Co dokážeme připravit pro HbbTV v ČR? Martin Gebauer Generální ředitel České Radiokomunikace a.s. Praha, 7.10.2015
Standard HbbTV v Evropě a ve světě Standard HbbTV vznikl v Evropě, proto je jeho rozšíření v Evropě největší a šíří se do celého světa. vyspělé HbbTV rozvinuté rostoucí Německo x Francie Španělsko Rakousko x Polsko Belgie Dánsko Finsko Maďarsko Holandsko ČR Švýcarsko v provozu ohlášeno / testování žádné informace Zdroj: httv
Penetrace domácností TV přístroji s HbbTV standardem v ČR Na konci roku 2020 odhadujeme 3,6 mil. domácností s alespoň jednou HbbTV, z nichž 2,44 mil. budou připojené k internetu. Kvartální přírůstky jsou nejsilnější na konci roku z důvodu vánočních prodejů. Zdroj: ČRa odhad
České Radiokomunikace umí propojit lineární televizi s internetem a stávají se partnerem provozovatelů televizního vysílání Disponujeme technologií, kterou lze využít pro všechny provozovatele pozemního televizního vysílání. Poskytujeme funkcionality OTT a HbbTV jako škálovatelnou službu, čímž odpadají bariéry vstupu jako vysoké investice, časová náročnost výstavby vlastního řešení a vysoké náklady na provoz. Lineární vysílání prostřednictvím DVB-T Interaktivní funkce prostřednictvím internetu
Media Cloud jako platforma pro HbbTV aplikace ČRa postavily unikátní Media Cloud, na kterém lze současně provozovat OTT a HbbTV služby nad jedním obsahem v rozsahu, který si určí zákazník. Media & User Management Infrastruktura ČRa Media Cloud Media Delivery OTT služby HbbTV služby EPG s historií AVOD HbbTV Catchup SVOD HbbTV Timeshift Media Processing Media Infrastructure TVOD HbbTV AVOD Live HbbTV SVOD HbbTV kanály
Ukázka HbbTV produktu ČRa – AVOD
Ukázka HbbTV produktu ČRa – EPG
Ukázka HbbTV produktu ČRa – manažer červeného tlačítka ČRa disponují manažerem červeného tlačítka, prostřednictvím kterého lze ve 3 krocích nasadit červené tlačítko do TV vysílání bez jakékoliv znalosti HbbTV technologie. Nastav tlačítko Nastavení vzhledu červeného tlačítka Časování červeného tlačítka Propojení s HbbTV aplikací Cílení červeného tlačítka Otestuj tlačítko Test pozice a vzhledu tlačítka Test propojení s HbbTV aplikací Publikuj tlačítko Spuštění červeného tlačítka dle parametrů (časování, cílení)
ČRa vidí HbbTV jako příležitost pro provozovatele televizního vysílání Flexibilita řešení a škálovatelnost kapacit umožní komerčním provozovatelům televizního vysílaní najít business model pro MONETIZACI služeb HbbbTV a OTT. 1 2 3 4 Interakce v lineární TV Udržení diváků u televizní obrazovky Konzumace podle preferencí Protiváha k velkým VOD poskytovatelů Vícenásobná konzumace lineárního obsahu Efektivnější monetizace: timeshift, EPG s historií, VOD, archiv, atd. Nové reklamní formáty Přibližování internetovému prostoru: banner, pre roll, post roll, interaktivní self promo První krok k real-time programmatic TV Různí uživatelé konzumují různý obsah Personifikovaná reklama
Děkuji za pozornost