Autotest.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Slovní úlohy o společné práci 2. Výkop pro přívod plynu by první rypadlo vyhloubilo za 9 pracovních dní. Po dvou dnech začalo na výkopu pracovat druhé.
Advertisements

Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Lenka Hanušová Název:VY_32_INOVACE_1807_SLOVNÍ_ÚLOHY_O_SMĚSÍCH Téma: Řešení.
Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15.
SOUSTAVY ROVNIC Metoda sčítací VY_42_INOVACE_26_01.
VY_32_INOVACE_Mil_II_12 Obvod obdélníku Název projektu: OP VK Registrační číslo: CZ.1.07/1.4.00/ OP Vzdělání pro konkurenceschopnost.
Základní škola a Mateřská škola Dobrá Voda u Českých Budějovic, Na Vyhlídce 6, Dobrá Voda u Českých Budějovic EU PENÍZE ŠKOLÁM Zlepšení podmínek.
Slovní úlohy Procenta těžšíjednodušší
Rovnice a nerovnice Soustavy rovnic VY_32_INOVACE_RONE_04.
URČENÍ ROVNICE LINEÁRNÍ FUNKCE Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné Autor: Mgr. Hana Kuříková Název: VY_32_INOVACE_02_B_9_Určení rovnice lineární.
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová DĚLENÍ.
Užití složeného úrokování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Celek a jeho části Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Milan Pobořil, Ph.D.. Slezské gymnázium, Opava, příspěvková organizace.
Název školy: ZŠ a MŠ Březno Autor: Jaroslava Pilná Název: VY_32_INOVACE_28_HLEDANI CISEL Téma: Hledání čísel Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Anotace:
Slovní úlohy řešené rovnicemi
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICEMI.
VÝRAZY Matematické zápisy obsahující čísla (konstanty), písmena (proměnné) a početní operace ČÍSELNÉ S PROMĚNNOU √25 2.(4-7.8) 3x+7 4a3- 2a.
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu Škola pro 21. století
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
Slovní úlohy o společné práci
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
TENTO PROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKÝM SOCIÁLNÍM FONDEM
Digitalizace výuky Příjemce
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Lineární funkce - příklady
Název školy ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Opakování na 3. písemnou práci
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Opakování na 4.písmenou práci 6.ročník
VY_42_INOVACE_68_Závěrečné opakování – soustava rovnic
Numerické myšlení Kontrola úloh z pracovního listu
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
SLOVNÍ ÚLOHY NA PŘÍMOU A NEPŘÍMOU ÚMĚRNOST
Opakování na 4. písemnou práci
Elektronická učebnice - II
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (ÚVOD)
Autor: Mgr. Irena Pohořalá
Slovní úlohy o společné práci
Soustavy dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
Autor: Mgr. Marie Hrbková Název: VY_32_INOVACE_5A11M3_Slovní úlohy
VY_32_INOVACE_Pel_II_05 Rovnice – úlohy o společné práci
Zlomky Čísla smíšená..
VY_42_INOVACE_49_Úlohy o společné práci 1
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICÍ (o směsích)
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
MATEMATIKA Soustavy dvou lineárních rovnic o dvou neznámých.
Soustava dvou lineárních rovnic se dvěma neznámými
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
Slovní úlohy o společné práci stejný čas
VY_32_INOVACE_Pel_II_17 Soustavy rovnic – slovní úlohy5
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
SLOVNÍ ÚLOHY O SPOLEČNÉ PRÁCI
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Autor: Ing. Jitka Michálková
Opakujeme čísla do 20 2 Druháci a matematika 1 a < 13
Slovní úlohy o společné práci
Název školy:  ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor:
Slovní úlohy o společné práci
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
NÁZEV ŠKOLY:ZŠ Dolní Benešov
Slovní úlohy řešené rovnicemi nebo soustavami rovnic
Soustava rovnic Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
M-Ji-CU055-Slovni_ulohy_na_smesi
Opakování 2. písemná práce
směsi roztoky Slovní úlohy o směsích Výkladová úloha Řešené příklady
Lineární funkce a její vlastnosti
POMĚR VE SLOVNÍCH ÚLOHÁCH
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Slovní úlohy o společné práci − 3
Transkript prezentace:

autotest

1) Zápis výrazu 3*5+8/4 5*k+(r-s) X*n 3*x Z=j/4 S=v/2 d=v/2-1

Soustava rovnic dosazovací metodou 4𝑥+3𝑦=6 2𝑥+𝑦=4−−−−−−→𝑦=4−2𝑥 4𝑥+3(4−2𝑥)=6 𝑦=4−2∗3=4−6=−2 −2𝑥+12=6 −2𝑥=−6 𝑥=3 K=[3,-2]

Soustava rovnic 2𝑥+3𝑦=1 2𝑥=1−3𝑦 −−−−→𝑥= 1−3𝑦 2 -𝑥= 1−3(−3) 2 =5 3𝑥+2𝑦=9 3 1−3𝑦 2 +2𝑦=9 3 1−3𝑦 +4𝑦=18 3−9𝑦+4𝑦=18 −5𝑦=15 𝑦=−3 K=[5;-3]

Slovní úlohy 3 - obecné A) Součet číslic dvojciferného čísla je 8. Zaměníme-li obě číslice, dostaneme číslo o 36 větší. Urči dané číslo. Odpověď: Hledaná dvojice čísel je 26 a 62. xy +36 yx 17 53 71 26 62 35 44 80 89

3b) Jeden rozměr obdélníkové zahrady je o 12 větší než druhý rozměr. Kdyby se každý rozměr zahrady zvětšil o 10 m, zvětšila by se výměra zahrady o 600 m2. Jaké jsou rozměry zahrady? Rozměry x, y S=x.y x=y+12 x´=x+10 y´=10+y 𝑥=𝑦+12 𝑥.𝑦+600= 𝑥+10 𝑦+10 𝑥𝑦+600=𝑥𝑦+10𝑦+10𝑥+100 600=10𝑦+10𝑥+100 500=10𝑦+10 𝑦+12 380=20𝑦 𝑦=19 𝑥=19+12=31 Rozměry zahrady jsou 31 m a 19 m.

4a) Společná práce Králíci v klobouku jedí společně hlávku zelí. Bob by ji sám snědl za 20 minut, Bobek sám za 30 minut. Za jak dlouho ji snědí dohromady? Jakou část sní Bob a jakou Bobek? 𝑥 20 + 𝑥 30 =1 3𝑥+2𝑥=60 5𝑥=60 𝑥=12 Dohromady sní hlávku zelí za 12 minut. Sám Za 1 minutu Za x minut Bob 20 min 1/20 x/20 Bobek 30 min 1/30 x/30

4b) Společná práce Prvním přítokem se bazén naplní za 20 hodin, druhým za 30 hodin. Za jak dlouho se bazén naplní, jestliže se nejdříve na 5 hodin otevře jen první přítok a teprve potom i přítok druhý? 5 20 + 𝑥 20 + 𝑥 30 =1 3∗5+3𝑥+2𝑥=60 5𝑥=45 𝑥=9 Pozor! 9 + 5 (těch prvních pět hodin) = 14 Oběma přítoky se naplní bazén za 14 hodin Sám Za 1 h Prvních pět h Zbývajících x h Přítok 20 h 1/20 5/20 x/20 2. přítok 30 h 1/30 x/30

5. Směsi 12 Litrů červeného vína a 10 litrů bílého stojí 1 196 Kč. Jeden litr červeného je o 8 Kč dražší než jeden litr bílého. Kolik korun zaplatíme za 6 litrů bílého a 4 litry červeného? Červené …. 12 l ………. X Kč Bílé …………. 10 l ……… y Kč Celkem ………22 l………….1 196 Kč x =y+8 12x + 10 y = 1196 12(y+8)+10y=1196 /-98 6*50+4*58=300+232=532 22y=1100 Y=50 X=58 Odpověď: Celkem zaplatíme 532 Kč.

Směsi 5b) Do 22 litrů vody teplé 20 oC přilijeme 4 litry vody teplé 80oC. Jaká bude teplota vody? Studená …….22 l………….20 oC Teplá………….4 l ……………80 oC Celkem ……….xl……..y oC X = 22 + 4 = 26 22*20+4*80=xy 440+320=26y 760=26y y=29,3 oC Teplota vody po smíchání 29,3 oC.

Směsi 5c) Kolik litrů vody musíme přidat do 56 litrů 96%ho roztoku, abychom dostali 84% roztok. Silnější roztok….. 56 l ……. 96%.......0,96*56 Voda……………………..xl …….0%......1*x Výsledný roztok….x + 56….84%........0,84(x+56) 0,96*56 + 0*x = 0,84(x+56) 53,76=0,84x+47,04 84x=672 x=8 Musíme přidat 8 litrů vody.

http://matikaj.webnode.cz/matematika/a8-rocnik/slovni-ulohy- smesi/