Základní škola a Mateřská škola Bílá Třemešná, okres Trutnov Škola pro 21. století Autor: Mgr. Jiří Lux Datum/období: 4. listopadu 2013 Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/21.3315 Téma sady: Mezi válkami 1918 - 1939 Název: VY_32_INOVACE_11_NACISMUS V NĚMECKU 1933 - 1935
Anotace předmět: dějepis věková skupina: devátý ročník časový fond: 15 min fáze hodiny: opakování látky, výklad a zápis nové látky počet pracovních stran: 4 Materiál je určen k interaktivní výuce. Žáci inovativním způsobem vyhledávají a zpracovávají informace pomocí internetu, interaktivní tabule a powerpointové prezentace.
Anotace k jednotlivým stranám Na první a druhé straně žáci na PC, interaktivní tabuli či písemně odpoví na otázky v rámci opakování. Odpovědi se posléze pro kontrolu postupně zobrazí kliknutím. Na třetí a čtvrté straně žáci písemně či přes PC nebo interaktivní tabuli odpoví na postupně zobrazované otázky prostřednictvím údajů v učebnici. Jako kontrola pak bude nabíhat po kliknutí postupný zápis formou správných odpovědí, které si žáci současně budou opisovat do sešitu.
Odpovězte na otázky: 1. Napiš dva znaky nacismu: 2. V čem byla hodnota člověka? 3. Které dvě rasy byly dle nacistů méněcenné? 4. Jméno knihy A. Hitlera: 5. Napiš tři informace z této knihy: fašismus + rasismus = nadřazenost árijské rasy barva očí, pleti, tvar lebky Židé, Slované Mein Kampf světovláda, boj o životní prostor, boj o rasovou čistotu
Odpovězte na otázky: 6. Co to je antisemitismus? 7. Proč vznikl? 8. Co také vedlo k podpoře nacistů? 9. Jakou měla nacistická strana zkratku? 10. Kdy se stal Hitler kancléřem? 11. Čím se dostal Hitler k moci? nenávist k židům židé viníky prohry Německa v 1. světové válce, viníky Velké hospodářské krize propaganda NSDAP 30. 1. 1933 demokraticky, ve volbách!!
Upevňování nacismu (uč. s. 32) Omezení parlamentu, zrušení politických stran ……………………….., ……………………….. = zavedení totalitního režimu v koncentračních táborech ……………………... …………………………………………………… rok ………… noc dlouhých nožů: ……………… …………………………………………………… SS:……………………………………………….. gestapo = ……………. podpora lidí:……………………………………… …………………….……………………………… političtí protivníci, komunisté, homosexuálové, židé, Romové Kterými všemi činy Hitler zaváděl v Německu nacistickou diktaturu? Proč se za Hitlera dařilo lépe? povraždění nepohodlných nacistů 1934 Co to byla noc dlouhých nožů a ve kterém roce proběhla? ozbrojené nacistické jednotky Kdo všechno končil v koncentračních táborech? tajná policie nízká nezaměstnanost, zbrojení, státní zakázky (stavba silnic, nemocnic) Co to bylo SS? Co to bylo gestapo?
Proč se Hitlerovo Německo označovala jako třetí říše? 1. říše – Svatá říše římská – zánik 1806, 2. říše – německé císařství 1871 - 1918 Třetí říše: ………………………………………. ..………………………………………………… symbol: hákový kříž:…………………………. ………………………………………………………….... Proč se Hitlerovo Německo označovala jako třetí říše? zrcadlové převrácení staroindického symbolu slunce a ohně = svastiky Odkud pochází symbol hákového kříže? Obr. 1 svastika Obr. 2. hákový kříž
Použité zdroje A, Použitá literatura: 1. VÁLKOVÁ, Veronika. Dějepis 9 pro základní školy. Praha: SPN - pedagogické nakladatelství, akciová společnost, 2009, ISBN 978-80-7235-428-3. B, Internetové odkazy: Obr. 1 - svastika: AUTOR NEUVEDEN. fornsidr.webnode.cz [online]. [cit. 27.12.2013]. Dostupný na WWW: http://files.fornsidr.webnode.cz/200000101-e0d1ae12b8/tumblr_lft4ikDDfE1qanc7lo1_500.jpg. Obr. 2 – hákový kříž: AUTOR NEUVEDEN. blog.veruce.cz [online]. [cit. 27.12.2013]. Dostupný na WWW: http://veruce.cz/obrazky/clanky/mytologie/svastika/svastika-11.jpg.