Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PODSTATNÉ A NEPODSTATNÉ ZMĚNY Seminář pro příjemce 10. ledna 2012.
Advertisements

Registrace poskytovatelů sociálních služeb v Jihomoravském kraji.
Národní institut pro další vzdělávání. Zdroje validních a ověřených informací Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy 1.metodická podpora 2.semináře.
Rizika, specifikace administrace na konci programového období ve vazbě na eliminaci rizik z „přezávazkování“/nedočerpání Programu Přerov
Seminář pro příjemce u výzvy č. 40 OP LZZ Stanislav Urbánek Petra Měchýřová 1 Podporujeme Vaši budoucnost.
Dotace na zpracování územních plánů pro rok 2015 Krajský úřad Jihomoravského kraje odbor územního plánování a stavebního řádu prosinec 2014.
Seminář pro příjemce v rámci výzvy IOP č. 03 – Rozvoj informační společnosti ve veřejné správě , 9:30 hod Učebna č.3, 1. patro Ministerstvo vnitra,
Zadávání veřejných služeb v přepravě cestujících Ondřej Michalčík, František Vichta Ministerstvo dopravy Kroměříž, 29. září 2015.
PREZENTUJÍCÍ Proces poskytnutí dotace z Fondu Vysočiny Eva Navrátilová Krajský úřad Kraje Vysočina Odbor životního prostředí a zemědělství.
Seminář pro příjemce podpory v rámci vybraných výzev OP LZZ Seminář pro příjemce OP LZZ MV ČR, Praha - Letná, Nad Štolou 3, Praha ledna 2011, 10:00-13:00.
Setkání partnerů projektu Přírodovědné a technické vzdělávání Ústeckého kraje Reg.č. CZ.1.07/1.1.00/ Dne 23.září 2013 Ústí nad Labem.
Nejčastější chyby při administraci projektů OPPP a OPPI.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Finanční část projektu (seminář pro příjemce – 3. výzva, 3.2)
Seminář pro žadatele o finanční podporu – oblast podpory 1.1 CORSO IIa, Křižíkova 34, Praha 8, konferenční sál, 4. patro 24. dubna 2014.
Seminář pro žadatele o finanční podporu z Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost Krajský úřad Jihomoravského kraje Odbor regionálního rozvoje.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část - řízení projektu seminář pro příjemce – 2. výzva GG 3.2 Krajský úřad Ústeckého kraje.
1 Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část -řízení a administrace projektu seminář pro příjemce – 4. výzva GG 3.2 Krajský úřad Ústeckého.
ZMĚNY PROJEKTU A ROZPOČTU PRINCIPY PARTNERSTVÍ NESROVNALOSTI Seminář pro příjemce OP VK 29. října 2012.
Jana Hadravová Informace o realizaci globálních grantů Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost v Kraji Vysočina Jana Hadravová Oddělení.
Kotlíkové dotace - úvod Mgr. Vanda Pánková. Obecné informace V programovacím období možnost výměny kotlů v domácnostech v rámci operačního programu.
Žadatel je povinen při výběru dodavatele projektu postupovat dle závazných podmínek v kapitole 9. Zadávání zakázek žadatelem/příjemcem dotace před podpisem.
Publicita v projektech financovaných z ESF v rámci Operačního programu Lidské zdroje a zaměstnanost Seminář pro žadatele.
1 Lesná - Workshop pro příjemce Administrace projektu ( projektová část ) Tato prezentace je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním.
Eva Kujínková MONITOROVACÍ ZPRÁVA věcná část ORR, Krajský úřad Kraje Vysočina.
Ekonomická část (oddělení nepřímých nákladů) Porada ředitelů škol a školských zařízení zřizovaných Libereckým krajem 19. září 2012 Ing. Michaela Stříbrná.
Projekty Institucionálního plánu MENDELU v roce 2016 seminář pro řešitele projektů IP Brno,
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP obecná část Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná.
Pravidla pro zadávání zakázek v OP LZZ a IOP Metodický pokyn pro zadávání veřejných zakázek ( Příloha OM OP LZZ D9) Závazná postupy pro.
1 Seminář pro žadatele Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost 2. výzva – oblasti podpory 1.1 a 1.2 a a 8. dubna 2009KrÚ JMK.
Seminář pro žadatele k 3.,4. a 9. výzvě IROP Ing. Helena Mertová Výběrová a zadávací řízení
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava Dopracování projektu etapa změny, hlavní problémy, rizika Kroměříž
Projekt Spolupráce Zlínska a Stredného Ponitria Přeshraniční spolupráce Otrokovice
09/04/2015 Rizika při realizaci projektů v závěrečném období ROP SČ.
Ministerstvo životního prostředí Státní fond životního prostředí ČR zelená linka Prioritní osa 2 – Zlepšování kvality.
Romana Bendová Globální granty kraje Vysočina jsou spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
OCHRANA PROTI NESPRÁVNÉMU POSTUPU ZADAVATELE. PRAVOMOCI ÚOHS - § 112 vydává předběžná opatření, vydává předběžná opatření, rozhoduje, zda zadavatel při.
SEMINÁŘ pro poskytovatele v rámci projektu: „Zajištění vybraných služeb sociální prevence na území Jihomoravského kraje“ 5. dubna 2017 Tato akce je financována.
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Seminář pro příjemce v grantových výzvách č. 53 a 57 OP LZZ Mgr
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Modelový příklad smlouvy o spolupráci - zajištění ÚSVP ORP pro Obec
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Seminář pro příjemce věcná část řízení projektu TATO PREZENTACE JE FINANCOVÁNA EVROPSKÝM.
Fond mikroprojektů v Euroregionu Glacensis v období
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Seminář pro příjemce OPVK
Aplikace Monitorovací systém
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Úvodní setkání s poskytovateli sociálních služeb –
Monitorování realizace projektu, věcná část monitorovací zprávy
Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Webová aplikace MS2014+ Ing. Josef Šetek
Aplikace Monitorovací systém
ORR, Krajský úřad kraje Vysočina
NEJČASTĚJŠÍ NEDOSTATKY V ŽÁDOSTECH O GP
Regionální operační program regionu soudržnosti Střední Morava
Realizace Vnitřních grantů 2015
© 2012 STÁTNÍ ÚSTAV PRO KONTROLU LÉČIV
■■ ■■ Zlínský kraj Program RP18-18 na úpravu lyžařských běžeckých tras ve Zlínském kraji Katarína KOŇAŘÍKOVÁ Odbor strategického rozvoje kraje.
Seminář pro žadatele výzvy č. 79 a 80 IROP
Kotlíkové dotace v Moravskoslezském kraji
Program rozvoje venkova 2014 – 2020 LEADER
Realizace a vyúčtování malého projektu
Kontrola a hodnocení předložených žádostí o NFP
Cyklus malého projektu
Modul „Ekonomika“ Modul „Formuláře“
Fond malých projektů Interreg V-A SK - CZ Realizace malého projektu Zdeněk Mikel Zlín,
Fond malých projektů Školení pro Konečné uživatele Zlín
Výzva č. 5 PRV MAS Česká Kanada o.p.s.
Transkript prezentace:

Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Věcná část řízení a administrace projektu seminář pro příjemce 24. 9. 2012

Obsah: Důležité dokumenty a odkazy Řízení projektu Změny projektu Veřejné zakázky Pravidla archivace Využití výstupů projektu Kontroly projektu Monitorovací zprávy

Důležité dokumenty a odkazy Smlouva o realizaci GP (součástí je schválená verze žádosti s úpravami z VK) Příručka pro příjemce verze 6 Příručka - Elektronická Monitorovací zpráva v BENEFIT7 (platnost k 3. 9. 2012) Metodika monitorovacích indikátorů verze 3 Manuál vizuální identity Návod „Jak správně vyplňovat pracovní výkaz“ Metodické dopisy http://opvk.kr-ustecky.cz; www.euzadost.cz

Řízení projektu Realizační tým – projekt řízen od začátku realizace do konce realizace POZOR – po ukončení realizace projektu musí mít příjemce zajištěn tým (na své náklady),který zpracuje závěrečnou MZ a následně bude komunikovat se ZS v souvislosti s případnými opravami Zahájení a ukončení realizace projektu Harmonogram projektu – možné změny

Nepodstatné změny projektu Nepodstatné změny nesmí ovlivnit dosažení cílů projektu a neovlivní právní akt Změny v kontaktních údajích např.adresa, telefony, kontaktní osoby – oznamováno neprodleně e-mailem Změna statutárního zástupce – do 5-ti pracovních dnů zaslat oznámení spolu s relevantními doklady Změna harmonogramu jednotlivých KA

Přesun v rámci jedné kapitoly Přesun prostředků mezi kapitolami rozpočtu do výše 15% Povinnost informovat a odůvodnit v MZ změnu Není nutný souhlas poskytovatele podpory Přesto se doporučuje i tyto změny předem KONZULTOVAT

Podstatné změny projektu Podstatná změna mění charakter a obsah projektu uvedeného v žádosti. Je třeba upravit právní akt. Změna právní formy příjemce Změna příjemce projektu Změna v oblasti MI uvedených ve smlouvě (ne navýšení) Snížení MI = snížení rozpočtu Zrušení povinných indikátorů NENÍ MOŽNÉ Podstatná změna rozpočtu (kap. 5.5.2 PpP)

Změna data ukončení realizace Změna bankovního účtu projektu Bez navýšení rozpočtu Změna bankovního účtu projektu Odstoupení partnera v průběhu realizace projektu →příjemce či druhý partner převezme zbývající závazky partnera Podstatná změna musí být oznámena poskytovateli podpory na formuláři Žádost o schválení podstatných změn (ke stažení na http://opvk.kr-ustecky.cz)

Všechny podstatné změny konzultovat předem Neoficielní žádost nejprve e-mailem, zaslání zdůvodnění resp. upraveného rozpočtu odsouhlasení PM a FM V případě partnerství - projednání s partnery Oficielní písemná žádost o podstatnou změnu (formulář podepsaný i partnery)přes podatelnu nebo do MZ Platnost změny je od podpisu Dodatku ke smlouvě hejtmankou kraje

Pravidla archivace Závazek vyplývající ze Smlouvy o realizaci GP pro příjemce, partnery i dodavatele Do konce roku 2025 Uvést na objednávce nebo faktuře V případě VZ uvést v zadávací dokumentaci a následně ve Smlouvě Vnitřní směrnice organizace o archivaci a skartaci, eventuelně aktualizace této směrnice od data počátku realizace projektu

Co se archivuje Smlouva s poskytovatelem včetně všech dodatků Žádost včetně příloh Smlouvy o partnerství včetně všech dodatků Plná korespondence s poskytovatelem Originály zápisů z provedených kontrol Dokumentace k veřejným zakázkám Faktury a doklady o platbách

Interní výdaje a doklady Výdaje za zaměstnance na základě pracovních smluv včetně vyplacených odměn Pracovní výkazy pracovníků projektu Cestovní doklady Knihy jízd Doklady týkající se režijních výdajů včetně metodiky výpočtu alikvotního podílu

Kopie monitorovacích zpráv a žádostí o platbu Výstupy projektu (publikace, tiskové zprávy, letáky, fotodokumentace, audio a video nahrávky,…) Dokumentace k plnění indikátorů Další dokumentace – např. auditní zpráva Kapitola 12 Příručky pro Příjemce

Využití výstupů vytvořených v rámci realizace projektu Příjemce je povinen umožnit volné využití produktů projektu poskytovatelem Poskytovatel je oprávněn produkty zpřístupňovat třetím osobám Licenční smlouva – příjemce poskytne neomezenou bezplatnou nevýhradní licenci k užití práv duševního vlastnictví poskytovateli dotace / Viz. Článek XI smlouvy/

Kontroly projektu Administrativní kontroly = MZ a ŽoP Možnost vyžádání si dokladů, které nejsou povinné Provádí ji PM společně s FM Monitorovací návštěvy (Metodické dohlídky) V průběhu začátku projektu Kdykoliv jako konzultační a metodická pomoc Kontrola realizace projektu na místě dle zákona č. 320/2001 Sb o finanční kontrole ve veřejné správě

Kontrola dle zákona č. 320/2001 Sb. Ověřování skutečného stavu průběhu realizace projektu: Požadované finanční prostředky byly skutečně vynaloženy Zachycení v účetnictví Způsob vedení dokumentace Má být komplexní a snadno dohledatelná Seznámení se s celkovým systémem řízení projektu Systém sledování monitorovacích indikátorů (směrnice) Dokumentace ke klíčovým aktivitám

Monitorovací zprávy Průběžná MZ Mimořádná průběžná MZ Závěrečná MZ první MZ po uplynutí 3 měsíců od začátku realizace, další MZ po 3 měsících od ukončení předchozího monit. období odevzdat nejpozději do 30 kalendářních dnů od ukončení monitorovacího období Mimořádná průběžná MZ mimořádná MZ se žádostí o platbu (po vyčerpání 70 % dosud nevyúčtovaných plateb) Před založením mimořádné MZ v Benefit7 kontaktovat PM ! Závěrečná MZ pouze po ukončení projektu, odevzdat nejpozději 2 měsíce po ukončení realizace

Předkládání Monitorovacích zpráv V českém jazyce on – line prostřednictvím aplikace BENEFIT7 1x v tištěné podobě podepsaná statutárním zástupcem nebo pověřeným zástupcem – nutno doložit v MZ plnou moc, pokud není přílohou smlouvy Ostatní přílohy MZ podepsány odpovědným pracovníkem – dle podpisových vzorů Reakce na připomínky k MZ musí být dodány nejpozději do 5 pracovních dnů od doručení připomínek

(odesílatel nemůže být partner nebo fyz. osoba) Vždy přes podatelnu KÚ – osobně nebo poštou: Krajský úřad Ústeckého kraje Odbor strategie přípravy a realizace projektů Velká Hradební 48 400 02 Ústí nad Labem Označení: NEOTVÍRAT – Monitorovací zpráva č.XX/201X , registrační číslo a název projektu odesílatel = příjemce – ČITELNĚ !!!!! (odesílatel nemůže být partner nebo fyz. osoba) Rozhodujícím datem pro splnění termínu předložení MZ je datum doručení MZ, nikoliv datum podání zásilky na poště

Věcné přílohy Monitorovací zprávy: Příloha č. 1 Monitorovací indikátory (nutno vybrat příslušnou oblast podpory „překliknutím“ na jiný list) Příloha č. 2 Přehled uzavřených ZŘ/VŘ Příloha č. 17 Žádost o schválení podstatných změn Příloha č. 21 Souhrnné informace (pouze při závěrečné MZ) Formuláře k dispozici na http://opvk.kr-ustecky.cz/sekcePro příjemce/MZ/Přílohy k Elektronické monitorovací zprávě - prioritní osa 1

Děkuji za pozornost Mgr. Martina Pražáková