Čeledi: lipnicovité a vstavačovité

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vybrané čeledi jednoděložných rostlin II.
Advertisements

BOTANIKA: JEDNODĚLOŽNÉ ROSTLINY
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Ekosystém – pole Polní plodiny název: VY_32_INOVACE_02_Ekosystem_poleI škola: ZŠ a MŠ Komenského 103, Jilemnice Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li.
Listnaté stromy a keře Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_55_Pr7_listnate_stromy_a_kere.
Čeleď Liliovité (+ příbuzné skupiny) Eliška Soukupová Anna Jurková Anastázie Lomakina Magdaléna Nahodilová QA.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Výukový materiál opakování čeledí rostlin - piškvorky Autor: Mgr. Jana Střížková Vzdělávací oblast/Předmět/Téma: ČLOVĚK A PŘÍRODA / PŘÍRODOPIS / BOTANIKA.
Lipnicovité rostliny Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové.
Poaceae (trávy) Tomáš Benda Hana Voběrková Kateřina Tomášková QA 2013/2014.
ČELEDI: LIPNICOVITÉ A VSTAVAČOVITÉ ZÁKLADNÍ ŠKOLA CHOLTICE, OKRES PARDUBICE - "UČÍME SE PRO ŽIVOT" ŠABLONA: Č. III/2 INOVACE A ZKVALITNĚNÍ VÝUKY POMOCÍ.
  Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život"  Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT  Pořadové číslo: 28.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Lenka Němcová Název: VY_32_INOVACE_09_Př7 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Téma: čeleď bobovité.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
VY_32_INOVACE_ Pa-PR_Celed Bobovite Mgr. Dita Papežová ZŠ Valašské Klobouky Čeleď Bobovité.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Anotace : Program slouží k procvičování a opakování přírodovědného učiva ve 4. ročníku.
EKOLOGICKÝ PŘÍRODOPIS Tématický celek: UMĚLÉ EKOSYSTÉMY Téma: OBILNINY
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL zpracovaný v rámci projektu
JEDNODĚLOŽNÉ ROSTLINY
Rostliny z našeho okolí
  ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE
Název školy: Základní škola Městec Králové
HMYZ – STRATEGIE PŘEŽITÍ a OCHRANA PROTI ŠKODLIVÉMU HMYZU
Název projektu Zlepšení podmínek vzdělávání na základních školách
ŠELMY LASICOVITÉ Hana Ošlejšková
VY_52_INOVACE_70_Rostliny polí - učební text
Člověk a jeho svět, 1 Název školy, adresa:
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Vlastějovice, okres Kutná Hora AUTOR: Mgr. Olga Sýsová NÁZEV: VY 32 INOVACE 10 ČLOVĚK A JEHO SVĚT-PŘÍRODOVĚDA.
Sady a ovocné zahrady.
Název školy: ZŠ Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín, příspěvková organizace Člověk a jeho svět, Přírodověda, Rozmanitost přírody, Rostliny a živočichové.
Název školy: ZŠ a MŠ Verneřice Autor výukového materiálu: Lenka Lehká
AUTOR: Mgr. Hana Vrtělková
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Krytosemenné dvouděložné rostliny
Název školy: Gymnázium, Roudnice nad Labem, Havlíčkova 175, příspěvková organizace Název projektu: Moderní škola Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/
VY_52_INOVACE_69_Traviny a obiloviny- učební text
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_PLODY
VY_32_INOVACE_PŘBOT.20 Autor: Mgr. Jitka Žejdlíková
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Prysk, okres Česká Lípa, příspěvková organizace autor: Helena Petrůvová název: VY_52_INOVACE_09_PRVOUKA_ZELENINA.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
KOŘEN ROSTLINY - založen již v zárodku semene, při klíčení vyrůstá
Přírodopis Plavuně.
AUTOR: Mgr. Iveta Hejtmánková
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Čeledi: liliovité a amarylkovité
čeledi krytosemenných rostlin III
HMYZ STAVBA TĚLA.
Základní škola a Mateřská škola, Jilemnice, Komenského 103, příspěvková organizace Autor: Mgr. Kadavá Jana Název: VY_32_INOVACE_3A_17_Ekosystém_pole_plodiny.
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Minerální látky jako podmínka života
Opakování rostliny Člověk a jeho svět (Přírodověda pro 4. ročník) Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Rostliny Anotace: Materiál je určen k výuce přírodovědy ve 4. ročníku ZŠ. Seznamuje žáky se základními znaky, stavbou a dělením rostlin.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
VY_32_INOVACE_04-48 Ročník: VII. ročník Vzdělávací oblast:
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Člověk a jeho svět, 1 Název školy, adresa:
EKOSYSTÉM POLE je uměle vytvořený člověkem
EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek pro vzdělávání na základních školách.
Název školy: Základní škola Městec Králové Autor: Mgr.Lenka Němcová
Základní škola Ústí nad Labem, Anežky České 702/17, příspěvková organizace   Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu: „Učíme lépe a moderněji“
Autor: Mgr. Aranka Kopišová Datum: Název: VY_32_INOVACE_06_PŘÍRODOPIS
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Kódování materiálu
Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Transkript prezentace:

Čeledi: lipnicovité a vstavačovité

Základní škola Choltice, okres Pardubice - "Učíme se pro život" Šablona: č. III/2 Inovace a zkvalitnění výuky pomocí ICT Pořadové číslo: 31 Autor: Ošlejšková Hana Ověření ve výuce: 7. třída Datum ověření: 10.6.2013

Metodika: 1. Prohlédněte si prezentaci. 2. Odpovězte na otázky. 3 Metodika: 1. Prohlédněte si prezentaci. 2. Odpovězte na otázky. 3. Odpovědi si zkontrolujte. klíčová slova: lipnicovité, stéblo, lata, klas, obilka, alergie, lipnice, srha, bojínek, psárka, pšenice, ječmen, žito, oves, kukuřice, rýže, bambus, cukrovník, proso, pýr, oddenky, symbióza, vstavač, prstnatec, okrotice, střevíčník, vemeník, vanilovník

Čeleď: lipnicovité

Charakteristické znaky: Většinou jednodomé byliny. Stonek = stéblo. Stonek se souběžnou žilnatinou. Květenství = klas, lata. Opylovány větrem. Květy oboupohlavné. Plod: obilka. Pyl způsobuje alergii. Hospodářský význam: potravina, dřevo, nábytek, krmivo.

Zástupci: Lipnice luční Srha říznačka

Psárka luční Bojínek luční

Pšenice setá Žito seté

Ječmen setý Oves setý

Proso seté Kukuřice setá

Rýže setá Cukrovník lékařský

bambus Pýr plazivý

Podívejte se na výrobu cereálií: http://www. jaksetodela

čeleď: vstavačovité

Charakteristické znaky: - Vytrvalé byliny. - Oddenky nebo kořenové hlízy. Symbióza s houbami. - Oboupohlavné květy. Květenství: hrozen, klas. - Plod: tobolka s drobnými semeny. - Vzácné, ohrožené, chráněné. - Okrasné rostliny, vanilka.

Zástupci: Vstavač mužský Prstnatec májový

Střevíčník pantoflíček Okrotice bílá

Vemeník dvoulistý Vanilovník plocholistý

Otázky: 1. Které rostliny pěstujeme jako obiloviny. 2 Otázky: 1. Které rostliny pěstujeme jako obiloviny? 2. Vyjmenujte Aspoň 4 rostliny pěstované jako píci. 3. Ze které rostliny se dělá popcorn? 4. Která rostlina se sází do vody? 5. Ze které lipnicovité rostliny se získává cukr? 6. Ze které rostliny se získává vanilka? 7. Vyjmenujte alespoň 4 zástupce orchidejí. 8. Zástupci které čeledi potřebují mít v půdě houbová vlákna, aby mohly růst? 9. Co je to sláma? 10. Tmavá chlebová mouka a náhražka kávy se získává z …

Odpovědi: 1. pšenice setá, žito seté, oves setý, ječmen setý, kukuřice setá, rýže setá. 2. Lipnice luční, srha říznačka, bojínek luční, psárka luč- ní, pýr plazivý. 3. Kukuřice setá. 4. Rýže setá. 5. cukrovník lékařský. 6. vanilovník plocholistý. 7. vstavač mužský, okrotice bílá, vemeník dvoulistý, prstnatec májový, střevíčník pantoflíček. 8. Vstavačovité rostliny. 9. stébla obilovin. 10. Z žita setého.

Zdroje: http://upload. wikimedia Zdroje: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/62/Poa_pratensis.jpg/258px-Poa_pratensis.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bf/457_Dactylis_glomerata.jpg/358px-457_Dactylis_glomerata.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Alopecurus.pratensis.2.jpg http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Alopecurus_pratensis1.JPG http://en.wikipedia.org/wiki/File:Timothy_grass.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/Timothy-grass http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/71/Wheat_field.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ear_of_rye.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/52/Escourgeon-Hordeum_vulgare_subsp._vulgare.jpg/250px-Escourgeon-Hordeum_vulgare_subsp._vulgare.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Avena_fatua1.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:Grain_millet,_early_grain_fill,_Tifton,_7-3-02.jpg http://en.wikipedia.org/wiki/File:ZeaMays.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/27/Oryza_sativa_-_K%C3%B6hler%E2%80%93s_Medizinal-Pflanzen-232.jpg/258px-Oryza_sativa_-_K%C3%B6hler%E2%80%93s_Medizinal-Pflanzen-232.jpg Jurčák, J.; Froněk, J. Přírodopis 7, 1st ed.; Prodos: Liberec, 1998

Další zdroje: http://en. wikipedia