mořská (slaná) – velký obsah ML (hlavně solí)=salinita minerální – hodně ML + oxid uhličitý tvrdá – hodně ML (dobrá k pití) měkká - málo ML (zlévání, praní) destilovaná - žádné ML

Voda podle užití (čistoty): pitná – zdravotně nezávadná užitková – nepoškozuje lidské zdraví provozní (odpadní)

Čištění odpadních vod samočištění = přirozená schopnost zbavovat se nečistot (kyslík, mikroorganismy, průsak přes propustné vrstvy)

Čištění odpadních vod Čistička odpadních vod usazování – zbavení větších nečistot biologické – pomocí mikroorganismů a kyslíku chemické – chemickými látkami (chlór, síran hlinitý)

Vzduch atmosféra složení: dusík – 78% kyslík – 21% oxid uhličitý - 0,03% vzácné plyny (argon, neon) vodní pára 1% nečistoty, prach, mikroorganismy

Vzduch destilace zkapalněného vzduchu (opakované stlačování, ochlazování a rozpínání plynu)→jednotlivé složky v tlakových lahvích (kyslík – modrý, dusík – zelený) škodliviny ve vzduchu → znečištění životního prostředí teplotní inverze (u země studený, na horách teplý) → smog

Dusík – N2 málo reaktivní plyn b.v. = -196oC inertní (netečný) → ochranná atmosféra při výrobě nebo skladování hořlavin, plnění pneumatik (plynný), lékařství (kapalný), výroba amoniaku