PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Rovnice a nerovnice Slovní úlohy VY_32_INOVACE_RONE_15.
Advertisements

Název SŠ: SŠ-COPT Uherský Brod Autor: Mgr. Anna Červinková Název prezentace (DUMu): 7. Kinematika – rozlišování pohybů a jejich skládání v prakt. úlohách.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
POHYB TĚLES PROTI SOBĚ – STEJNÁ DOBA Slovní úloha o pohybu I.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633 Autor: Bc. František Vlasák, DiS. Název materiálu: VY_52_INOVACE_F7.Vl.33_Prumerna_rychlost_graficke_znazorneni.
CZ.1.07/1.4.00/ "Učíme se moderně" Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím.
Slovní úlohy o pohybu Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Slovní úlohy o pohybu Lineární rovnice Matematika 8.ročník ZŠ
Průměrná rychlost Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Rovnice ve slovních úlohách II.
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
SLOVNÍ ÚLOHY ŘEŠENÉ ROVNICEMI.
Měření délky pevného tělesa
Pohyb těles Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
POHYB.
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
ČAS.
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_17 Výkon Šablona číslo: IX Sada číslo: I
zpracovaný v rámci projektu
AUTOR: Mgr. Danuše Lebdušková
Lineární funkce - příklady
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Početní operace v oboru přirozených čísel
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_11 Elektrická práce Šablona číslo: IX
Pohyb těles-fyzika hrou
Rovnoměrný pohyb Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_33_FYZIKA
Vypočítej a zaokrouhli
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_13_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
Opakování na 4. písemnou práci
Základní škola a mateřská škola v Novém Strašecí
Zavedení pojmu přímá úměrnost.
Název školy: ZŠ Štětí, Ostrovní 300 Autor: Francová Alena
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_05_FYZIKA
Autor: Mgr. Svatava Juhászová Datum: Název: VY_52_INOVACE_20_FYZIKA
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
zpracovaný v rámci projektu
Jednotky délky a jejich převody
Poměr v základním tvaru.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov
PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY
2. ROVNOMĚRÝ A NEROVNOMĚRNÝ POHYB
Rovnice a graf přímé úměrnosti.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Rovnoměrný pohyb konstantní (stejná) rychlost
Pohyb tělesa rychlost, dráha, čas.
Číslicové měřící přístroje
Slovní úlohy o pohybu Pohyby stejným směrem..
Slovní úlohy O pohybu 2 Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Jan Syblík. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
ZŠ, Týn nad Vltavou, Malá Strana
Pohybové úlohy 2 Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem.
Název vzdělávacího materiálu Tělesa a jejich rychlosti
Mechanika VY_32_INOVACE_05-16 Ročník: VI. r. VII. r. VIII. r. IX. r.
NÁZEV: VY_32_INOVACE_09_02_F7_Hanak TÉMA: Pohyb tělesa
Fyzikální veličiny.
FYZIKÁLNÍ VELIČINY Název školy: Základní škola Karla Klíče Hostinné
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Jednotky délky VY_32_Inovace_16 TK-1 Mgr
Poměr v základním tvaru.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_06_19 Fyzika,
Úměra – úměrnost (výpočty přímé a nepřímé úměrnosti)
Vzorový výpočet slovní úlohy – dráha, čas
Matematika 2 Sčítání a odčítání do 20.
Tečné a normálové zrychlení
Vzorový výpočet slovní úlohy – dráha, čas
Transkript prezentace:

PRŮMĚRNÁ RYCHLOST SLOVNÍ ÚLOHY

Pro průměrnou rychlost používáme jednotky: m/s km/h (m. s-1 ) (km Pro průměrnou rychlost používáme jednotky: m/s km/h (m.s-1 ) (km.h-1) Můžeme z toho odvodit i vzorec pro výpočet rychlosti: rychlost = km/h dráha/čas s v · t OPIŠ:

Rychlost – základní veličiny Doplň: Převeď: 2h 15min = …………s 36 km/h = …………..m/s 35 km =………………m Fyzikální veličina Označení Jednotka Vzorec DRÁHA ČAS RYCHLOST (průměrná)

Řešení: 2h 15min = 135 min = 8 100 s 36 km/h = 10 m/s 35 km = 35 000 m Pamatuj! 1 m/s = 3,6 km/h 1h = 60 min= 3 600 s 1 km = 1 000m Fyzikální veličina Označení Jednotka Vzorec DRÁHA s m km s = v . t ČAS t s h t = s : v RYCHLOST v m/s km/h v = s : t

Úlohy o průměrné rychlosti OPIŠ: V úlohách o rychlosti se vyskytují tři údaje: dráha s (vzdálenost) čas t rychlost v

Postup řešení: Přečíst úlohu Zvolení neznámé Fyzikální zápis OPIŠ: Přečíst úlohu Zvolení neznámé Fyzikální zápis Sestavení rovnice (možno pomocí tabulek) Řešení rovnice (výpočet) Slovní odpověď

Příklad č.1 Vypočítej: Hlemýžď ulezl 0,40 metru za 200 sekund. Jaká je jeho průměrná rychlost?

Příklad č.1 Hlemýžď ulezl 0,40 metru za 200 sekund. Jaká je jeho průměrná rychlost? s = 0,40m t = 200 s v = ? v = s : t v = 0,40 : 200 v = 0,002 m/s Průměrná rychlost hlemýždě je 0,002 m/s.

Příklad č.2 Vypočítej: Stela běžela po trati rychlostí 6 m/s po dobu 10 s. Kolik uběhla metrů?

Příklad č.2 Stela běžela po trati rychlostí 6 m/s po dobu 10 s. Kolik uběhla metrů? v = 6 m/s t = 10 s s = ? s = v.t s = 6 . 10 s = 60 m Stela uběhla dráhu dlouhou 60 metrů.

Příklad č.3 Vypočítej: Formule ujela dráhu 350 kilometrů rychlostí 200 km/hod. Za jak dlouho tuto dráhu ujela?

Příklad č.3 s = 350 km v = 200 km/hod t = ? t = s : v t = 350 : 200 t = 1,75 hod t = 1 hod 45 min Formule projela dráhu za 1 hod 45 min. Formule ujela dráhu 350 kilometrů rychlostí 200 km/hod. Za jak dlouho tuto dráhu ujela?

Shrnutí Opiš a doplň: Dráha se značí písmenem ….., čas písmenem …. a rychlost písmene …... Rychlost se udává v …….. nebo ……….. Rychlost vypočteme podle vzorce ……………... Dráhu vypočteme podle vzorce ………………... Čas vypočteme podle vzorce ………………... Při převodu m/s na km/hod násobíme m/s číslem ………………...

Shrnutí s výsledky Dráha se značí písmenem s, čas písmenem t a rychlost písmene v. Rychlost se udává v m/s nebo km/hod. Rychlost vypočteme podle vzorce v = s : t. Dráhu vypočteme podle vzorce s = v . t. Čas vypočteme podle vzorce t = s : v. Při převodu m/s na km/hod násobíme m/s číslem 3,6.

Převáděj rychlosti a najdi chyby 5 m/s 72 km/hod 144 km/hod 0,1 m/s 3,6 m/s 10 km/hod 50 km/hod 10 m/s 1,8 km/hod 20 m/s 40 m/s 36 m/s 3,6 km/hod 2,78 m/s 13,9 m/s 63 m/s 18 km/hod 0,36 m/s 12,96 km/ hod 36 km/hod

Spoj k sobě správné hodnoty 25 m/s 130 km/hod 50 km/hod 36,1 m/s 13/9 m/s 90 km/hod