DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář) Aneb co předchází okamžiku, kdy potkáte klienty na place
JDEME NA TO Co jsme dělali v minulých hodinách? Claremont Colleges Photo Archive
JDEME NA TO Co jsme dělali v minulých hodinách? Diagnostika skupiny – zjištění potřeb skupiny Claremont Colleges Photo Archive
JDEME NA TO Co jsme dělali v minulých hodinách? Diagnostika skupiny – zjištění potřeb skupiny Tvorba zadání pro TB agenturu Claremont Colleges Photo Archive
SPECIFIKA VAŠÍ SKUPINY Popište vaši vybranou skupinu: Typ skupiny: pracovní tým, zájmová skupina, sportovní klub, školní třída,… Počet členů: Věk: Co se ve skupině děje? Co řeší? Co potřebují?
SPECIFIKA NAŠÍ SKUPINY– kurz TB Typ skupiny: skupina studentů FSpS, kteří mají zapsaný předmět TB kurz Počet členů: 20 osob (muži i ženy) Věk: 23-25 let Co se ve skupině děje? Co řeší? Co potřebují? Jedná se o skupinu, ve které se účastníci až na několik jedinců znají (spolužáci). Předmět mají povinně zapsaný, přičemž jako studenti oboru MAN potřebují vědět více o tématu teambuildingových programů, a to nejen z důvodu své budoucí manažerské praxe, ale také pro úspěšné zvládnutí navazujícího teoretického předmětu. Současně se jedná o skupinu, jejímž společným cílem je zdárně ukončit studium na VŠ.
Teambuilding kurz – Co? Téma – Teambuilding Podtémata Oblasti témat: Základní teorie TB programů a úvod do praktické dramaturgie TB program z pohledu účastníka i lektora Ochutnávka hodnotového programu na hlubší cíl skupiny Oblasti témat: Pedagogické téma – teorie a praxe teambuildingových programů Programové téma – Výstup na Muntapaatnu, horolezci a šerpové Téma skupiny – školu studuji jako jedinec, ve skupině je to jednodušší Vnější téma – chata, diskomfort, outdoor/indoor, počasí
VAŠE SKUPINA – CO? Téma – pravidla/normy, role a kompetence, komunikace v týmu, cíle a vize, spolupráce členů, … Podtémata (tematické linie) - konkrétnější a uchopitelnější linky Oblasti témat: Téma skupiny (aktuální téma, charakter nebo postoje skupiny) Pedagogické téma (př. Přátelství, aktivní naslouchání, komunikace …) Programové téma (př. Indiáni, astronauti na měsíci, supergrdinové …) Vnější téma (společenská událost, časoprostor, diskomfort)
CÍLE (KAM?) Cíle navazují na jednotlivá témata Mají formu sloves a popisují stav účastníků po skončení programu (míra toho, co bude člověk umět) Funkční cíl – konkrétní, měřitelný, ve vztahu k tématu, atraktivní, adekvátní k účastníkům, aktivní sloveso
CÍLE NAŠEHO KURZU Na konci kurzu studenti budou: znát základní dělení a principy TB umět postavit jednoduchý program dle zadaných specifik skupiny budou schopni odvézt TB program mít zkušenost s TB programem z role účastníků PEDAGOGICKÉ CÍLE KURZU
CÍLE NAŠEHO KURZU Na kurzu studenti : poznají skupinu horolezců, se kterou budou horolezit připraví program pro 4 skupiny šerpů společně zdolají vrcholek Muntapaatny PROGRAMOVÉ CÍLE
CÍLE NAŠEHO KURZU Na kurzu studenti : seznámí se se spolužáky zamyslí se nad svou rolí ve skupině spolužáků SKUPINOVÉ CÍLE
CÍLE VAŠEHO PROGRAMU? Na konci programu účastníci budou: Skupinové: Pedagogické: Programové: Funkční cíl – konkrétní, měřitelný, ve vztahu k tématu, atraktivní, adekvátní k účastníkům, aktivní sloveso
Shrnutí PROGRAMU - záměr Co jsme chtěli my: Chceme vytvořit 4denní kurz na téma Teambuilding, protože o tomto tématu mají různé vědomosti, zkušenosti a čeká je z něj teoretická zkouška. Kurz bude zážitkový, aby si studenti na vlastní kůži zažili práci ve skupině (se skupinou), a také tréninkový, aby si co nejvíce dovedností prakticky vyzkoušeli. Součástí bude také večerní hodnotová hra, aby měli prostor se podívat na sebe a na skupinu, se kterou studují.
Shrnutí PROGRAMU - záměr Co chcete vy? Chceme vytvořit víkendový kurz o …
Úkoly na příště Prezentace vašeho plánu (víkendový kurz): Úvod: Téma, cíle, záměr Program (jednotlivé aktivity – typ, zaměření) Plán a časový harmonogram Realizace jedné vybrané aktivity (v přiměřeném rozsahu – max. 20 minut) Zpětná vazba / reflexe k vybrané aktivitě