MARKETING 2.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vlivy na spotřebitele.
Advertisements

Chování a rozhodování spotřebitele
Trh a jeho zákonitosti.
DIREKT MARKETING - ÚVOD - Marek Matějka. Struktura čtyř P.
Ing. Daniel Konczyna U CHOVÁNÍ SPOTŘEBITELE Ing. Daniel Konczyna U
Spotřebitelské chování
TMG Radka Veselá IV/17 Stimulátory Motivátory Správné vedení firmy.
M ARKETING – S WOT ANALÝZA Ing. Jiří Šilhán. P OJETÍ MARKETINGU Pohled ekonomů: Marketing je proces výměny užitné hodnoty, kterou kupující získává od.
Marketingový mix 4 P.
“Smyslem podnikání je získat a udržet zákazníka.” Theodore Levitt
Faktory chování spotřebitele Kupní rozhodování
VY_32_INOVACE_EKO_08 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: chování.
Základy marketingu šestá přednáška
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona:III/2 Č. materiálu VY_32_INOVACE_196.
Vzdělávací materiál vytvořený v projektu OP VK Název školy:Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu:Zlepšení.
4.Spotřebitelské chování
P6 CHOVÁNÍ ZÁKAZNÍKA Chování zákazníka na spotřebitelském trhu zahrnuje poznání: Které hlavní faktory ovlivňují chování spotřebitele? Jakými pravidly se.
Cílové skupiny SWOT analýza= analýza vnitřních a vnějších podmínek firmy STP proces=segmentace, targeting, positioning.
Marketingové prostředí
Marketingový mix Produkt.
Situační analýza.
Nákupní jednání zákazníků Pochopení zákazníků je východiskem pro navrhování marketingových nabídek, které splní jejich požadavky.
Nákupní chování – psychologické aspekty
MARKETING.
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace
Kupní chování zákazníků
VY_32_INOVACE_EKO_04 MARKETINGOVÝ MIX. Autor: Ing. Hana Motyčková „Autor je výhradní tvůrce materiálu.“ Datum vytvoření: Klíčová slova: marketingový.
Zákazník v maloobchodě
Chování zákazníka Zahrnuje všechny činnosti, které zákazník uskutečňuje v souvislosti s nákupem a užitím zboží nebo služby.
Nákupní chování spotřebitele
Obchodní akademie, Ostrava-Poruba, příspěvková organizace Vzdělávací materiál/DUMVY_32_INOVACE_03/A12 AutorIng. Liběna Krchňáková Období vytvořeníListopad.
VI. Chování spotřebitelů při nákupu Otázky: 1.Jak odhadnout pravděpodobné nákupy 2.Jak sociol.a psych. vlivy působí na chování domácností při nákupu 3.Proč.
MARKETINGOVÝ MIX.
PEOPLE Kristýna Mulíčková Marina Sadovská Zuzana Kubová Eva Lukášová
KREATIVNĚ ORIENTOVANÁ PÉČE O KLÍČOVÉHO ZÁKAZNÍKA- NOVÁ FIREMNÍ STRATEGIE.
Analýza konkurence Harry Löwit 2009/2010
ZÁKLADY MEZILIDSKÉ KOMUNIKACE
Nákupní rozhodování.
Androdidaktika Vzdělávání. Smyslem vzdělání je dosáhnout moudrosti, nejen prostého vědění J. A. Komenský.
1.1. Formování veřejného mínění dr.Ján Mišovič, CSc
MARKETING A MANAGEMENT CESTOVNÍHO RUCHU část 4 RNDr. Aleš Krejčí, CSc.
MARKETINGOVÝ MIX VE SLUŽBÁCH
Tržní prostředí.
8. Marketing.
Model strategie marketingového mixu
Kupní chování a EU.
Principy segmentace vnějšího a vnitřního prostředí podniku
Chování spotřebitele Zákazníci, návštěvníci, trhy, segmentace.
Chování spotřebitele Zákazníci, trhy, segmentace.
Chování kupujících  Chování kupujících je složitý proces, který ovlivňuje řada vnitřních i vnějších činitelů a marketingový odborníci mohou znalost.
Základy marketingu třetí přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Obsah Marketingový mix Marketingový mix obchodníka Nákupní marketing.
Základy marketingu šestá přednáška Ing. Nina Kudláčková, Ph.D.
Jedna z rolí, kterou člověk v životě splňuje – ROLE KONZUMENTA – na základě toho se očekává SPOTŘEBNÍ CHOVÁNÍ. - základem spotřebního chování – ROZHODOVÁNÍ.
Vzdělávací oblast: Ekonomické vzdělávání Tematická oblast:
MARKETING Přednáška P
Vztahy se zákazníky.
Tvorba marketingového mixu
Název: Marketing – podnikoví zákazníci Autor: Ing.Jan Štěpka
Lidé, procesy, partnerství
Zákazníci, návštěvníci, trhy, segmentace
Nákupní chování. Nákupní chování Typy kupujících individuální kupující – sám rozhoduje o nákupu, snaží se uspokojit vlastní přání a potřeby.
The customer journey AIDA Faktory ovlivňující chování spotřebitelů
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.09
OBCHODNÍ ČINNOST A JEJÍ PSYCHOLOGICKÁ HLEDISKA
Vítejte na MARKETINGU.
VY_32 _INOVACE_PSYCHOLOGIE.12
Kupní a spotřební chování zákazníků a spotřebitelů a EU
Lidé, procesy, partnerství
Transkript prezentace:

MARKETING 2

Rozšířený marketingový mix – 10P People – lidé, lidský činitel Packaging – balík služeb, jeho sestavení Programing – programová specifikace Partnership - spolupráce Politics – politické aktivity Public opinion – veřejné mínění

Marketingový mix spotřebitele – 4C Customer value – užitná hodnota produktu pro spotřebitele Cost to the costumer – zákaznické náklady Convenience – „pohodlí“ při získávání produktu Communication – možnost komunikace před, při a po uzavření transakce

Typy spotřebních aktivit Spotřeba jako prostředek uspokojení základní potřeby Spotřeba jako zážitek Spotřeba jako prostředek integrace Spotřeba jako klasifikace Spotřeba jako hra

Chování spotřebitele Chování, kterým se spotřebitelé projevují při hledání, nakupování, užívání, hodnocení a nakládání s výrobky a službami, od nichž očekávají uspokojení svých potřeb. Souhrn vnějších projevů, činností, jednání a reakcí organismu, dělených podle psychologické povahy na instinktivní, návykové a rozumové. Chování spotřebitele patří do multidisciplinárních témat, neboť žádná disciplína není schopná o něm poskytnout ucelený obrázek.

Příklad potřeba motivace návštěvníků muzeí Estetický zážitek Potřeba kontinuity a sounáležitosti s minulostí Potřeba společenské sounáležitosti Potřeba poznávání Potřeba úcty a obdivu Potřeba odpočinku

Proces nákupního rozhodování 1. Rozpoznání problému (povědomí o potřebě) 2. Hledání informací 3. Hodnocení alternativ a nákupní rozhodnutí 4. Nákup 5. Ponákupní chování

7“O“ ( 7 otázek) k chování spotřebitele Kdo jsou zákazníci? – Occupants Co na trhu vyhledávají? – Objects Proč, za jakým účelem? – Objectives Kdo všechno se podílí na tomto procesu? – Organizations Jak probíhají transakce a operace na trhu? – Operations Kdy, při jaké příležitosti (stimuly)? – Occasions Kde je odbytiště, kde se nakupuje? - Outlets

Kupní role Iniciátor – přichází s návrhem koupit Ovlivňovatel – osoba, jejíž názory a rady ovlivňují rozhodování Rozhodovatel – určuje zda koupit, co, jak a kde Kupující – provede nákup produktu Uživatel – zakoupený produkz užívá Plátce – financuje nákup

Typy nákupního chování Rutinní/ zvyklostní nákup Limitovaný nákup Extenzivní nákup Impulzivní nákup

Assaelův model nákupního chování Zaujetí při výběru Rozdíly mezi produkty vysoké nízké Velké, zákazník rozlišuje Komplexní kupní chování Chování hledající rozmanitost Malé, nebo zákazník není schopen rozdíly pořádně rozlišit Disonančně redukční chování Stereotypní, zvykové chování

Faktory ovlivňující spotřebitele při nákupu Vnitřní a vnější vlivy Osobní, psychologické, společenské, kulturní a situační

Osobní faktory Pohlaví Věk Rasa Ekonomické podmínky Životní styl Rodina Osobnost Sebeuvědomění

Psychologické faktory Motivace Vnímání Schopnosti a znalosti Postoje Osobnost

Společenské faktory Názoroví vůdci Rodina Referenční skupiny - formální (komise) - neformální (přátelé)

Kulturní faktory Kulturou označujeme sadu hodnot, názorů a postojů, které jsou akceptovány homogenní skupinou osob a předávány další generaci Kultura určuje, jak lidé bydlí, co nosí, co jí, jak cestují… Různé společnosti mají různé úrovně potřeb a různé hodnoty

Situační faktory Náročnost úkolu Společenské okolí Fyzické okolnosti nákupu Čas Další neočekávané změny prostředí