Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, 379 01 Třeboň Autor Mgr. Radka Škulaviková Číslo VY_32_Inovace_3459 Název Mystifikace a perzifláž Téma hodiny Předmět Mladý žurnalista Ročník/y/ 9. Anotace Materiál seznamuje žáky s novými pojmy žurnalistiky i literatury. Je určen pro volitelný předmět mladý žurnalista. Vede žáky k rozlišení seriózního zpravodajství od mystifikujícího. Obsahuje i zajímavé úkoly s možnostmi řešení. Očekávaný výstup Ovládá nové pojmy. Zamyslí se nad rozdílem pravdivého a mystifikujícího zpravodajství. Rozvíjí komunikativní dovednosti při plnění úkolů. Vyhledává informace ve zdrojích, radí se ve skupině se spolužáky. Druh učebního materiálu Prezentace
MYSTIFIKACE A PERZIFLÁŽ POJMY ÚKOLY S ŘEŠENÍM
A VÍŠ, CO JE PRINCIPEM PERZIFLÁŽE? CO JE MYSTIKACE? SPÍŠ LITERÁRNÍ ŽÁNR, ALE UVÁDĚJÍ JI TIŠTĚNÁ MÉDIA, OBJEVUJE SE I V MLUVENÝCZ ZPRAVODAJSKÝCH RELACÍCH ÚMYSLNÉ KLAMÁNÍ, PŘEDSTÍRÁNÍ NĚČEHO ŠÍŘENÍ NEPRAVDIVÝCH ZPRÁV K OKLAMÁNÍ VEŘEJNOSTI A VÍŠ, CO JE PRINCIPEM PERZIFLÁŽE?
VÝRAZOVÝ PROSTŘEDEK K ZESMĚŠNĚNÍ POSMĚŠNÉ NAPODOBENÍ PRINCIP SATIRICKÉHO ZPITVOŘENÍ OBSAHU, MOTIVU, TÉMATU VYUŽÍVÁ POSMĚCHU, IRONIE, KOMIČNOSTI A KARIKATURY
ÚKOLY S ŘEŠENÍM VÍŠ, Z JAKÉHO JAZYKA POCHÁZÍ SLOVO MYSTIFIKACE A CO PŮVODNĚ ZNAMENALO? Z LATINY A PŮVODNĚ - TAJUPLNÝ BYLO SLOVO PERZIFLÁŽ SLOVO ANGLICKÉ? NE, ALE FRANCOUZSKÉ MAJÍ TYTO ŽÁNRY SVÉ MÍSTO VE ŠKOLNÍM ČASOPISE A PROČ? URČITĚ NE, ČASOPIS INFORMUJE SERIóZNĚ A PRAVDIVĚ O SKUTEČNÝCH UDÁLOSTECH, NIKOHO NENAPODOBUJE ANI NEZESMĚŠŇUJE, NEPITVOŘÍ OBSAH ČLÁNKŮ
Zdroje a prameny: Archiv autora http://office.microsoft.com/cs-cz/images/results.aspx?ex=2&qu=KARIKATURY#mt:0|