TEPLO.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
EU peníze školám Základní škola a Mateřská škola Tábor, Helsinská 2732 Název projektu: Moderní škola – naše budoucnost Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/
Advertisements

Projekt teplo Na fyziku.
Chemická termodynamika I
Základní škola a Mateřská škola, Šumná, okres Znojmo OP VK 1
KALORIMETR.
Vnitřní energie, práce, teplo
Teplo jako fyzikální veličina
Já vím, že je něco horké, ale proč?
Tepelná výměna prouděním
IDEÁLNÍ PLYN Stavová rovnice.
Měření a výpočet přijatého a odevzdaného tepla
T E P L O - SKUPENSTVÍ TERMIKA.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Zpracováno v rámci projektu FM – Education CZ.1.07/1.1.07/ Statutární město Frýdek-Místek Zpracovatel: Mgr. Lada Kročková Základní škola národního.
ZŠ, ZUŠ a MŠ Kašperské Hory, Vimperská 230 Předmět: FYZIKA Ročník: 8.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA
Teplo jako fyzikální veličina
Teplo (Učebnice strana 53 – 55)
PRVNÍ TERMODYNAMICKÝ ZÁKON.
Teplo Ing. Radek Pavela.
zpracovaný v rámci projektu
Teplo.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Pokusné určení tepla.
Digitální učební materiál
Tání, tuhnutí a tepelná výměna
Elektrické teplo - základy Teplo 1 Elektrické teplo - základy.
Název materiálu: TEPLO – výklad učiva.
Název školy: Základní škola Lanškroun, nám. A. Jiráska 140 Autor: Mgr. Jiří Vávra Datum: Název: VY_32_INOVACE_04_F8 Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Vodárenská 2115 Autor: Mgr. Karolína Hadrbolcová Materiál: VY_52_INOVACE_PV14.34 Téma: Teplo Číslo.
Výpočet přijatého a předaného tepla
Příklad tepelně izolované soustavy:
Práce, výkon Energie Teplo Poznej fyzika
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:Fyzika Ročník:8. ročník Klíčová slova:Měření tepla Autor:Mgr. Lucie.
Spočítej Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ Sbírka úloh z fyziky pro ZŠ str. 84, příklad 550 str. 84, příklad 550 Bazén o objemu 45m 3 se má naplnit vodou o teplotě.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Měrná tepelná kapacita
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
Teplo ZŠ Velké Březno.
Vnitřní energie tělesa. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
T EPLO A TEPLOTA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
Změny vnitřní energie. Struktura prezentace otázky na úvod teorie příklad využití v praxi otázky k zopakování shrnutí.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 8 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Jaký druh energie předávají následující tělesa?
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_32_10 Název materiáluVypařování.
Fyzika 8 Měrná tepelná kapacita látky. 3. Měrná tepelná kapacita látky Dvě tělesa z různých látek o stejné hmotnosti přijmou stejné teplo, ale jejich.
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Tepelná výměna prouděním TÉMATICKÝ CELEK:
NÁZEV ŠKOLY: 2. ZÁKLADNÍ ŠKOLA, RAKOVNÍK, HUSOVO NÁMĚSTÍ 3
Spočítej Bazén o objemu 45m3 se má naplnit vodou o teplotě
-14- Vnitřní energie, práce a teplo, 1. td. Zákon Jan Klíma
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Projekt: OP VK Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autor:
Změny skupenství látek
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_41_AZ- kvíz
Teplo Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_01_32.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Vytápění Teplo.
ŠKOLA: Gymnázium, Chomutov, Mostecká 3000, příspěvková organizace
Teplo VY_32_INOVACE_19_Teplo Autor: Pavlína Čermáková
Interaktivní test ze znalostí vnitřní energie a tepla
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola T. G. Masaryka, Bojkovice, okres Uherské Hradiště AUTOR: Mgr. Libor Zemánek NÁZEV: Měrná tepelná kapacita látky TÉMATICKÝ CELEK:
MĚRNÁ TEPELNÁ KAPACITA
zpracovaný v rámci projektu
Třída 3.A 15. hodina.
PRVNÍ TERMODYNAMICKÝ ZÁKON.
STAVOVÉ ZMĚNY IDEÁLNÍHO PLYNU.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_04 Vnitřní.
Transkript prezentace:

TEPLO

Je druh energie. Jak souvisí s teplotou?

TEPELNÁ VÝMĚNA Molekuly teplejšího tělesa (rychlejší) při srážkách předávají část své pohybové energie molekulám studenějšího tělesa (pomalejším). Pohybová energie molekul teplejšího tělesa klesá → těleso chladne (vnitřní energie se zmenšuje). Pohybová energie molekul studenějšího tělesa roste → těleso se ohřívá (vnitřní energie se zvětšuje).

TEPLO (FV) Je část vnitřní energie, kterou odevzdá nebo přijme těleso při tepelné výměně. značka: Q jednotka: J závisí na: hmotnosti tělesa materiálu tělesa rozdílu teplot

VÝPOČET TEPLA vzorec: Q = m ∙ c ∙ (t2 − t1) m = hmotnost tělesa (kg) c = měrná tepelná kapacita (J/kg∙°C) - závisí na materiálu zahřívaného tělesa t2 = konečná teplota (°C) ∆t = teplotní t1 = počáteční teplota (°C) rozdíl (°C) Q = m ∙ c ∙ ∆t , kde ∆t = t2 − t1

ZMĚNA VNITŘNÍ ENERGIE a) je-li t2 ˃ t1 → Q ˃ 0, pak těleso teplo přijímá (vnitřní energie tělesa se při zahřívání zvětšuje) b) je-li t2 ˂ t1 → Q ˂ 0, pak těleso teplo odevzdává (vnitřní energie tělesa se při ochlazování zmenšuje)

Otázka k zamyšlení: Jak dlouho trvá tepelná výměna mezi teplým a studeným tělesem?