Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
CELKOVÝ ODPOR REZISTORŮ SPOJENÝCH V ELEKTRICKÉM OBVODU
Advertisements

Obecný postup řešení těchto typů jednoduchých příkladů:
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM NAPĚTÍ A ODPOR.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Vysvětlení zapojení a činnosti ledky, schematická značka ledky a obrázky.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM ZAPOJENÍ REZISTORŮ ZA SEBOU.
Jméno autora: Eva Směšná Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): Únor 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Matematika – vzorce Téma: Procvičení vzorců.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): březen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): listopad 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): září 2013 Ročník: devátý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Č.projektu : CZ.1.07/1.1.06/ Portál eVIM REZISTORY VEDLE SEBE PARALELNĚ.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
Jméno autora: Eva Směšná Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): říjen 2012 Ročník: osmý Tematická oblast: Matematika - druhá mocnina čísla Téma: Opakování.
Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): květen 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8.
 Anotace: Materiál je určen pro žáky 9. ročníku. Slouží k naučení nového učiva. Prohloubení již probraného učiva polovodičů typu N a P a polovodičové.
DUM:VY_32_INOVACE_IX_1_3 Měření proudu a napětí Šablona číslo: IXSada číslo: 1Pořadové číslo DUM:3 Autor:Mgr. Milan Žižka Název školyZákladní škola Jičín,
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Měření elektrického proudu a napětí Číslo DUM: III/2/FY/2/2/8 Vzdělávací předmět: Fyzika Tematická oblast:
Elektrický proud Tematická oblast Fyzika Datum vytvoření Ročník
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
Elektrické měřící přístroje
Nerozvětvený a rozvětvený elektrický obvod
Elektrické měřící přístroje
Elektrické měřící přístroje
Celá čísla VY_32_INOVACE_2.14.M.7 Ročník: 7. Vzdělávací oblast:
Elektřina VY_32_INOVACE_05-25 Ročník: VIII. r. Vzdělávací oblast:
Sčítání a násobení výrazů
Početní operace v oboru přirozených čísel
SESTAVENÍ ELEKTRICKÉHO OBVODU
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Paralelní řazení rezistorů
ZÁKLADNÍ ŠKOLA ÚSTÍ NAD LABEM, HLAVNÍ 193,
Polovodiče typu N a P, Polovodičová dioda
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Název materiálu: VY_52_INOVACE_F8. Vl
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Další součástky s jedním přechodem PN
OHMŮV ZÁKON Tato práce je šířena pod licencí CC BY-SA 3.0. Odkazy a citace jsou platné k datu vytvoření této práce. VY_32_INOVACE_07_32.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Sériové řazení rezistorů
Název školy Základní škola Jičín, Husova 170 Číslo projektu
Spojování rezistorů.
NÁZEV ŠKOLY: Masarykova základní škola a mateřská škola Melč, okres Opava, příspěvková organizace ČÍSLO PROJEKTU: CZ.1.07/1.4.00/ AUTOR: Mgr. Tomáš.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Elektrický proud
Fázorové diagramy v obvodech střídavého proudu
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Paralelní a sériový obvod
Elektrické měřící přístroje
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Interaktivní příklad na dělení napětí a proudu v elektrickém obvodu
Měření elektrického proudu
Sériové zapojení SOŠ Josefa Sousedíka Vsetín Zlínský kraj Autor
Číslo projektu CZ.1.07/1.5.00/ Číslo a název šablony klíčové aktivity
Autor: Mgr. M. Vejražková VY_32_INOVACE_14_Elektrický odpor
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost Projekt:
Měření vlastností zdrojů elektrické energie
Rezistory a jejich řazení.
Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám
Digitální učební materiál
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Interaktivní příklad na dělení proudu v elektrickém obvodu
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola a Mateřská škola Nedvědice, okres Brno – venkov, příspěvková organizace AUTOR: Jiří Toman NÁZEV: VY_32_INOVACE_24_18 Fyzika,
Měření elektrického proudu a napětí
Název školy: ZŠ Klášterec nad Ohří, Krátká 676 Autor: Denisa Trubirohová Název materiálu: VY_32_INOVACE_13_36_ Paralelní zapojení rezistorů Číslo projektu:
Interaktivní test z elektrotechniky
Zapojování rezistorů SÉRIOVÉ PARALELNÍ ELEKTRICKÝ PROUD STEJNÝ
Transkript prezentace:

Vzdělávací materiál zpracovaný v rámci projektů EU peníze školám (Operačního programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost) Jméno autora: Tomáš Utíkal Škola: ZŠ Náklo Datum vytvoření (období): duben 2013 Ročník: osmý Tematická oblast: Elektrické a elektromagnetické jevy v 8. a 9. ročníku ZŠ Téma: Výsledný odpor rezistorů spojených v elektrickém obvodu za sebou Metodický list (anotace): V úvodu materiálu je zakresleno elektrotechnické schéma zapojení dvou rezistorů za sebou, včetně zapojení voltmetru a ampérmetru. Následuje vzorec pro výpočet elektrického napětí a odvození vzorce pro výpočet výsledného elektrického odporu. Na závěr je pro žáky připraven pracovní list, který slouží k praktickému zapojení elektrického obvodu. Vypočítané veličiny jsou následně zkontrolovány měřením.

VÝSLEDNÝ ODPOR REZISTORŮ SPOJENÝCH ZA SEBOU (sériově)

celkové napětí mezi vnějšími svorkami rezistorů spojených za sebou se rovná součtu elektrických napětí mezi svorkami jednotlivých rezistorů U = U1 + U2

R1 = U1 / I R2 = U2 / I R = U / I R = U1 + U2 / I R = U1 / I + U2 / I pro odpory rezistorů platí: R1 = U1 / I R2 = U2 / I proud I je v celém obvodu stejný R = U / I R = U1 + U2 / I R = U1 / I + U2 / I R = R1 + R2

výsledný odpor dvou rezistorů zapojených za sebou se rovná součtu elektrických odporů jednotlivých rezistorů R = R1 + R2

V obvodu jsou zapojeny za sebou dva rezistory V obvodu jsou zapojeny za sebou dva rezistory. Prochází jimi proud 0,20 A. Mezi svorkami prvního rezistoru je napětí 3,6 V a u druhého rezistoru 2,4 V. 1. nakresli elektrotechnické schéma zapojení 2. zapoj obvod a uvedené veličiny ověř měřením 3. vypočti odpory R1, R2 obou rezistorů a výsledný odpor R 4. vypočtené odpory R1, R2 obou rezistorů ověř měřením

Zdroje: Kolářová, R., Bohuněk, J.: Fyzika pro 8. ročník základní školy, Prometheus, Praha 1999, str. 146 - 149