NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Hra riskuj pro opakování znalostí.
Advertisements

Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
Název Oběhová soustava člověka
VNITŘNÍ ÚSTROJÍ Prvouka 3.ročník. VNITŘNÍ ÚSTROJÍ Prvouka 3.ročník.
Oběhová soustava Adam Klimeš.
Soustava trávicí - část 2.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Autor výukového materiálu:
Lidský organismus - Trávicí ústrojí
MATEŘSKÁ ŠKOLA, ZÁKLADNÍ ŠKOLA A PRAKTICKÁ ŠKOLA, HORNÍ ČESKÁ 15, ZNOJMO EU peníze školám Registrační číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název projektu:
Základní škola Jakuba Jana Ryby Rožmitál pod Třemšínem Efektivní výuka pro rozvoj potenciálu žáka projekt v rámci Operačního programu VZDĚLÁVÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST.
SAVCI Savci mají kostru. Řadíme je mezi obratlovce.
Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Název: ČLOVĚK
VY_52_inovace_PRV.5.24 Označení vzdělávacího materiálu (kód):
ČLOVĚK – VNITŘNÍ ORGÁNY, KOSTRA A SVALY
TRÁVICÍ ÚSTROJÍ.
VODA A ŽIVOT Voda je jedním z nejdůležitějších prostředků k životu na naší Zemi. Potřebuje ji člověk, zvířata i rostliny.
Výukový materiál zpracován v rámci projektu EU peníze školám
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
Vnitřní ústrojí Uvnitř těla jsou vnitřní ústrojí, která zajišťují všechny životní projevy člověka. Část vnitřních ústrojí je uložena v horní dutině tělní.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: Moderní škola
VNITŘNÍ ÚSTROJÍ 3. ROČNÍK
Vnitřní ústrojí psa domácího
Vnitřní ústrojí psa domácího
Projekt: CZ.1.07/1.5.00/ „SŠHL Frýdlant.moderní školy“
ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY
Lidské tělo II. ( soustava trávicí, vylučovací, kožní, nervová )
SOUSTAVA DÝCHACÍ Dýchací soustava sdružuje orgány, které obstarávají výměnu plynů mezi vnějším prostředím a krví. Vdechováním přivádějí do těla kyslík.
OBĚHOVÁ SOUSTAVA Oběh krve zajišťuje srdce a cévy Obr.1,2.
Soustavy orgánů - opakování
TRÁVÍCÍ SOUSTAVA mgr. Jana Gajdošová
Riskuj Lidské tělo Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Bc. Monika Dudová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:
BIOLOGIE ČLOVĚKA TRÁVICÍ SOUSTAVA
Cévní systém lidského těla
Člověk. Etapy lidského života Kostra a svaly Orgánové soustavy Zdraví
Šablona Identifikátor školy: Jméno autora: Ivana KašpárkováDatum vytvoření: Vzdělávací obor, téma: Přírodopis, trávicí soustava.
Mozek. Co je to mozek? - je řídící integrační orgán nervové soustavy člověka -kontroluje veškeré tělesné funkce - činnost srdce - trávení - pohyb - řeč.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Já a můj svět PRO ROČNÍK:
BIOLOGIE ČLOVĚKA (opakování) Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Ročník: 5. Vzdělávací oblast: Člověk a jeho svět Vzdělávací obor: Přírodověda Tematický okruh: Člověk a jeho zdraví Téma: Nervová soustava Jméno autora:
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Jitka Šteflová Název : VY_12_INOVACE_20_Vnitřní ústrojí Téma:
Člověk Korunování krále v Edinburgu ve Skotsku. Homo sapiens - člověk moudrý pohybuje se vzpřímeně dorozumívá se řečí charakteristická je rozumová inteligence.
Číslo projektu CZ.1.07/1.4.00/ Název sady materiálů Rozmanitost a ochrana přírody, vesmír, technika Název materiálu VY_32_INOVACE_19_Vnitřní orgány.
Oběhová soustava srdce a cévy
Trávicí soustava tercie.
VY_32_INOVACE_04-13 Ročník: VIII. Vzdělávací oblast: Člověk a příroda
TRÁVICÍ ÚSTROJÍ A JEHO ČÁSTI
Základní škola, Hořice, Husova 11 VY_32_INOVACE 9_03
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
TRÁVICÍ ÚSTROJÍ A JEHO ČÁSTI
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Tento materiál byl vytvořen rámci projektu EU peníze školám
ČLOVĚK LIDSKÉ TĚLO VY_32_INOVACE_II-C-06.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Orgány lidského těla Přírodověda 5. ročník Zpracovala: Dana Kučerová.
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
Škola ZŠ Třeboň, Sokolská 296, Třeboň Autor Mgr. Petra Hejlová Číslo
STAVBA TĚLA ČLOVĚKA VY_32_INOVACE_08
Vzdělávání pro konkurenceschopnost
Trávící soustava Autor: Mgr. Iva Hirschová
Oběhová soustava.
AUTOR: Blanka Petlánová
ČLOVĚK A JEHO VNITŘNÍ ÚSTROJÍ
projekt v rámci vzdělávacího programu VZDĚLÁNÍ PRO KONKURENCESCHOPNOST
Název: VY_52_INOVACE_PR_17 Škola: ZŠ a MŠ Chraštice, Chraštice 44
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov
TRÁVICÍ SOUSTAVA II Základní škola a Mateřská škola Valašské Meziříčí, Poličná 276, okres Vsetín, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/
Autor: Mgr. Karolina Pátková
NÁZEV ŠKOLY: ZÁKLADNÍ ŠKOLA TIŠICE, okres MĚLNÍK AUTOR:
Název sady materiálů: Člověk a zdraví
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Vysoké Mýto, Knířov ŠABLONA: I/2 Inovace a zkvalitnění výuky směřující k rozvoji čtenářské a informační gramotnosti VZDĚLÁVACÍ OBLAST: Člověk a jeho svět PRO ROČNÍK: 3. NÁZEV MATERIÁLU: VY_12_INOVACE_01_VÝUK.M.č.26_ČLOVĚK – VNITŘNÍ ÚSTROJÍ ČÍSLO MATERIÁLU: 26 DATUM: 1. 6. 2012 JMÉNO AUTORA: Mgr. Petra Chválová Metodický list / anotace: - Prezentace je určena k využití v hodinách Prvouky ve 3.ročníku při výuce kapitoly Zdraví, Žijeme zdravě. - Prezentace je zaměřena na seznámení žáků s našim vnitřním ústrojím. Děti blíže poznají mozek, srdce a cévy, plíce, ledviny a trávicí soustavu. Seznámí se s jejich funkcemi a činnostmi. Žáci se prezentace aktivně účastní, čtou, vyhledávají další informace v encyklopediích. V opakovací části v závěru prezentace si ověří svoje vědomosti.

ČLOVĚK – VNITŘNÍ ÚSTROJÍ

MOZEK je řídící orgán nervové soustavy – mozek řídí činnost celého těla je uložen v lebce řídí a kontroluje veškeré tělesné funkce - činnost srdce - trávení - pohyb - řeč - myšlení - paměť - vnímání emocí váží asi 1300 – 1400 g

SRDCE srdce je svalový orgán, který zajišťuje oběh krve přenáší dýchací plyny, živiny a odpadní látky je rozděleno na 4 části - pravou a levou síň - pravou a levou komoru srdce se u lidského plodu začíná vyvíjet jako první začíná bít v matčině bříšku již v pěti týdnech

CÉVY rozvádějí krev po celém těle tepny – vedou krev směrem od srdce, největší tepnou je srdeční aorta žíly – vedou krev směrem k srdci vlásečnice – jsou jemné cévy, které propojují tepny a žíly cévy v lidské ruce

PLÍCE jsou párový orgán uloženy jsou v dutině hrudní umožňují nám dýchat (výměnu plynů mezi krví a vzduchem) mají houbovitou konzistenci již po prvním nádechu novorozence se naplní vzduchem

LEDVINY jsou párový orgán uložený po stranách páteře v dutině břišní slouží k filtraci krve (odstraňují z ní škodliviny), v podobě moči jsou odvedeny z těla

ŽALUDEK je součástí trávicí soustavy navazuje na rozšířenou trávicí trubici jeho funkcí je rozklad potravy zpracovává, mísí a promíchává potravu před přesunem do střeva člověk má jednodušší žaludek než býložravci (je pouze jednokomorový)

TENKÉ STŘEVO je částí trávicí trubice mezi žaludkem a tlustým střevem dochází zde ke konečné fázi trávení a vstřebávání většiny živin je typické svými klky (ty umožňuje zvětšení vnitřního povrchu a lepší vstřebávání) je dlouhé 5 – 6 metrů

TLUSTÉ STŘEVO je konečným úsekem trávicí trubice probíhá zde konečné zahušťování a vyměšování potravy konečníkem ven z těla na tvorbě stolice se významně podílí zdejší střevní mikroflóra je dlouhé 1,5 metru

Co jste si zapamatovali? Jak se nazývá řídící orgán nervové soustavy? - mozek Na které části je rozděleno srdce? - pravou a levou síň, pravou a levou komoru Které druhy cév znáš? - tepny (od srdce), žíly (k srdci) a vlásečnice Jak se jmenuje párový orgán umožňující nám dýchání? - plíce K čemu nám slouží ledviny? - k filtraci krve (odstraňují škodlivé látky a tekutiny) Jak probíhá rozklad potravy v žaludku? - žaludek potravu zpracovává, mísí a promíchává Jak dlouhé je tenké střevo a čím je typické? - dlouhé je 5 – 6 metrů a typické je svými klky (záhyby) Jak se jmenuje konečná část trávicí soustavy navazující na tlusté střevo? - konečník

ODKAZY SANSCULOTTE. wikipedie [online]. [cit. 27.12.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Grafik_blutkreislauf.jpg WOLAND, Messer. wikipedie [online]. [cit. 27.12.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Soubor:Diagram_of_the_human_heart_(multilingual).svg&page=1 ROYONX. wikipedie [online]. [cit. 27.12.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Arterio_main.JPG HEINEMANN, Andreas. wikipedia [online]. [cit. 21.10.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Thorax_Lung_3d_from_ct_scans.jpg LADYOFHATS. wikipedia [online]. [cit. 21.10.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Soubor:Respiratory_system_complete_en.svg&page=1 JORDI MARCH I NOGUÉ. wikipedia [online]. [cit. 21.10.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Soubor:Urinary_system.svg&page=1 RULZ, Mariana. wikipedia [online]. [cit. 21.10.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/w/index.php?title=Soubor:Digestive_system_diagram_cs.svg&page=1 VOLNÉ DÍLO. wikipedia [online]. [cit. 21.10.2012]. Dostupný na WWW: http://cs.wikipedia.org/wiki/Soubor:Gray1050.png ŠTIKOVÁ, V. Já a můj svět. Brno : Nová škola, 2008. ISBN 80-7289-097-2. s. 68