Obsah geometrických útvarů

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Název školy: ZÁKLADNÍ ŠKOLA PODBOŘANY, HUSOVA 276, OKRES LOUNY Autor: Mgr. Milena RÁČKOVÁ Název:VY_32_INOVACE_514_PŘEVODY JEDNOTEK Téma: PROCVIČOVÁNÍ JEDNOTEK.
Advertisements

Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák PYTHAGOROVA VĚTA – použití v praxi Zkrátíme si cestu a o kolik? Dosáhne.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Hranoly Jaký je objem stanu? Kolik materiálu se spotřebuje na sloup?
Elektronické učební materiály – II. stupeň Fyzika 6 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co je větší? 15 cm30 cm 100 m6000 mm 15 cm3 m.
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7 Autor: Mgr. Zuzana Vimrová 1. Co sem nepatří?
Elektronické učební materiály – I. stupeň Matematika Autor: Mgr. Martina Durinová KONSTRUKCE ČTVERCE OBDÉLNÍKU.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Jehlan Základní škola a Mateřská škola Knínice u Boskovic, příspěvková organizace projekt č. CZ.1.07/1.4.00/ číslo DUMu: VY_32_INOVACE_22_M9_jehlan.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Objem a povrch válce – použití v praxi Kolik litrů nafty je v plném sudu?
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Radek Martinák Převody jednotek délky, obsahu a objemu Kolik litrů je 32,9 m 3 ? Kolik.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Tělesa –Válec Číslo.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Sčítání a odčítání mnohočlenů jednočlen 3x 2 4y5z 3 4x 2 y + -5x 3 x.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
Lichoběžník Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika
OBVOD A OBSAH OBDÉLNÍKU VY_32_INOVACE_D09
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
POČÍTÁME S DESETINNÝMI ČÍSLY 58,326 …..zaokrouhli na desetiny
Obsahy rovinných útvarů
Desetinná čísla v geometrii - obvod geometrických útvarů
Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2 – příspěvková organizace
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
JARO? LÉTO? ZIMA? PODZIM? ROČNÍ OBDOBÍ
25.1 Druhy a vlastnosti rovnoběžníků II. OBSAH a OBVOD
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Obvod a obsah mnohoúhelníků
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
1. Křížovka Věci, která má tvar, rozměr, říkáme
(2a2 – b) . (-5a) 3a . (4a + 5) (2x + 3y) . (5x – 4y)
U S Z F V B Č D A C P E R J H L K M O Přečteš písmenka v tomto zmatku?
Konstrukce trojúhelníku : strana, úhel, těžnice
Elektronické učební materiály – II. stupeň Matematika 7
Název projektu: Učíme obrazem Šablona: III/2
Množiny bodů dané vlastnosti
OBSAHY ROVINNÝCH ÚTVARŮ
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník – obvod čtverce
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
FUNKCE – soustava souřadnic
Kolik zbyde? Když sníš půlku koláče? Když sníš čtvrtku koláče?
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Základní škola a mateřská škola J.A.Komenského
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
Konstrukce trojúhelníku : strana, výška, těžnice
FUNKCE – vlastnosti Co znamená rostoucí funkce?
NÁZEV ŠKOLY: ZŠ Dolní Benešov
Název školy : Základní škola a mateřská škola,
NÁZEV ŠKOLY: Základní škola Josefa Bublíka, Bánov
Výukový materiál zpracovaný v rámci projektu "EU peníze školám"
Geometrická tělesa VY_32_Inovace_010KJ-1
46.1 Podobnost C´ B´ A´ C Změř úsečky a zapiš jejich délky.
Tlaková síla, tlak..
Název školy: Základní škola Dobříč, okres Plzeň - sever, příspěvková organizace Autor: Mgr. Anna Dyková Název: VY_32_INOVACE_19_Dělení desetinných čísel.
Základní škola a Mateřská škola, Liberec, Barvířská 38/6, příspěvková organizace Osově souměrné útvary Název : VY_32_inovace_16 Matematika - osově.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Jednotky délky VY_32_Inovace_16 TK-1 Mgr
2.1 DESETINNÁ ČÍSLA Sčítáme 0,123 Odčítáme 11,9 12,04 - 8,69 3,2066
AUTOR: Martina Dostálová
46 OBVOD A OBSAH LICHOBĚŽNÍKU.
Název školy: Základní škola a Mateřská škola Kladno, Norská 2633
27.1 Vlastnosti a konstrukce lichoběžníků I.
Obvody a obsahy obrazců
Pythagorova věta v rovině
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM: Čtyřúhelník - obdélník
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
OBVOD A OBSAH SLOŽITĚJŠÍCH OBRAZCŮ
Obsah, jednotky obsahu 5. ročník
Základní škola Podbořany, Husova 276, okres Louny
14.1 Objem krychle a kvádru Zdroje:
MATEMATIKA PRO 1. ROČNÍK Geometrické tvary
Transkript prezentace:

Obsah geometrických útvarů Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Obsah geometrických útvarů Jakou plochu má hřiště? Jakou výměru má pozemek? Kolik metrů čtverečných plochy budeme natírat? Autor: Mgr. Radek Martinák

Které rovinné útvary už známe? Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Které rovinné útvary už známe? (přiřaď) Obdélník Trojúhelník Mnohoúhelník Čtverec

Obsah n-úhelníků mm2 cm2 dm2 m2 km2 a(ar) ha (hektar) Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Obsah n-úhelníků mm2 cm2 dm2 m2 km2 a(ar) ha (hektar) čtverečná jednotka b … počet „čtverečků“ = šířka obdélníku a … počet „čtverečků“ = délka obdélníku S = počet jednotek v 1 řadě x počet řad S = a . b a … počet „čtverečků“ = strana čtverce S = počet jednotek v 1 řadě x počet řad S = a . a

Obsah čtverce, obdélníku, mnohoúhelníku Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Obsah čtverce, obdélníku, mnohoúhelníku Obsah je velikost plochy ohraničené stranami rovinného útvaru Jednotky obsahu (plošné, čtverečné) – mm2, cm2, dm2, m2, km2, a(ar), ha (hektar) Mnohoúhelník Čtverec Obdélník S1 S2 S = a . a S = a . b S = S1 + S2

Počítáme obsah Vypočítej obsah čtvercové zahrady o délce strany 8,6 m. Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Počítáme obsah Vypočítej obsah čtvercové zahrady o délce strany 8,6 m. Vypočítej obsah obdélníkového záhonu o délce 3,84 m a šířce 1,5 m. Náčrtek: Výpočet: Náčrtek: Výpočet: S = a . b S = 3,84 . 1,5 S =5,76 m2 S = a . a S = 8,6 . 8,6 S = 73,96 m2 1,5 m 8,6 m 3,84 m 8,6 m

Počítáme obsah mnohoúhelníku Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Počítáme obsah mnohoúhelníku Vypočítej plochu podlahy tvaru mnohoúhelníku 3,92m 15,82 m 10,53 m 8,38 m ??? m S2 S1 15,67 m ??? = 15,67 – 10,53 = 5,14 m ??? = 8,38 – 3,92 = 4,46 m S1 = 3,92 . 5,14 = 20,1488 m2 S2 = 15,67 . 4,46 = 69,8882 m2 S = S1 + S2 S = 90,037 m2

area = obsah, plocha, výměra general polygon = obecný mnohoúhelník Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika square = čtverec rectangle = obdélník area = obsah, plocha, výměra 1 square kilometer 1 square meter 1 square millimetres 1 square centimetre ??? general polygon = obecný mnohoúhelník

Jakou plochu má obdélníkové hřiště dlouhé 84,5 m a široké 38,7 m ? Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Vypočítej (nejdříve si načrtni) Jakou plochu má obdélníkové hřiště dlouhé 84,5 m a široké 38,7 m ? Kolik stromů lze vysázet na pozemek tvaru čtverce o délce strany 0,264 km, musí-li mít jeden strom k dispozici 9 m2 plochy?

Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Elektronická učebnice - Základní škola Děčín VI, Na Stráni 879/2, příspěvková organizace Použité zdroje: http://office.microsoft.com/cs-cz/images/?CTT=6&ver=14&app=powerpnt.exe