PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Školní rok Změny na MŠMT  Nový ministr školství prof. PhDr. Petr Fiala, PhD., LL.M, od Náměstci: 1. Náměstek ministra Mgr. Jiří.
Advertisements

Praktická maturitní práce STRUČNÉ POKYNY PRO PSANÍ PMZ.
Přijímací řízení pro školní rok 2016/17 Osmileté studium.
Název školyStřední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Nymburk, Soudní 20 IČO Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název projektuModerní.
Porada ředitelů krajských škol a školských zařízení Kořenov, 26. září 2013.
Obchodní akademie, Střední odborná škola a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, Hradec Králové Autor:Mgr. Bc. Klára Loudová Název materiálu:
Úvod do speciální pedagogiky Mgr. Dana Brožová.  katedra SP, Poříčí 9 (1. patro, dveře č.104)  konzultační hodiny: úterý 14,30 – 15,30 hodin čtvrtek8.
TVORBA JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ ZÁVĚREČNÉ ZKOUŠKY V OBORECH VZDĚLÁNÍ KATEGORIE E Romana Jezberová konference IPn NZZ Praha březen 2012.
Pedagogické disciplíny II. Část Aplikované. Rozdělení aplikovaných pedagogických disciplín  Školské  Mimoškolské  Na hranici školských a mimoškolských.
ASEBS, 4. sem..  Široké chápání profesní sebeobrany a jejího projektování  Samostatná práce  Schopnost integrovat znalosti  Pochopení problému v širších.
Maturita 2017 YMNÁZIUM BLANSKO Základní informace o maturitní zkoušce v roce 2017.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA SLOVAN, KROMĚŘÍŽ, PŘÍSPĚVKOVÁ ORGANIZACE ZEYEROVA 3354, KROMĚŘÍŽ projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
Energetická hodnota potravin (EH)
Individuálně, ale společně a jinak
Výukový materiál Zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám
Pedagogická psychologie
Maturitní zkoušky 2014 ke dni
ZMĚNY V RVP ZV SOUVISEJÍCÍ S ODSTRANĚNÍM PŘÍLOHY 2 RVP ZV UPRAVUJÍCÍ VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ S LEHKÝM MENTÁLNÍM POSTIŽENÍM MŠMT 21. října 2015.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Biologie - pokyny ke zkoušce
Zadání seminární práce Marketing velké sportovní akce
Seminář ke speciální pedagogice 1
PhDr. Lenka Gajzlerová Úvodní hodina.
POKYNY K ZÁPISU PŘEDMĚTŮ VE STAGu
PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D. SZ7BK_SP1P Speciální pedagogika 1
Kontrola závěrečných prací na Masarykově univerzitě
Úmluva o právech dítěte Listina základních práv a svobod Další zákony
Lineární rovnice a nerovnice III.
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL
8. Spolupráce MŠ se školskými poradenskými zařízeními
Speciální metody fyziologie živočichů Bi 5611c
KAP, 25. září 2017, Krajský úřad SK
PB071 – Programování v jazyce C
Seminář „Psychologie ve školní praxi“
Pedagogická psychologie
Z0076 Meteorologie a klimatologie
Směrování černobílých obrázků VY_32_INOVACE_4C_08
Specializace: L, S Logopedie 1
Ukončení: Zkouška Písemný test nebo ústní zkouška Obsah Zk: vysvětlení 4 didaktických pojmů + 2 otázky.
Z0026 FYZICKÁ GEOGRAFIE Semestr: podzim 2013.
Není příloha, jako příloha
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Zadání seminární práce Marketingový mix vybraného sportovního produktu
Mgr. et Mgr. Michal Tuláček 9. října 2017
NÁZEV: VY_32_INOVACE_03_09_M8_Hanak TÉMA: Lineární rovnice
Informace k přednášce a semináři k předškolní pedagogice Jarní semestr 2016 Zora Syslová.
Genetika Organizační pokyny Bezpečnostní pokyny
PŘIJÍMACÍ ŘÍZENÍ NA STŘEDNÍ ŠKOLY PRO ŠKOLNÍ ROK 2018/19
Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
Kulatý stůl Rozvoj spolupráce SOŠ a členských firem HK
A jako ASISTENT PhDr. Jitka Kendíková
ASISTENT PEDAGOGA V MALOTŘÍDNÍ ŠKOLE
KURIKULUM PRO VŠECHNY R. Votavová /
PODPORA INKLUZIVNÍHO VZDĚLÁVÁNÍ ŽÁKŮ SE SPECIÁLNÍMI VZDĚLÁVACÍMI POTŘEBAMI – PŘÍPRAVA A REALIZACE VZDĚLÁVÁNÍ PODLE IVP Mgr. Jiřina Bednářová.
ZKOUŠKY CEMENTU teorie
GEOMETRICKÉ TVARY PoZNÁVEJ.
ÚVODEM… PORADA ŘEDITELŮ ŠKOL A ŠKOLSKÝCH ZAŘÍZENÍ ZŘIZOVANÝCH LIBERECKÝM KRAJEM 12. prosince 2018 I Liberec.
2. setkání platformy: .d Tvorba Školské inkluzivní koncepce Libereckého kraje Manažer aktivit projektu: Bc. Jakub Lang
Přijímací řízení pro školní rok 2019/20
Přijímací řízení pro školní rok 2019/20
Uskutečněné a očekávané změny právních předpisů důležité pro zástupce ředitele Praha
Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi
Kondiční cvičení v tělocvičně Překážková dráha
Úvodní přednáška pro 1. ročník
Akreditace NMS Podklady Poděbrady
Legislativní podmínky vzdělávání dětí a žáků s mentálním postižením
Digitální učební materiál
Digitální učební materiál
Odbor školství, mládeže a sportu Mgr. Terezie Doleželová
Digitální učební materiál
Transkript prezentace:

PhDr. Lenka Gajzlerová jaro 2013 Úvodní hodina

K zápočtu termíny praxí??? aktivní práce v hodině max. absence 2x omluvit se e-mailem vložit omluvenku do IS větší absence – individuální domluva úkol – vlastnoručně vyrobená pomůcka

Pomůcka vlastnoručně vyrobená prezentace v semináři předvedení pomůcky, ukázka jejího použití v praxi doplněné o odborný komentář – účel využití, možnosti praktického použití, co rozvíjí, u jaké skupiny dětí a proč odborný popis pomůcky + fotodokumentaci vložit do odevdávárny odevzdání do 12.5.2013 každá seminární skupina - složka s číslem skupiny a jménem vyučujícího  vše vkládat do této složky

Pomůcka Odborná část rozsah – 2 A4 popisu + úvodní list + fotodokumentace 1. strana – název semináře, seminární skupina, název pomůcky, jméno a příjmení studenta, učo, termín odevzdání, jméno cvičícího 2. a 3. str. – text 1,5 řádkování, písmo Times New Romann, vel. 12., okraje 2,5 další strany – fotodokumentace nesmí chybět CITACE!!! – publikace, internetové zdroje KDO NEODPREZENTUJE A NEODEVZDÁ VČAS NEBUDE PŘIPUŠTĚN K ZÁVĚREČNÉMU TESTU!!!

ukončení předmětu zápočet – seminář – pomůcka + docházka zkouška – „z přednášky“ souhrnná učivo z přednášek i seminářů forma – scanovací testy termíny – budou v IS na E min 70% správně v hodinách – odkazy na semináře a obráceně

Kontakty PhDr. Lenka Gajzlerová gajzlerova@ped.muni.cz konzultační hodiny středa 14:50 - 15:35 čtvrtek 13:55 – 14:40 dále dle individuální domluvy

Literatura povinná Povinná literatura: PIPEKOVÁ, J. (ed.) Kapitoly ze speciální pedagogiky. 3., rozšířené a přepracované vydání. Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-198-0. ŠENKÝŘOVÁ, R. Úvod do základů terminologie pro speciální pedagogy. Brno: MU, 2002. ISBN 80-210-2996-X Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání: s přílohou upravující vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením. Edited by Jaroslav Jeřábek - Jan Tupý. Praha : Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2005. 126, 92 s. ISBN 8087000021. Vyhláška č. 116/2011, kterou se mění vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních Vyhláška č. 147/2011, kterou se mění vyhláška č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných

Literatura doporučená CHVÁTALOVÁ, H. Jak se žije dětem s postižením. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-013-5 VÁGNEROVÁ, M. Psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 2004 Rámcový vzdělávací program pro obor vzdělání základní škola speciální. Edited by Jaroslav Jeřábek - Jan Tupý. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2008. 126, 110 s. ISBN 978-80-87000-25-0 ZUCKOFF, M. Naia se smí narodit. Praha : Portál, 2004. ISBN 80-7178-827-9

Přehled témat 1. Speciální pedagogika - terminologie, předmět, cíle, klasifikace oboru... 2. Legislativa – vyhlášky 116/2011 a 147/2011 3. Pedagogicko-psychologické poradenské služby 4. Speciálně-pedagogická diagnostika 5. Logopedie + Alternativní a augmentativní komunikace 6. Surdopedie 7. Mentální postižení

8. Tělesné postižení 9. Zrakové postižení 10. Etopedie - Poruchy chování 11. Specifické poruchy učení 12. Autismus 13. Terapie ve speciálně pedagogické péči

Urči, o kterou „pedii“ se jedná…

Úkol uchopte tužku do levé /leváci do pravé) ruky tak, abyste při tom nepoužívali palec. Pak se nakreslete čtverec, kolečko, trojúhelník pak se podepište – tiskacím, psacím