POSOUZENÍ KVALITY VODY

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
TŮŇKO, TŮŇKO KDO V TOBĚ PŘEBÝVÁ? II.
Advertisements

Hydrobiologie na řece Ostravici
Ekologické indikátory
Monitoring bezobratlých říčních živočichů
Řešení problému životního prostředí Bílý potok protékající Pomezím je potok nebo stoka?
Biomonitoring volných vod Nové Hrady. Biomonitoring vod -zkoumá se obsah ropných látek, film na hladině -přestup kyslíku z atmosféry do vody omezen emulze.
Aby se mu lépe vedlo… ?…Dobrovodskému potoku
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
Kyselost a zásaditost látek
Kyselost a zásaditost látek v domácnosti
Kyseliny a zásady.
Kyselost a zásaditost vodných roztoků
Kyselost a zásaditost, indikátory
Kyselost a zásaditost vodných roztoků. pH
Digitální výukový materiál zpracovaný v rámci projektu „EU peníze školám“ Projekt:CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“ Škola:Střední škola.
Kroužkovci, členovci Přírodopis VY_32_INOVACE_171, 9. sada, Př3
Vodní ptáci Přírodopis VY_32_INOVACE_173, 9. sada, Př3 ANOTACE
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
16.1 Vím, co je pH, znám podstatu neutralizace.
Kyselost a zásaditost roztoků
Jméno : Ing. Renata Šandová
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
VLASTNOSTI ACIDOBAZICKÝCH INDIKÁTORŮ
Kyselost a zásaditost vodných roztoků
Acidobazické indikátory
Acidobazické indikátory
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Monika Chudárková ANOTACE Materiál seznamuje žáky s vnější stavbou těla ryb a mírně.
IDENTIFIKÁTOR MATERIÁLU: EU
Hydrobiologie tekoucích vod
Grafy funkcí Podešva Petr.
Acidobazické indikátory
Název školy Základní škola Domažlice, Komenského 17 Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu „EU Peníze školám ZŠ Domažlice“ Číslo a název.
PaedDr. Ivana Töpferová
Život ve vodě Filip Bordovský.
Anotace Prezentace, která se zabývá měřením teploty Autor Mgr. Michal Gruber Jazyk Čeština Očekávaný výstup Žáci umí měřit a zpracovávat získané hodnoty.
Třídění organismů Filip Bordovský.
CZ.1.07/1.4.00/ VY_32_INOVACE_514_Př6 Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu Vzdělávací oblast: Člověk a příroda Předmět: Přírodopis Ročník:
Výukový materiál: VY_32_INOVACE_Indikátory Název projektu: Šablony Špičák Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Šablona: III/2 Autor VM: Mgr. Šárka Bártová.
Kyseliny a zásady Měření pH
DIGITÁLNÍ UČEBNÍ MATERIÁL Zařazování bezobratlých
Kyselost a zásaditost vodných roztoků
Larvy hmyzu.
Biologický projekt – Vrbenské rybníky
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Chemie 9. roč.
Kyselost a zásaditost vodných roztoků pH. Kyselost - kyselina KYSELOST roztoku způsobují vodíkové kationty H + (přesněji oxoniové kationty H 3 O + ) Poznámka:
Křížková Lucie Žák Václav Petřvalský Alex Hýžová Johana.
A-Z kvíz. genetických pojmů EU peníze středním školám Název vzdělávacího materiálu: AZ kvíz – bezobratlí rybníka I Číslo vzdělávacího materiálu: ICT 6/19.
ZŠ Benešov, Jiráskova 888 CHEMIE Měření kyselosti a zásaditosti roztoků Mgr. Jitka Říhová.
Žákovský pokus Hydrolýza solí a stanovení pH Ing. Lenka Molčanová.
Bioindikátory čistoty vod
Projekt:OP VK Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Autor:Mgr. Alena Přibíková Číslo DUM:Ch Datum ověření ve výuce: Ročník:8.
Abiotické faktory vody Slané x „sladké“ vody Tekoucí x stojaté vody Reofilové x reofobové.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA, JIČÍN, HUSOVA 170 Číslo projektu
Kyselé a zásadité roztoky, pH stupnice
Arcibiskupské gymnázium (RNDr. Irena Chlebounová)
zkoumáme vodní prostředí
Vzniklo z projektu: CENTRA VZDĚLÁVÁNÍ PRO UDRŽITELNOU BUDOUCNOST
VY_52_INOVACE_31_MIKL_CH
MĚŘENÍ PRAŠNOSTI OVZDUŠÍ POMOCÍ KRÉMU
VLHKOST A TEPLOTA VZDUCHU
Financováno z ESF a státního rozpočtu ČR.
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
ZMĚNA TEPLOTY V PRŮBĚHU DNE
HODNOCENÍ VODNÍCH PRVKŮ
Měření pH VY_32_INOVACE_29_591
ČISTOTA VODY ZKOUMÁME ČISTOTU VODY.
MS EXCEL – tabulkový procesor
Abiotické faktory vody
Školní vědecký projekt
pH Kyselost nebo zásaditost roztoků
Transkript prezentace:

POSOUZENÍ KVALITY VODY Arcibiskupské gymnázium (RNDr. Irena Chlebounová)

POSTUP Dne 22. 4. 2016 jsme s třídou 3. B porovnávali hodnoty získané z jezírka v Havlíčkových sadech a z Botiče pod Havlíčkovými sady. Měřili jsme pH vody pomocí univerzálních indikátorových papírků, hodnotili jsme zbarvení vody a zápach a určovali jsme sítkem nalovené bezobratlé živočichy. Jako pomůcka nám sloužil určovací klíč vodních bezobratlých a tabulka bioindikátorů podle jejich citlivosti na kvalitu vody.

UKÁZKA PRACOVNÍHO LISTU

VÝSLEDKY Jezírko v Havlíčkových sadech: Botič: Kyselost vody … pH = 6 – 6,5 Zbarvení … 2 body Zápach … 3 body Vodní bezobratlí … plovatka, beruška vodní (2 b.) Botič: Kyselost vody … pH = 6,5 – 7 Zbarvení … 1 bod Zápach … 2 body Bezobratlí … nitěnka, larva jepice, pakomára, chrostíka, střechatky (1 bod)

ZÁVĚR Kvalita vody v jezírku v Havlíčkových sadech je podle vyhodnocených bodů lehce znečištěná. Podle stejných parametrů jsme určili vodu v potoce Botič jako čistou. Tyto hodnoty se mohou měnit v průběhu roku v závislosti na počasí i na dalších okolnostech.

NALEZENÉ BIOINDIKÁTORY