DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář)

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Vůdcovská zkouška – Gemini 2010 •Změna •Aktivnější zaměření programů, praxe •Potřeby Castorů –rozdílné znalosti (úroveň ČK) –různorodé oddíly –možné zaměření.
Advertisements

Cílené rozvíjení čtenářské gramotnosti ve výuce na 2. stupni ZŠ
NAŠE ZKUŠENOSTI S DALŠÍM VZDĚLÁVÁNÍM V OBLASTI GASTRONOMIE.
Zkušenosti s CMS Moodle na OPF SU František Koliba prezentace: Petr Korviny.
Manažerská moudrost © Outward Bound – Česká cesta Outward Bound – Česká cesta, s.r.o.
ADAPTAČNÍ KURZ aneb první společný krok s novou třídou „Jsme na jedné lodi“ září v Janově nad Nisou.
Sylabus pro prezentační dovednosti I.
Sylabus pro prezentační dovednosti III.
Vedlejší specializace MARKETING (3MK)
C lékařská fakulta – Univerzity Karlovy v Praze Sylabus pro prezentační dovednosti – individuální (IV.) Lektoři: PhDr. Jana Kasalová, PhDr. Jiří.
„RESTART ŠKOLNÍCH METODIKŮ“. Aktuální situace Koncepce státu  ICT koordinátor  Enviromentalista  Koordinátor ŠVP Kariérní řád.
Tisková konference Vzdělávací projekt „Zdravá nemocnice“
DÍTĚ V OBTÍŽNÉ ŽIVOTNÍ SITUACI MOŽNOSTI ÚČINNÉ SPOLUPRÁCE
Jaroslava Sýkorová Milena Tomášková Karlovy Vary, 2014
Vzdělávání pro budoucnost Délka trvání – 20 měsíců Místo realizace – Olomoucký kraj projekt realizovaný v Olomouckém kraji – vpb.cepac.cz.
 Pro hodnocení není žádný jednoznačný předpis či návod, žádná kuchařka.  Existují principy, metody, formy a prostředky a také specifické podmínky školy.
Aktivizující prvky při výuce F na ZŠ
Typologie vyučovacích hodin v ekonomickém vzdělávání, použitá kritéria a závěry pro zvyšování kvality výuky © prof. Ing. Ondřej Asztalos, CSc.
1 Zkušenosti s výukou dovedností z předmětů ELCP a IBT Simona Trávníčková
Jak se stát dobrým právníkem?
Jak se stát dobrým právníkem?
Zahájení tvorby ŠVP co nás čeká co je základem kurikulární reformy základní přístup sestavení pracovních týmů časový harmonogram.
E-LEARNINGOVÉ VZDĚLÁVÁNÍ TVŮRCŮ A UŽIVATELŮ JEDNOTNÉHO ZADÁNÍ.
Dušan Hauser. Základní informace  Cílová skupina: členové horolezeckého a tábornického kroužku při SVČ Pohořelice  Věk: smíšeného věku (8-15 let). 
Technologie ročník, učební obory:strojní mechanik obráběč kovů
Evropský sociální fond - jedinečná příležitost k financování rozvoje lidských zdrojů ve výzkumu a vývoji Projekt Centrum manažerských dovedností ve vědě.
Rozvíjení rovných příležitostí a podpora zaměstnatelnosti v Jihočeském kraji Záměr projektu do programu Equal (3.pilíř: Podpora adaptability) Tento příspěvek.
Centrum distančního vzdělávání Univerzity Palackého v Olomouci DISTANČNÍ MINIMUM Vstupní tutoriál DPRA0508, DMPRA Mgr. Monika Všetulová.
Pohled dodavatelů na výběrová řízení POHLED „z druhé strany“ Ing. Dušan Číčel ředitel FBE Praha a FBE Bratislava.
Příprava výzkumného projektu II. Bakalářský seminář Jan Vávra Miloslav Lapka 23. listopadu 2011.
Fakulta zdravotnických studií
Týmové dovednosti 2 Marie Blahutková. Tým – základ dobré spolupráce Neustálý růst týmů a jejich výkonnosti Zlepšování klíčových postupů Schopnost efektivně.
PROJEKT přechod od myšlenky k činu, který se uskutečňuje na žákovu zodpovědnost a má zcela konkrétní výstup =
Poradenství pro zdravotně postižené Pojetí a přínos kurzu Anna Kučerová.
Základní norma zdravotnických znalostí pro pedagogické pracovníky
RVP ZV a tvorba ŠVP Jak dojít k cíli : zpracovat efektivní
MANAŽERSKÝ KOUČINK MPH_MAKO PhDr. Milada Blažková
Modul č. 2: Tutor DiV Kurz: Distanční minimum (kód skupiny DMPRA0509) Tutor: Mgr. Monika Všetulová Olomouc,
ROZVOJEM OSOBNOSTNÍCH A PROFESNÍCH KOMPETENCÍ UČITELŮ MŠ A ZŠ K VYŠŠÍ KVALITĚ VZDĚLÁVÁNÍ (CZ.1.07/1.3.00/ ) LUCIE CHALOUPKOVÁ PEDAGOGICKÁ FAKULTA.
Didaktika přírodopisu 2 Mgr. Libuše VODOVÁ Katedra biologie PdF MU.
1 Inovace vzdělávacího procesu založeného na získávání kompetencí prostřednictvím výstupů z učení ve studijních oborech PODNIKÁNÍ
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ
 Příprava  Obecný záměr (současný stav, roční cíle oddílu)  Chytrý cíl (výchovný)  Atraktivní prostředek – naplnění cílů  Příprava plánu (název, termín,
Návrh koncepce a implementace CSR Česká zemědělská univerzita Jan Burian - ČZU Lucie Ceplová - ČZU Tereza Dohnalová - UK Kateřina Klimentová - ČZU Tereza.
Logistika a Supply Chain Management Úvodní seminář.
Alfa Human Service Alfa Human Service, I INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ Přátelská školka CZ.1.07/1.2.00/ Výměna.
Vzdělávání ředitelů středních škol kraje Vysočina Zkrácený název „Ředitel“ „Život je jako bonboniéra, nikdy nevíš co ochutnáš....“ Forest Gump.
Předškolní vzdělávání.  Rámcový vzdělávací program vymezuje hlavní požadavky, podmínky a pravidla.  Školní vzdělávací program vytváří každá mateřská.
Teorie a metodika výchovy Lekce 4: Pedagogika volného času a zážitková pedagogika Mgr. Katřina Lojdová
Analýza manažerských dovedností ve vybraném podniku
Praha, 1. – ročník mezinárodní konference k profesnímu rozvoji pedagogických pracovníků Profesní rozvoj pedagogů.
„Okna technickým oborům dokořán“
Autor: Linda Dufková Vedoucí práce: PhDr. Pavla Kovářová, Ph. D.
Týmová spolupráce při vedení zájmových činností
hodnoťte ⋆ diskutujte ⋆ plánujte
Didaktické prostředky
5. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ února 2017.
Obecná didaktika ÚVOD.
Reforma školství, kurikula a systém kurikulárních dokumentů
Studuj na… Studuj na ISŠ Na Karmeli, Mladá boleslav
Zážitková pedagogika ve výuce Etiky
DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ
PRAKTICKÁ DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ
Systém podpory profesního rozvoje učitelů a ředitelů (SYPO) Celostátní seminář ředitelů středních průmyslových škol.
Práva dítěte Výchova k občanství
TRADICE UPLATNĚNÍ DOPRAVNÍ DOSTUPNOST ŠIROKÁ NABÍDKA TECHNICKÝCH OBORŮ
VIKBA32 Informační vzdělávání
4. zasedání Řídícího výboru projektu Místní akční plán rozvoje vzdělávání ORP Český Těšín, reg. č. CZ /0.0./0.0/15_005/ prosinec.
Š A B L O N Y II.
Kariérové poradenství a podnikavost
Transkript prezentace:

DRAMATURGIE TEAMBUILDINGOVÝCH PROGRAMŮ (seminář) Aneb co předchází okamžiku, kdy potkáte klienty na place

JDEME NA TO Co jsme dělali v minulých hodinách? Claremont Colleges Photo Archive

JDEME NA TO Co jsme dělali v minulých hodinách? Diagnostika skupiny – zjištění potřeb skupiny Claremont Colleges Photo Archive

JDEME NA TO Co jsme dělali v minulých hodinách? Diagnostika skupiny – zjištění potřeb skupiny Tvorba zadání pro TB agenturu Claremont Colleges Photo Archive

SPECIFIKA VAŠÍ SKUPINY Popište vaši vybranou skupinu: Typ skupiny: pracovní tým, zájmová skupina, sportovní klub, školní třída,… Počet členů: Věk: Co se ve skupině děje? Co řeší? Co potřebují?

SPECIFIKA NAŠÍ SKUPINY– kurz TB Typ skupiny: skupina studentů FSpS, kteří mají zapsaný předmět TB kurz Počet členů: 20 osob (muži i ženy) Věk: 23-25 let Co se ve skupině děje? Co řeší? Co potřebují? Jedná se o skupinu, ve které se účastníci až na několik jedinců znají (spolužáci). Předmět mají povinně zapsaný, přičemž jako studenti oboru MAN potřebují vědět více o tématu teambuildingových programů, a to nejen z důvodu své budoucí manažerské praxe, ale také pro úspěšné zvládnutí navazujícího teoretického předmětu. Současně se jedná o skupinu, jejímž společným cílem je zdárně ukončit studium na VŠ.

Teambuilding kurz – Co? Téma – Teambuilding Podtémata Oblasti témat: Základní teorie TB programů a úvod do praktické dramaturgie TB program z pohledu účastníka i lektora Ochutnávka hodnotového programu na hlubší cíl skupiny Oblasti témat: Pedagogické téma – teorie a praxe teambuildingových programů Programové téma – Výstup na Muntapaatnu, horolezci a šerpové Téma skupiny – školu studuji jako jedinec, ve skupině je to jednodušší Vnější téma – chata, diskomfort, outdoor/indoor, počasí

VAŠE SKUPINA – CO? Téma – pravidla/normy, role a kompetence, komunikace v týmu, cíle a vize, spolupráce členů, … Podtémata (tematické linie) - konkrétnější a uchopitelnější linky Oblasti témat: Téma skupiny (aktuální téma, charakter nebo postoje skupiny) Pedagogické téma (př. Přátelství, aktivní naslouchání, komunikace …) Programové téma (př. Indiáni, astronauti na měsíci, supergrdinové …) Vnější téma (společenská událost, časoprostor, diskomfort)

CÍLE (KAM?) Cíle navazují na jednotlivá témata Mají formu sloves a popisují stav účastníků po skončení programu (míra toho, co bude člověk umět) Funkční cíl – konkrétní, měřitelný, ve vztahu k tématu, atraktivní, adekvátní k účastníkům, aktivní sloveso

CÍLE NAŠEHO KURZU Na konci kurzu studenti budou: znát základní dělení a principy TB umět postavit jednoduchý program dle zadaných specifik skupiny budou schopni odvézt TB program mít zkušenost s TB programem z role účastníků PEDAGOGICKÉ CÍLE KURZU

CÍLE NAŠEHO KURZU Na kurzu studenti : poznají skupinu horolezců, se kterou budou horolezit připraví program pro 4 skupiny šerpů společně zdolají vrcholek Muntapaatny PROGRAMOVÉ CÍLE

CÍLE NAŠEHO KURZU Na kurzu studenti : seznámí se se spolužáky zamyslí se nad svou rolí ve skupině spolužáků SKUPINOVÉ CÍLE

CÍLE VAŠEHO PROGRAMU? Na konci programu účastníci budou: Skupinové: Pedagogické: Programové: Funkční cíl – konkrétní, měřitelný, ve vztahu k tématu, atraktivní, adekvátní k účastníkům, aktivní sloveso

Shrnutí PROGRAMU - záměr Co jsme chtěli my: Chceme vytvořit 4denní kurz na téma Teambuilding, protože o tomto tématu mají různé vědomosti, zkušenosti a čeká je z něj teoretická zkouška. Kurz bude zážitkový, aby si studenti na vlastní kůži zažili práci ve skupině (se skupinou), a také tréninkový, aby si co nejvíce dovedností prakticky vyzkoušeli. Součástí bude také večerní hodnotová hra, aby měli prostor se podívat na sebe a na skupinu, se kterou studují.

Shrnutí PROGRAMU - záměr Co chcete vy? Chceme vytvořit víkendový kurz o …

Úkoly na příště Prezentace vašeho plánu (víkendový kurz): Úvod: Téma, cíle, záměr Program (jednotlivé aktivity – typ, zaměření) Plán a časový harmonogram Realizace jedné vybrané aktivity (v přiměřeném rozsahu – max. 20 minut) Zpětná vazba / reflexe k vybrané aktivitě