ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
15. Stavová rovnice ideálního plynu
Advertisements

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
STRUKTURA A VLASTNOSTI plynného skupenství látek
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
KINETICKÁ TEORIE STAVBY LÁTEK.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
Gymnázium Vincence Makovského se sportovními třídami Nové Město na Moravě VY_32_INOVACE_FYZ_RO_01 Digitální učební materiál Sada: Molekulová fyzika a termika.
IDEÁLNÍ PLYN.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Ideální plyn Michaela Franková.
Šablona:III/2č. materiálu: VY_32_INOVACE_FYZ_375 Jméno autora:Mgr. Alena Krejčíková Třída/ročník:1. ročník Datum vytvoření: Výukový materiál.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Název školyStřední odborná škola a Gymnázium Staré Město Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ AutorMgr. Radomír Tomášů Název šablonyIII/2.
KINETICKÁ TEORIE LÁTEK
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Škola: Gymnázium, Brno, Slovanské náměstí 7 Šablona: III/2 – Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT Název projektu: Inovace výuky na GSN prostřednictvím.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
Struktura a vlastnosti plynů
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
ŠKOLA:Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU:CZ.1.07/1.5.00/ NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY:III/2.
IDEÁLNÍ PLYN Rozměry molekul IP jsou ve srovnání s jejich střední vzdáleností od sebe zanedbatelné. Molekuly IP na sebe vzájemně silově nepůsobí mimo vzájemné.
Struktura a vlastnosti plynů. Ideální plyn 1.Rozměry molekul ideálního plynu jsou zanedbatelně malé ve srovnání se střední vzdáleností molekul od sebe.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Číslo materiáluVY_32_INOVACE_453_Vlastnosti plynů Název školy Masarykova střední škola zemědělská a Vyšší odborná.
Číslo projektuCZ.1.07/1.5.00/ Název školyGymnázium, Soběslav, Dr. Edvarda Beneše 449/II Kód materiáluVY_32_INOVACE_42_07 Název materiáluIdeální.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Molekulová fyzika a termika
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Termodynamické zákony v praxi
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Děje s ideálním plynem Mgr. Kamil Kučera.
5. Děje v plynech a jejich využití v praxi
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
IDEÁLNÍ PLYN.
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace
Transkript prezentace:

ŠKOLA: Gymnázium, Tanvald, Školní 305, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.5.00/34.0434 NÁZEV PROJEKTU:Šablony – Gymnázium Tanvald ČÍSLO ŠABLONY: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT AUTOR: Mgr. Iva Herrmannová TEMATICKÁ OBLAST: Molekulová fyzika a termika NÁZEV DUMu: Ideální plyn POŘADOVÉ ČÍSLO DUMu: 13 KÓD DUMu: IH_MOL_FYZ_13 DATUM TVORBY: 19.11.2012 ANOTACE (ROČNÍK):Prezentace je vytvořena jako podpora výkladu tématu ideální plyn v sextě a druhém ročníku gymnázia. Žáci jsou vedeni k tomu, aby z jednoduchých animacích naznačené vlastnosti ideálního plynu sami odhadli a zformulovali. Tento způsob by měl přispět k správnému pochopení fyzikální abstrakce ideální plyn a zapamatování si nejdůležitějších poznatků. METODICKÝ POKYN:

IDEÁLNÍ PLYN I.P.

IDEÁLNÍ PLYN (I.P.) fyzikální abstrakce

IDEÁLNÍ PLYN (I.P.) fyzikální abstrakce zjednodušený model - použití pro odvození zákonů platných pro plyny

IDEÁLNÍ PLYN (I.P.) fyzikální abstrakce zjednodušený model - použití pro odvození zákonů platných pro plyny při vyšších teplotách a nízkých tlacích lze reálný plyn považovat za ideální

IDEÁLNÍ PLYN (I.P.) fyzikální abstrakce zjednodušený model - použití pro odvození zákonů platných pro plyny při vyšších teplotách a nízkých tlacích lze reálný plyn považovat za ideální plyn za normálních podmínek (t~0°C, p ~105 Pa) lze považovat za ideální

3 PŘEDPOKLADY PRO I.P. pokus se na základě následujících obrázků a animací zformulovat předpokládané vlastnosti I.P.

1. PŘEDPOKLAD nádoba s ideálním plynem

1. PŘEDPOKLAD nádoba s ideálním plynem = molekula I.P.

1. PŘEDPOKLAD nádoba s ideálním plynem a = molekula I.P.

1. PŘEDPOKLAD nádoba s ideálním plynem a b = molekula I.P.

1. PŘEDPOKLAD Zkus zformulovat vztah mezi a, b a b = molekula I.P.

1. PŘEDPOKLAD ROZMĚRY MOLEKUL I.P. JSOU VE SROVNÁNÍ SE STŘEDNÍMI VZDÁLENOSTMI MEZI MOLEKULAMI I.P. ZANEDBATELNĚ MALÉ

2. PŘEDPOKLAD zaměř se na načasování silového působení

2. PŘEDPOKLAD zaměř se na načasování silového působení

2. PŘEDPOKLAD zaměř se na načasování silového působení F

2. PŘEDPOKLAD zaměř se na načasování silového působení

2. PŘEDPOKLAD MOLEKULY IDEÁLNÍHO PLYNU MIMO VZÁJEMNÉ SRÁŽKY NA SEBE NAVZÁJEM NEPŮSOBÍ. SRÁŽKA = VZÁJEMNÉ PŘIBLÍŽENÍ NA TAKOVOU VZDÁLENOST, KDY SE MEZI ČÁSTICEMI ZAČNOU UPLANOVAT ODPUDIVÉ SÍLY

3. PŘEDPOKLAD zaměř se na rychlost před a po srážce

3. PŘEDPOKLAD zaměř se na rychlost před a po srážce v1

3. PŘEDPOKLAD zaměř se na rychlost před a po srážce v2 = v1

VZÁJEMNÉ SRÁŽKY MEZI MOLEKULAMI A SRÁŽKY MOLEKUL SE STĚNAMI NÁDOBY 3. PŘEDPOKLAD VZÁJEMNÉ SRÁŽKY MEZI MOLEKULAMI A SRÁŽKY MOLEKUL SE STĚNAMI NÁDOBY JSOU DOKONALE PRUŽNÉ

DŮSLEDEK absence silového působení vyjma srážek

DŮSLEDEK absence silového působení vyjma srážek Vnitřní energie I.P.je rovna Ek molekul I.P.

DŮSLEDEK absence silového působení vyjma srážek Vnitřní energie I.P.je rovna Ek molekul I.P. Ei = Ek + Ek + Ek pohybu rotačního pohybu posuvného pohybu kmitavého

SHRNUTÍ – IP:

SHRNUTÍ – IP: ROZMĚRY MOLEKUL I.P. JSOU VE SROVNÁNÍ SE STŘEDNÍMI VZDÁLENOSTMI MEZI MOLEKULAMI I.P. ZANEDBATELNĚ MALÉ.

SHRNUTÍ – IP: ROZMĚRY MOLEKUL I.P. JSOU VE SROVNÁNÍ SE STŘEDNÍMI VZDÁLENOSTMI MEZI MOLEKULAMI I.P. ZANEDBATELNĚ MALÉ. MOLEKULY IDEÁLNÍHO PLYNU MIMO VZÁJEMNÉ SRÁŽKY NA SEBE NAVZÁJEM NEPŮSOBÍ.

SHRNUTÍ – IP: ROZMĚRY MOLEKUL I.P. JSOU VE SROVNÁNÍ SE STŘEDNÍMI VZDÁLENOSTMI MEZI MOLEKULAMI I.P. ZANEDBATELNĚ MALÉ. MOLEKULY IDEÁLNÍHO PLYNU MIMO VZÁJEMNÉ SRÁŽKY NA SEBE NAVZÁJEM NEPŮSOBÍ. VZÁJEMNÉ SRÁŽKY MEZI MOLEKULAMI A SRÁŽKY MOLEKUL SE STĚNAMI NÁDOBY JSOU DOKONALE PRUŽNÉ.

ZDROJE: Vlastní práce autora