Sloupkový diagram Tematická oblast

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Souřadnicová síť, určování zeměpisné polohy
Advertisements

Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu EU peníze školám Registrační číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Šablona:III/2 Inovace a zkvalitnění výuky.
Úroky ve slovních úlohách Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Zobrazení kulovým zrcadlem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník4.
Práce se spojnicovým diagramem Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Závislost odporu kovového vodiče na teplotě Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastFYZIKA - Kmitání, vlnění a.
Užití složeného úrokování Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika.
Zkvalitnění výuky na GSOŠ prostřednictvím inovace CZ.1.07/1.5.00/ Gymnázium a Střední odborná škola, Klášterec nad Ohří, Chomutovská 459, příspěvková.
Autor: Předmět: Ročník: Název: Označení: DUM vytvořen: Mgr. Hana Němcová Matematika, seminář diferenciální a integrální počet Osmý ročník víceletého gymnázia.
Pravopisná hlídka Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastPravopis vesele i vážně Datum vytvoření
Aritmetický průměr Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblastMATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum.
Grafy Centrum pro virtuální a moderní metody a formy vzdělávání na Obchodní akademii T. G. Masaryka, Kostelec nad Orlicí.
Název a adresa školy Střední škola zemědělská a přírodovědná Rožnov pod Radhoštěm nábřeží Dukelských hrdinů Rožnov pod Radhoštěm Název operačního.
Mnohočleny Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín Tematická oblast Matematika – výrazy s proměnnými Datum vytvoření
Věty o shodnosti trojúhelníků
Průměrná rychlost Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Úrok Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín
Elektrický výkon Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
SOU a ZŠ Planá, Kostelní 129, Planá Vzdělávací oblast
Pravopis tvarů zájmena já
Složené úrokování Tematická oblast
Název prezentace (DUMu): Geometrická posloupnost – řešené příklady
Náš svět Tematická oblast
Člověk a vývoj civilizace
STATISTIKA Starší bratr snědl svůj oběd i oběd mladšího bratra. Oba snědli v průměru jeden oběd.
Název vzdělávacího materiálu
Sčítání a odčítání mnohočlenů
Jednoduché úrokování Tematická oblast
ARTE POVERA Tematická oblast
Práce se sloupkovými diagramy
Pravopisné veršování Tematická oblast Pravopis vesele i vážně
Název vzdělávacího materiálu
Grafy.
Grafy.
Vlastnosti zvuku - test z teorie
Elektrická energie Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Mýty a pověsti Tematická oblast
Dělení mnohočlenů mnohočlenem
Rovnoměrný pohyb Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Keramická plastika Tematická oblast
VY_32_INOVACE_2C_19_ZIVOTOPIS Životopis dubna 2012
Název vzdělávacího materiálu
Poměr Co je poměr. Změna v daném poměru..
Rychlost a zrychlení kmitavého pohybu
Příčné zvětšení zrcadla
Ohyb světla na optické mřížce
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
Konstrukce trojúhelníku podle věty sus
Konstrukce trojúhelníku podle věty Ssu
VĚC - POMNÍK Tematická oblast
Násobení lomených výrazů
MATEMATIKA Poměr, úměra.
Název prezentace (DUMu): Mocninná funkce – řešené příklady
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Hostouň, okres Domažlice,
Coulombův zákon Tematická oblast FYZIKA - Kmitání, vlnění a elektřina
Dělení mnohočlenů jednočlenem
Život – pohledy na přírodu
Dělení lomených výrazů
Interference na tenké vrstvě
Obvod a obsah rovnoběžníku
TŘÍDĚNÍ DAT je základní způsob zpracování dat.
Konstrukce lichoběžníku
Zobrazení tenkou čočkou
Kontrolní práce – složené lomené výrazy
Pythagorova věta Tematická oblast Planimetrie Datum vytvoření Ročník
Intenzita elektrického pole
Digitální učební materiál zpracovaný v rámci projektu
… jak přesně počítat s nepřesnými čísly
Základní škola Zlín, Nová cesta 268, příspěvková organizace
Podobnost trojúhelníků
Transkript prezentace:

Sloupkový diagram Tematická oblast MATEMATIKA - Finanční matematika a statistika Datum vytvoření 9. 10. 2012 Ročník 3. ročník osmiletého studia gymnázia Stručný obsah Seznámení se sloupkovým diagramem, způsob jeho vytváření Způsob využití Žáci zjistí ze sloupkového diagramu potřebné informace, zpracují je a vytvoří z nich kruhový diagram. Na závěr diskutují nad zásadami při tvorbě sloupkového diagramu. Autor Mgr. Petr Zezulka Kód VY_32_INOVACE_24_MZEZ03 Gymnázium a Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky Zlín

Co je sloupkový diagram a jak vypadá? Prohlédněte si následující diagramy a sledujte, jaké údaje zachycují:

Porovnejte rozdíly mezi jednotlivými podobami grafů:

Příklad: Následující diagram zachycuje prospěch žáků z matematiky ve třídách nižšího stupně gymnázia: Určete rozdělení žáků tercie A podle prospěchu. Prospěch žáků tercie A znázorněte kruhovým diagramem. c) Kolik procent z celkového počtu žáků všech tříd má jedničku nebo dvojku?

SPRÁVNÉ ŘEŠENÍ: a) Celkový počet žáků tercie A: 10 + 11 + 6 + 3 = 30 Jedničky … 10 z 30 = 33,3 % Trojky … 6 z 30 = 20 % Dvojky … 11 z 30 = 36,7 % Čtverky … 3 z 30 = 10 % b) 36 𝑜 72 𝑜 120 𝑜 132 𝑜

? c) Celkový počet žáků všech 4 tříd: 119 Počet žáků, kteří mají jedničku nebo dvojku: Prima A … 15 + 13 = 28 Tercie A … 10 + 11 = 21 Sekunda A … 12 + 10 = 22 Kvarta A … 7 + 12 = 19 (28 + 22 + 21 + 19) : 119 = 90 : 119 = 75,6 % ? Jaké zásady byste měli dodržovat při vytváření sloupkových diagramů, aby byly přehledné a abyste se v nich dobře orientovali?

Sloupkovým diagramem můžeme znázornit rozdělení hodnot kvantitativních znaků (tedy znaků, jejichž hodnoty jsou dány číselným údajem) i kvalitativních znaků (jejich hodnoty nejsou dány číselným údajem). Vycházíme z pravoúhlé soustavy souřadnic. Na souřadnicových osách volíme vhodné měřítko. Sloupky znázorňujeme pomocí obdélníků se stejnou šířkou. Dolní strany obdélníků (základy sloupků) leží na vodorovné ose. Výšky sloupků odpovídají tzv. četnostem hodnot (kolikrát se daná hodnota vyskytuje mezi ostatními hodnotami v souboru).