Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Advertisements

 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zapojení a činnosti ledky, schematická značka ledky a obrázky.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Základní škola Emila Zátopka Zlín, příspěvková organizace, Štefánikova 2701, Zlín EU PENÍZE ŠKOLÁM OP VK Zlepšení podmínek pro vzdělávání.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Shrnutí nejdůležitějších bezpečnostních předpisů a zásad, které je nutno dodržovat, aby se předešlo možnému.
T EPELNÁ VÝMĚNA Ing. Jan Havel. Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Svitavy Materiál je určen pro bezplatné používání pro potřeby.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k závěrečnému celkovému opakování učiva. Slouží k prověření znalostí. Práce a výkon Název školy:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku.Slouží k naučení nového učiva. Žák na základě dvou pokusů vyjádří závěry týkající se tání látky.Žák se.
Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Jordánová Marcela Název prezentace (DUMu): 2. Teplotní stupnice - převody, teplo a 1. termodynamický zákon Název.
VAR Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_04_32.
Anotace : Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Prezentace slouží k rozšíření učiva o síle jako odvozené fyzikální veličině. Žák si připomene a prohloubí.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.
Termika kalorimetrie Bublinové úlohy Mgr. Miroslava Bělochová.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vedení elektrického proudu v plynech Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Popis principu elektromotoru, princip činnosti elektromotoru s komutátorem,
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 6. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Žák naváže na znalosti, které získal o hustotě v prvouce a přírodovědě.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku, slouží k naučení nového učiva. Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací.
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Mgr. Zdeňka Horská Název materiálu: VY_32_INOVACE_12_01_ Vzájemné působení těles Číslo projektu:
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Žáci navazují na učivo probrané v 7. ročníku a učivo prohlubují. Žák zná základní typy čoček, umí je.
Opakování 1 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
VLASTNOSTI LÁTEK Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Elektrické spotřebiče v domácnosti
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
Práce vykonaná pomocí jednoduchých strojů
Měření objemu pevného tělesa
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Vznik střídavého proudu
Změny skupenství látky
Elektromotor a jeho využití
Pohyb těles-fyzika hrou
HMOTNOST Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Souhrnné otázky, Světelné jevy
Pístové spalovací motory
Barva světla, šíření světla a stín
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_FYZIKA
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
Měření objemu kapalin Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Elektřina VY_32_INOVACE_05-29 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
Teplota a měření Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Přenos tepla Požár a jeho rozvoj.
Další součástky s jedním přechodem PN
Pohyb tělesa Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Pohybová (kinetická) energie tělesa
Číslo projektu MŠMT: Číslo materiálu: Název školy: Ročník:
Jaderná energetika, souhrnné otázky a úkoly
Hustota-výpočet objemu
Teplota – souhrnná cvičení II.
Teplo Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Lom světla Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
zpracovaný v rámci projektu
Těžiště a stabilita těles
Opakování 3 Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Výpočet tepla VY_32_INOVACE_20_Výpočet tepla Autor: Pavlína Čermáková
Kalorimetrie měření tepla
KALORIMETRICKÁ ROVNICE
VNITŘNÍ ENERGIE TĚLESA
Datum: Název školy: Základní škola Městec Králové
Měrná tepelná kapacita látky
Souhrnné opakování-VESMÍR
Hustota-výpočet objemu
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Skládání rovnoběžných a různoběžných sil-souhrnná cvičení
Vztlaková síla.
Název školy: ZŠ Bor, okres Tachov, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena Vzdělávací oblast: Člověk a příroda_Fyzika Datum: 11/2011 Název materiálu: VY_32_INOVACE_ FY.8.A.13_Fyzika pro 8. ročník Název: Úlohy ke shrnutí učiva Číslo operačního programu: CZ.1.07/1.4.00/21.1693 Název projektu: PRIMA ŠKOLA Úlohy ke shrnutí učiva Anotace: Materiál je určen pro žáky 8. ročníku. Slouží k zopakování probraného učiva. Žák si zopakuje na čem závisí teplo tělesem přijaté nebo odevzdané. Na příkladech z praxe určí, zda se jedná o tepelné vodiče nebo izolanty. Umí vypočítat teplo tělesem přijaté nebo odevzdané. Na příkladech z praxe rozhodne, zda se jedná o vedení, proudění nebo záření jako způsobu přenosu tepla.

Vyber správnou odpověď: 1) V jedné kádince je voda o hmotnosti 100 g, ve druhé voda o hmotnosti 200 g. Teplota vody v obou kádinkách je stejná. Je vnitřní energie vody v obou kádinkách stejná nebo různá? Vysvětli odpověď. 100 g a)Stejná, na hmotnosti těles nezáleží. b)Různá, je přímo úměrná hmotnosti tělesa. 200 g

Vyber správnou odpověď: 2) Na čem závisí teplo přijaté nebo odevzdané tělesem z určité látky při tepelné výměně? Teplo závisí pouze na zvýšení teploty. Teplo je přímo úměrné pouze hmotnosti. Teplo závisí na změně teploty, je přímo úměrné zvýšení hmotnosti a závisí na složení tělesa.

Odpověz na otázky: 3) Co rozumíme slovem teplo ve fyzice Odpověz na otázky: 3) Co rozumíme slovem teplo ve fyzice? Co znamená, že těleso přijalo teplo? Co znamená, že těleso odevzdalo teplo? Uveď příklady. odpověď

Teplo je rovno energii, kterou při tepelné výměně odevzdá teplejší těleso chladnějšímu (nebo které přijme chladnější těleso od teplejšího). Např. zahřívání studené vody na vařiči, lžíce ponořená do horkého čaje, ocelový klíč pokojové teploty vložený do vroucí vody atd.

4) Pozoroval(a) jsi v zimě vrabce nebo sýkorky 4) Pozoroval(a) jsi v zimě vrabce nebo sýkorky? Když sedí na větvi, mají načechraná peříčka, takže vypadají jako nafouknutý míč. Pokus se vysvětlit, jakou to pro ně má výhodu. odpověď

peří je tepelným izolantem to, že mají načechraná peříčka má výhodu v tom, že vrstva peří udržuje teplo (podobně jako člověku je teplo v kožichu)

Vyber správnou odpověď: 5) Nalij si horký čaj do hliníkového hrnečku, porcelánového hrnečku a do šálku z varného skla. Která z nádob se zahřeje nejrychleji a která nejpomaleji? Nejrychleji se zahřeje šálek z varného skla a nejpomaleji hliníkový hrneček. Nejrychleji se zahřeje hliníkový hrneček a nejpomaleji porcelánový hrneček. Nejrychleji se zahřeje porcelánový hrneček a nejpomaleji šálek z varného skla.

Vypočítej: 6) Do směšovacího kalorimetru, ve kterém je voda o hmotnosti 200 g a teplotě 20 °C, vložíme ocelový váleček o hmotnosti 100 g a o teplotě 100 °C. Popiš tepelnou výměnu, která při tom probíhá. Měřením bylo zjištěno, že teplota vody a válečku se ustálila na 24 °C. Vypočítej teplo odevzdané válečkem i teplo přijaté vodou.

Řešení úlohy 6: Ocelový váleček odevzdá část své vnitřní energie vodě. Voda přijme od ocelového válečku teplo. Ocelový váleček se ochladí. Teplota vody se zvýší. Teplo odevzdané ocelovým válečkem: Q=mc(t-t0) Q=0,1⋅ 0,469 ⋅ 76 Q=3,56 kJ Teplo přijaté vodou: Q=0,2 ⋅ 4,18 ⋅ 4 Q=3,34 kJ Teplo odevzdané a přijaté se sobě téměř rovná.

7) Poznali jsme, že teplo se může přenášet tepelnou výměnou vedením, prouděním a zářením. Urči, o které způsoby přenosu tepla jde v následujících případech: ohřívání párku v horké vodě ohřívání vody v hrnku ponorným vařičem chlazení čaje postavením hrnku s čajem do studené vodní lázně zahřívání rukou nad rozpálenou plotnou kamen ohřívání polévky v hrnku s nerovným dnem na elektrické plotýnce

Použité zdroje: galerie office doc. RNDr. Růžena Kolářová, CSc., PaedDr. Jiří Bohuněk, Fyzika pro 8. ročník základní školy, nakladatelství Prometheus, 2004, ISBN 80-7196-149-3. http://www.didaktik.cz/images/fyzika/ostatni/Kalorimetr.gif [ cit. 2011-11- 21]