Mechanická návěstidla a předvěsti ČSD

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
PROJEKT ŽIVÁ NÁDRAŽÍ PREZENTACE PROJEKTU INFORMACE O MOŽNOSTECH ÚČASTI
Advertisements

PROVOZNÍ ASPEKTY APLIKACE ERTMS/ETCS V ČR
Veselí nad Lužnicí – České Velenice
Tisková konference MD a SŽDC
PROVOZNÍ INTERVALY.
Elektromechanického staničního zabezpečovacího zařízení
zvuk automatické předvádění - PowerPoint 2002 fotografie z archivu Saši Káldyho
Jejich současnost a budoucnost… TRAINREPORT,CDJIRIK 23.Března 2011.
Nové zastávky a změny jízdních řádů ve Středočeském kraji , 9:00 Praha Masarykovo nádraží.
Současnost a budoucnost tratí 171 a 173
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast:Člověk a příroda Předmět:zeměpis Ročník:9. ročník Klíčová slova:Česká republika, Středočeský.
Vývoj železnic Koňské dráhy Parostrojní železnice
ÚVOD DO ŽELEZNIC.
PLZEŇSKÝ KRAJ ČESKÁ REPUBLIKA.
Název školy: Gymnázium, Zábřeh, náměstí Osvobození 20 Číslo projektu:
František Křižík.
Výprava vlaku Pohotovi k odjezdu Výzva k pohotovosti Souhlas k odjezdu
Fakulta managementu a ekonomiky
Předpis pro používání návěstí pro organizování a provozování drážní dopravy Návěstní předpis D1.
Autor: Mgr. Helena Nováková
Železniční doprava Základní pojmy
Železniční muzeum Zlonice
Spolupráce s partnery – základ kvalitní odborné výuky Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.01/
Dřevěné a ocelové stavby 2012
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Jméno autora:Mgr. Jitka Charvátová Třída/ročník:
Návěstidla a návěsti D1 Předpis pro používání návěstí při organizování a provozování drážní dopravy.
Michal Petřík, Petr Poremski, Daniela Uhrovičová, Ondřej Šimečka
Princip zabezpečení vlakové dopravy Ing. Karel Zíka
VLAKOTRAMVAJ V KARLSRUHE sestavil Michal Drábek pro Drážní společnost při ČVUT FD říjen 2007.
Možnosti zavedení integrálního taktového grafikonu v podmínkách ČR Prezentace projektu stránka: 1 K611XMZG možnosti zavedení integrálního taktového.
ŽST Jedlová.
Železniční doprava Funkčnost – vize - budoucnost Inovace výuky regionálního rozvoje, CZ.1.07/2.2.00/
POLITIKA ÚZEMNÍHO ROZVOJE České republiky, ve znění Aktualizace č. 1 Schválena vládou ČR usn.č. 276/2015 dne , závazná od
Ministerstvo dopravy České republiky Rozvoj železniční infrastruktury s vazbou na Sasko a Dolní Slezsko.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Karlovy Vary Prezentace 2016 – 07 Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků.
Vyšehrad Vytvořil Samuel Pechlát. Obsah Poloha a vznik Vyšehradu. Poloha a vznik Vyšehradu. Vyšehradský hřbitov. Vyšehradský hřbitov. Vyšehradský železniční.
Provozování systému ETCS L2 v rámci PP Poříčany – Kolín Seminář ČVTSS 2012, Praha, Ing. Vladimír Říha, TÚDC Bezpečnost železničního provozu.
Balabenka Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků.
Praha Martin Otýpka, Jiří Pres. Základní informace  Počet obyvatel: (2015)  Rozloha: 496km 2.
IS KAPO Nezkonzumovaná kapacita Praha,
Materiál je určen pro 2. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Doprava a přeprava, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Materiál je určen pro 1. ročník studijního oboru Provoz a ekonomika dopravy, předmětu Dopravní zeměpis, inovuje výuku použitím multimediálních pomůcek.
Výhybna Praha Vítkov Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků.
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
VLAKY Od koněspřežky po super vlaky Autor: Eduard Špička.
Dopravní kurz Vlakové cesty
Modernizace trati SŽDC č. 120
poloautomatický blok automatické hradlo automatický blok
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu
AKCE H + Z Nižbor září 2013.
Poslední parní lokomotivy ČSD
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Princip zabezpečení vlakové dopravy
Materiálně-technické podmínky železniční dopravy
Jak znáš Českou republiku?
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Město na obrázku se jmenuje
Prezentace Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků
Automatický blok Zpracoval: Milan Janík, DVI, a.s.
Prezentace 2017 – 08 Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků
Střední odborná škola a Střední odborné učiliště, Vocelova 1338
Autor: Mgr. Iveta Váňová
Přehled výluk na hraničních přechodech a investiční akce SŽDC/ŽSR
HOSPODÁŘSKÁ KOMORA ČESKÉ REPUBLIKY
Elektrická trakce na železnici
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit.
PŘÍPRAVA SOUBORU STAVEB PRAHA - KLADNO S ODBOČKOU NA LETIŠTĚ VÁCLAVA HAVLA KONFERENCE DOPRAVNÍ INFRASTRUKTURA
Sdružení železničních nákladních dopravců ČR
Transkript prezentace:

Mechanická návěstidla a předvěsti ČSD Prezentace 2016 - 08 Foto a text Zdeněk Kačena Ruční posun obrázků

Mechanická návěstidla a předvěsti ČSD Hlavní návěstidla se dělila na vjezdová, odjezdová, oddílová a krycí. Dále byla návěstidla seřaďovací a předvěsti k hlavním návěstidlům. Za první republiky byla instalována na většině železničních stanic, hradel a hlásek. Se světelnými návěstidly se teprve experimentovalo. Po druhé světové válce na většině tratí přetrvávalo zabezpečovací zařízení elektromechanické s mechanickými návěstidly. V drtivé většině byla ovládána pomocí drátovodů. Protože údržba už asi nebyla taková, jak by si zasloužila, mechanické předvěsti se začaly pomalu vyměňovat za světelné. Železnice se v souvislosti s elektrizací tratí modernizovala. Na hlavní koridor byly instalovány první reléovky a ty byly vybaveny světelnými návěstidly. Rovněž na tratích s autoblokem byla dosazena světelná oddílová návěstidla. Tak začal konec mechanických návěstidel. Zajímavé bylo řešení na severu Čech, především v Děčíně. Tam byla instalována elektrodynamika s mechanickými návěstidly (německého typu), ale ovládané elektromotory. Na výhybně Vítkov již byla zdejší elektrodynamika vybavena světelnými návěstidly. Snímky jsou řazeny (až na malé výjimky) abecedně podle lokality.

Děčín hl.n. - návěstidla německého typu v září 1969

Děčín hl.n. - stejná odjezdová návěstidla v roce 1981

Děčín hl.n. - odjezdové návěstidlo u 3. mezinárodní koleje

Hájek - vjezdová návěstidla 1L a 2L dne 23.7.1998

Hájek - vjezdové návěstidlo 2S "Stůj" a "Volno" 26.7.1995

Heřmaničky - vjezdové návěstidlo od Olbramovic 23.5.1982

Hláska Hořátev - oddílové návěstidlo dne 19.8.1982

Hláska Kačice - oddílové návěstidlo So dne 17.9.1983

Oskořínek - krycí návěstidlo v poloze "Volno" 18.9.1982

Horní Bříza - odjezdové návěstidlo dne 22.1.1981

Hradlo Řež - oddílové návěstidlo do Kralup dne 21.5.1982

Hradlo Řež - oddílové návěstidlo do Prahy dne 27.9.1987

Hradlo Řež - oddílové návěstidlo do Kralup dne 27.9.1987

Chodov - odjezdové návěstidlo do Sokolova dne 14.9.1980

Chýnov - odjezdové návěstidlo směr Pelhřimov 11.9.1982

Kájov - vjezdové návěstidlo "L" dne 28.9.2013

Kájov - odjezdové návěstidlo "LK" dne 28.9.2013

Klatovy - vjezdové návěstidlo od Janovic n.Ú. dne 19.4.1985

Klatovy - vjezdové návěstidlo s nákladním vlakem 19.4.1985

Kralupy nad Vltavou - odjezdová návěstidla dne 21.4.1982

Liberec - odjezdová návěstidla německého typu 1.9.1980

Liberec - vjezdové návěstidlo německého typu 7.9.1980

Liberec - odjezdové návěstidlo našeho typu dne 7.9.1980

Mníšek pod Brdy - vjezdové návěstidlo od Dobříše 1.11.1987

Nová Ves - vjezdové návěstidlo (vzadu odjezdové) 26.3.1981

Nová Ves - odjezdové návěstidlo do Č.Velenic 26.3.1981

Nučice - obě dvě vjezdová návěstidla dne 12.6.1982

Nučice - vjezdové návěstidlo od Berouna dne 12.6.1983

Nučice - vjezdové návěstidlo od Hořelic dne 8.11.1986

Odb. Záběhlice Praha Modřany

Odbočka Železný most - předvěst PřS do Hostivaře 1.5.2001

Odbočka Železný most - vjezdové návěstidlo So dne 1.5.2001

Ostrov nad Ohří - odjezdové návěstidlo S 1-4 dne 25.8.1999

Praha Dejvice - vjezdové návěstidlo L dne 14.6.1991

Praha Dejvice - odjezdové návěstidlo L 1-4 dne 19.5.1999

Praha hl.n. - skupinové odjezdové návěstidlo dne 3.5.1981

Praha hl.n. - skupinové odjezdové návěstidlo dne 9.7.1982

Praha hl.n. - odjezdové a seřaďovací návěstidlo 18.2.1983

Praha hl.n. Libeň dolní

Praha Hostivař - vjezdová návěstidla ML a L 24.4.1988

Praha Hostivař - odjezdová návěstidla L3-1 a L2 6.5.1990

Hradlo Praha Sedlec - seřaďovací návěstidlo dne 27.9.1980

Hr. Sedlec - oddílové návěstidlo směr Roztoky dne 15.8.1979

Hradlo Sedlec - předvěst ve směru Roztoky dne 26.5.1983

Praha Smíchov spol.nádraží - seřaďovací návěstidlo 12.9.1981

Hr. Praha Strašnice - oddílové návěstidlo a předvěst 20.5.1990

Stůj a výstraha Volno a výstraha

Stůj a volno Volno a volno

Praha Dejvice Sudoměřice u T.

Suchdol nad Lužnicí - vjezdové návěstidlo dne 30.5.1981

Tábor - vjezdové návěstidlo od Pacova dne 14.5.1980

Turnov - odjezdová návěstidla směr Liberec 21.8.1980

Turnov - skupinové odjezdové návěstidlo dne 5.9.1982

Zdice - vjezdové návěstidlo 2S "Vjezd odbočkou" 21.5.1982

Zdice - vjezdová návěstidla a Os 7912 dne 4.10.1987

KONEC Zpracováno březen 2016 Děkuji za pozornost