DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Státy střední Evropy.
Advertisements

ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Geografická charakteristika Střední Evropy I.
Maďarsko Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T.G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí Zeměpis – 1. ročník.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Označení:Sada: Ověření ve výuce:Třída: Datum: Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ VY_32_INOVACE_ZEM_HA_1_16.
Vývoj hospodářství 18.st. průmyslová revoluce- Anglie → ZE vůdčí postavení v hospodářství, politice i kultuře až do poloviny 20.st. 2. sv. válka→ zásadní.
Rakousko, Švýcarsko III2-Z7-III-17
Základní údaje Krajské město: Olomouc Rozloha: km²
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Autorem materiálu, není-li uvedeno jinak, je Bc. Jana Kloučková
Polsko Eliška Pokorná.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
SLOVENSKO Střední vnitrozemský stát střední Evropy ze S a SZ ohraničen Karpatským obloukem k J se postupně sklání k úrodným nížinám Dunaje a Tise, kde.
Státy střední Evropy Opakování.
Střední Evropa.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Rakousko skládá se z 9 spolkových zemí
Základní škola a Mateřská škola Mírová 81, Mimoň, příspěvková organizace Oblast podpory Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách OP.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Číslo 1, 2 nebo 3 na světových trzích?!
STŘEDNÍ EVROPA pokračování. SLOVENSKO – Bratislava (rep.) Hornatý stát s krásnou přírodou. Karpaty (Vysoké Tatry) – rozvodí Baltského a Černého m., Slovenský.
EU PENÍZE ŠKOLÁM Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: 585.
RAKOUSKO II. Martin VRZALA.
REGIONY EVROPY STŘEDNÍ EVROPA.
Referát-Německo Aleš Novotný 8.A
Evropa: obyvatelstvo VY_52_INOVACE_ Čap-Z 7.,8.43 Mgr. Kosík Lukáš Anotace: Evropa: obyvatelstvo Vzdělávací oblast: Z 8.ročník Autor: Mgr. Kosík.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_130 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětZeměpis.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiálu VY_32_INOVACE_130 Název školy Gymnázium, Tachov, Pionýrská 1370 Autor Mgr. Daniela Kemrová PředmětZeměpis.
Německo Z_128_Evropa_Německo
Martin VRZALA. * 1. Obyvatelstvo * 2. Hospodářství, těžba * 3. Průmysl * 4. Zemědělství * 5. Doprava * 6. Hlavní oblasti.
Slovensko aneb země nám nejbližší stát střední Evropy
SLOVENSKO VLAJKA ZNAK.
Německo.
Martin VRZALA. * 1. Obyvatelstvo * 2. Hospodářství, těžba * 3. Průmysl * 4. Zemědělství * 5. Doprava * 6. Hlavní oblasti.
Střední Evropa Z_127_Evropa_Střední Evropa
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Mgr. Aleš Čech Název DUM: VY_32_Inovace_ Evropa- Střední Evropa Název sady: Zeměpis 7. ročník Číslo projektu:
Střední Evropa VY_32_Inovace_01KR-7 Mgr.Lenka Krčmářová ZŠ a MŠ Nedašov.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_3_FIG_03_BULGARIA.
ŠABLONA 32 VY_32_INOVACE_13_22_SPOLKOVÁ REPUBLIKA NĚMECKO.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_Z_3.E_KOV_10_HOSPODÁŘSTVÍ.
VY_32_INOVACE_07-60 Ročník:VIII. ročník Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Vzdělávací obor:Zeměpis Tematický okruh:Evropa Téma:Evropa – Střední Evropa.
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ,Kopřivnice, Štramberská 189, příspěvková org. AUTOR: Mgr. Jana Hyklová VYTVOŘENO: NÁZEV: VY_12_Vlastivěda_23_Hranice, sousední.
Název školy: MŠ a ZŠ Veselí nad Moravou, Kollárova 1045 Autor: Mgr. Andrea Filípková Název : VY_32_INOVACE_12/14_Střědní Evropa Téma: Státy střední Evropy.
Název školy:Základní škola a Mateřská škola Sepekov Autor:Mgr. Miloš Kluiber Název:VY_32_INOVACE_295 _Polsko Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Halže, příspěvková organizace AUTOR: Pavla Dokoupilová NÁZEV: VY_32_INOVACE_19_ČS_MÍSTO, KDE ŽIJEME TEMA:
Sousední státy ČR Vlastivěda 5. ročník Zpracovala: Dana Kučerová.
NĚMECKO. NĚMECKO Spolková republika Německo federativní republika – 16 spolkových zemí rozloha: 357 tis. km² počet obyvatel: 82 mil. – 2. místo v Evropě.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
NĚMECKO
Základní škola Záhumení Rožnov pod Radhoštěm
Název školy. Plavská škola Autor. Mgr. Marcela Hádková Název
VY_52_INOVACE_20_02_státy střední Evropy
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Západní Evropa AUTOR: Mgr. Aleš Skála
Vytvořeno v rámci v projektu „EU peníze školám“
Střední Evropa AUTOR: Mgr. Aleš Skála
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
EVROPA STŘEDNÍ EVROPA – NĚMECKO, RAKOUSKO, ŠVÝCARSKO, LICHTENŠTEJNSKO
NÁZEV ŠKOLY: AUTOR: NÁZEV: VY_32_INOVACE_17 TEMA: ČÍSLO PROJEKTU:
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
EVROPA HOSPODÁŘSTVÍ VY_32_INOVACE_07-47 Ročník: VIII. ročník
EVROPA VÝCHODNÍ EVROPA – RUSKO
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Střední Evropa.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Transkript prezentace:

DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/34.0969 Název školy Gymnázium Česká a Olympijských nadějí, České Budějovice, Česká 64 Název materiálu VY_32_INOVACE_Z_3.E_KOV_16_STŘEDNÍ EVROPA Autor Mgr. Kovaříková Eva Tematický okruh Regionální zeměpis světadílů Ročník Tercie / 8. Datum tvorby 10.9.2013 Anotace Prezentace je určena k výkladu nové látky v hodině – Státy střední Evropy. Metodický pokyn Prezentace je určena jako výklad do hodiny i jako materiál k samostudiu Možnosti využití: promítání, práce jednotlivců nebo dvojic se školním atlasem Pokud není uvedeno jinak, použitý materiál je z vlastních zdrojů autora

Metodický pokyn Prezentaci učitel využívá při výklad látky. Studenti snáze opisují látku a nedochází k jejímu špatnému opisování. V průběhu výkladu student musí pracovat se školním atlasem a pracovním sešitem,který je vytvořen k učebnici Zeměpisu 8. od Frause.

Regiony Evropy STŘEDNÍ EVROPA

Samostatná práce Tato práce je zadána jako domácí úkol v předchozí hodině a zadán je i úkol vypracování tématu JV Evropy v pracovním sešitu. DÚ: Zjisti význam vlajek jednotlivých států.

Slovensko – hl.město Bratislava rozpad Československa znamenal ekonomické problémy. Dnes se již prosazují moderní obory, jako jsou automobilový a elektronický průmysl. Zemědělství – pšenice, kukuřice, cukrovka, zelenina, květiny, horské salašnictví. Významné menšina- Maďaři a Romové

Maďarsko – hl.město Budapešť nese dědictví Uherského státu, nezávislost od r. 1918 průmysl: strojírenství (autobusy), chemie, výroba léčiv, potraviny. ¼ této výroby koncentrována do hlavního města. zemědělství je velice vyspělé, po Dánsku nejvyšší podíl orné půdy pšenice, kukuřice, slunečnice, zelenina

Německo – hl.město Berlín porážky ve světových válkách znamenaly územní ztráty, po 2 sv.v. rozdělení, opětovné sjednocení 1990 povrch se od severu k jihu zvedá od pobřežních nížin až k alpským vrcholům počtem obyvatel na druhém místě po Rusku, vysoká hustota zalidnění třetí ekonomicky nejsilnější stát světa vysoká kvalita služeb, zahraničního obchodu průmysl energetický, chemický, strojírenství. Výroba ocelových trubek, aut, lodí, televizorů, papíru. Největší producent hnědého uhlí na světě. - význam zemědělství klesá, trh je zaplavován levnými produkty z Francie a Itálie - pěstování pšenice, cukrovky, brambor - největší exportér zboží v Evropě

Polsko – hl. město Varšava strategická poloha při Baltském moři, tranzitní země mezi Ruskem a Německem Varšava je politickým a finančním centrem s rozvíjejícími se službami a moderními průmyslovými obory průmysl: těžba uhlí, rudy. Dopravní strojírenství (auta, lodě), výroba televizorů a radiopřijímačů. zemědělství: 50 % orné půdy. Chov vepřů, skotu a největších evropských stád koní. Polsko je největší evropský producent brambor, žita a ovsa město Krakov je kulturním centrem, jeho historické jádro s královským hradem Wawel se stalo kulturním dědictvím UNESCA

Rakousko – hl.město Vídeň po staletí sdílelo s ČR společný stát třetina průmyslu je soustředěna do hl.m. Pro export jsou důležité výrobky dřevozpracujícího, elektronického průmyslu, optika, sportovní potřeby. chov skotu, pěstování pšenice

Švýcarsko – hl. město Bern symbolem neutrality, patří mezi nejbohatší státy světa průmysl: přesné strojírenství (hodinky), léčiva, potraviny (Nestlé) zemědělství: produkce mléka a mléčných výrobků (sýry, máslo) turistická velmoc

Zdroje: JEŘÁBEK, Milan. Zeměpis 8: učebnice pro základní školy a víceletá gymnázia. 1. vyd. Ilustrace Bohdan Štěrba. Plzeň: Fraus, 2006, 128 s. ISBN 80-723-8486-4.