Transfer learning Jan Hrach 15.5.2017.

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
MS PowerPoint Prezentační manažer Kapitola 6.3 (Data vložená z MS Excel)
Advertisements

Windows 8 ZMVS. Windows 8 Nové 3D uživatelské rozhraní s kódovým názvem Wind. Nové uživatelské rozhraní bude požadovat minimálně 170MB video paměti a.
Face recognition Using PCA and EST Jakub Barták a Zdeněk BěhanMFF UK.
Automatická fonetická segmentace pomocí UNS Registr - 36 neuronových sítí MLNN (pro každou českou hlásku jedna UNS) Trénovací množina: databáze promluv.
TEXTOVÝ EDITOR WORD CO SE NAUČÍME : 1. Základy psaní z klávesnice 2. Soubor 3. Velikost písma 4. Barva písma 5. Druh písma.
Hana Kotinová Struktura a cíl práce Metody předzpracování dat Systémy předzpracování dat Historie vývoje DPT Jak program pracuje Budoucnost.
Obrázky poskytla firma Complex,
Practice Vocabulary and your MEMORY and your MEMORY.
Metodický list Pořadové číslo: VY_32_INOVACE_ I.C.02 Název pro školu:EU AJ 1.stupeň 02 Název materiálu:Fruit Autor:Mgr. Marcela Jarošová Vzdělávací obor:
Vypracovala: Mgr. V. Sýkorová Použitá literatura: Peisertová, A. (přeložila): První slova slov. Nakladatelství BUVIK, Bratislava Wilkesová,
Prezentace byla vytvořena v rámci projektu Podpora moderních forem výuky na ZŠ Libereckého kraje Fruit and vegetables 3. ročník Mgr. Alena Hejnová ZŠ Broumovská,
Autor výukového materiálu: Mgr. Klára Viznerová Základní škola a Praktická škola, Kutná Hora Datum (období) vytvoření výukového materiálu:Únor 2013 Číslo.
Úprava digitálních fotografií Terezie Svobodová. => cesta mezi fotoaparátem a tiskem…
Zelenina.
Tablety (mobilní zařízení)
Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Základní škola, Most, J. A. Komenského 474, p.o Most Digitální učební materiál vytvořen.
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Grafické formáty Autor: Mgr. Petr Vanický.
Gymnázium, Žamberk, Nádražní 48 Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ Inovace ve vzdělávání na naší škole Název: Základní pojmy počítačové grafiky Autor: Mgr.
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G. Masaryka 454 Projekt SIPVZ 2005.
TEXTOVÝ EDITOR WORD CO SE NAUČÍME: 1. Základy psaní z klávesnice 2. Soubor 3. Velikost písma 4. Barva písma 5. Druh písma Dostupné z Metodického portálu.
In the grocery Autor: Mgr. Alžběta Fojtů Předmět Inovace výuky na Gymnáziu Otrokovice formou DUMů CZ.1.07/1.5.00/
Ovoce hrou Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
W i ref (t+1) = W i ref (t) + h ci (t) [X(t) - W i ref (t)], i Nc h ci (t) 0, t  proces konverguje Algoritmy a struktury neuropočítačů ASN – P3 SOM algoritmus.
Člověk a jeho svět, 2. ročník
Poznámky k testu Z uvedených otázek je vždy jedna odpověď správná.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Matuszková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Algoritmy a struktury neuropočítačů ASN - P14 Hopfieldovy sítě Asociativní paměti rekonstrukce původních nezkreslených vzorů předkládají se neúplné nebo.
WORD Vkládání obrázků. Pokud potřebujete doplnit své dokumenty o obrázky, není to pro Word žádný problém. Tyto obrázky můžete libovolně vkládat do dokumentu.
Základy VY_30_INOVACE_GR_781. CO JE TO GIMP ? Název vychází ze zkratky GNU Image Manipulation Program, což česky znamená GNU program pro úpravu obrázků.
Martin Langhammer Antonín Wimberský. ÚVOD PŘEDPOKLADY Jednotný vstup Zadní SPZ Stejný úhel a vzdálenost záběru Pouze vodorovné záběry značek Obdélníkové.
Kontrola pravopisu Daniel Zeman Počítačové zpracování češtiny.
Jídlo − food Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Nikola Bachtíková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
Neuronové sítě.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Hana Matuzsková. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Digitální učební materiál Digitální učební materiál Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu DUM Škola budoucnosti s využitím IT VY_3_INOVACE_ANJ20.
Grafika Kateřina Šebestová Grafika Druh výtvarného umění Více exponátů stále originály Vznik 6. století v Číně 868 první kniha 13. století tisk na plátno.
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA SADSKÁ Autor: Vlasta Fitzová Mgr Název DUM: VY_32_Inovace_2.2.7 Zelenina Název sady: Člověk a jeho svět 2.ročník Číslo projektu:
N ÁZEV ŠKOLY : SPECIÁLNÍ ZÁKLADNÍ ŠKOLA, LOUNY PODĚBRADOVA 640, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE AUTOR : MGR. JANA ZELINKOVÁ NÁZEV MATERIÁLU: VY _32_INOVACE_15_NEBEZPEČNÉ.
Základní škola a Praktická škola Dvůr Králové nad Labem EU-OPVK-CZ.1.07/1.4.00/ :III/2 VY_12_INOVACE_ ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP.
Дац.В.А.Міхедзька Геапалітычнае становішча Беларусі ў я гг. XX ст. Заходняя Беларусь у складзе польскай дзяржавы 1.Рыжская мірная дамова 1921 г.
Problémy návratu k přírodě Doc. PhDr. Jan Neuman, CSc. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem, státním rozpočtem České republiky a.
Č. DUMu: VY_12_INOVACE_01_15_Člověk a příroda
ZLEPŠENÍ PODMÍNEK PRO VZDĚLÁVÁNÍ NA EOA
Anotace – Food and drinks
AUTOR: Mgr. Jaromíra Stropková NÁZEV: VY_32_INOVACE_08_ZELENINA
PRVOUKA – 2. ročník, ZELENINA
Jak predikovat na základě velmi malého množství historických dat?
Anotace: žák potřebuje dostatek zrakových podnětů, obrázků, schémat, které napomáhají zapamatovat si a vštípit informace. Zároveň spojení obrázku a slova.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Strančice, okres Praha - východ
Daniel Zeman Počítačové zpracování češtiny Kontrola pravopisu Daniel Zeman
Škola: ZŠ Hýskov, Školní 112, Hýskov
Interaktivní procvičování anglických Slovíček – ovoce a zelenina
ČLOVĚK A JEHO SVĚT Zelenina Radka Smetanová VY_32_INOVACE_zelenina_01
Autor: PaedDr. Jana Čechová Název : VY_32_INOVACE_7A09Prv2_Zelenina
Název školy : ZŠ Pardubice-Spořilov
ČLOVĚK A JEHO SVĚT NA I. STUPNI ZV-LMP (ČaS/I)
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola praktická Česká Třebová
Kód materiálu: VY_32_INOVACE_04_TRIDENI_ZELENINY Název materiálu:
Název školy: Základní škola, Brandýs nad Labem – Stará Boleslav, Školní 291 Autor: Mgr. Olga Slováková Název materiálu: VY_32_INOVACE_17_Potraviny Anglický.
FRUIT NÁZEV ŠKOLY: ZŠ a MŠ Osoblaha, příspěvková organizace
VY_32_INOVACE_56_PRV_ 3 1) Jméno autora výukového materiálu (VM), škola: Miroslava Červená Základní škola a mateřská škola Skalsko, okres Mladá Boleslav.
Název školy Plavská škola Autor Mgr. Jana Kneřová Název
ZDRAVÍ – OVOCE, ZELENINA
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
PEXESO – OVOCE anglicky
Digitální učební materiál
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
WHAT IS RED? Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného z ESF a státního rozpočtu ČR. Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým.
Dneska se něco naučíme o matematice
Transkript prezentace:

Transfer learning Jan Hrach 15.5.2017

Motivace State-of-the-art machine learning a data mining: natrénován na velkých datech miliony obrázků, velké textové korpusy počítán na clusterech vyladěn odborníky po letech výzkumu Naše situace: málo dat slabý hardware znalosti z 1 semestru Vezměme hotový model a nějak ho přizpůsobme!

TensorFlow Knihovna pro symbolické operace nad vícerozměrnými daty Google, 2015 open-source C++ a CUDA s Python/C++/JavaScript bindingy živý vývoj, nestabilní API

??? ResNet (zdroj: arXiv:1512.03385) Vstup 224x224x3 50-150 malých konvolucí 2048x7x7 (zdroj: arXiv:1701.02362) avgpool 1x1 2048x1x1 FC 1000 activation=None ??? 1000x1x1 softmax 1000 (pozn. vedle ResNetu existují třeba ještě AlexNet a Inception)

PlantVillage dataset 87600 fotografií listů zdravé a nemocné apple banana blueberry cabbage cantaloupe cassava_manioc celery cherry corn_maize cucumber eggplant gourd grape samostatné JPEG soubory v CSV, nebezpečné znaky, @#$%^&* bylo to peklo, nasdílím onion orange peach pepper_bell potato pumpkin raspberry soybean squash strawberry tomato watermelon

Triviální verze Stáhneme ResNet Smažeme poslední vrstvu, vypadne na nás 2048 floatů doufáme, že je to vyextrahovaná „esence“ obrázku Naučíme vlastní klasifikátor první pokus jedna vrstva s 2048 neurony ~93% přesnost velmi rychle konverguje, stačí ~10k iterací! z feature vektorů je to za pár minut na běžném počítači ResNet defaultně ořezává…

plant tomato_disease

Přeučení Zkonvergovalo to tak rychle, že k přeučení nestihlo dojít Přesto ale… náhodný ořez (+ zlepšení poměru stran na 224x224 vstup) náhodný jas a kontrast náhodná rotace? radši ne (zničí perspektivu) Vyhodnocení ResNetu je o řád dražší než trénování klasifikátoru → 97,6 % druh, 97,5 % nemoc rajčete (pozn. náhodné tipování by mělo přesnost 22,5 a 27,1)

Dotrénování ResNetu Idea: optimalizovat naučené featury na listy člověk by čekal že to zdůrazní zelenou a tak Zápas s batchnorm pak se to úplně rozbilo :( možná špatný optimizér (Adam)

Ukázky chybného rozpoznání jahoda rozpoznána jako rajče

Ukázky chybného rozpoznání okurka rozpoznána jako salát

Až moc dobré výsledky? Ručně objeveny korelace v datasetu prostředí, fotograf, fotoaparát, komprese... tomato/late_blight tomato/late_blight tomato/early_blight

Jiné práce https://chsasank.github.io/plantvillage-tutorial.html soutěžní implementace v Torchi, přesnost 99 % (v soutěži se nesmí používat předtrénované modely) http://ufal.mff.cuni.cz/courses/npfl114/winter-2016 transfer learning, ~95 % na mnohem menším datasetu

Budoucnost Vyřešit, proč dotrénování tak strašně selhalo Pohrát si s hyperparametry

Shrnutí Dosažení 97,6% přesnosti Nalezeny problémy v datasetu