NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr

Slides:



Advertisements
Podobné prezentace
Výukový materiál vytvořený v rámci projektu „EU peníze školám“
Advertisements

Pythagorova věta Mgr. Dalibor Kudela
POZEMNÍ STAVITELSTVÍ III cvičení
Užití Pythagorovy věty – 5. část
Základní škola národního umělce Petra Bezruče, Frýdek-Místek, tř. T. G
Nové modulové výukové a inovativní programy - zvýšení kvality ve vzdělávání Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem.
PYTHAGOROVA VĚTA příklady
19_Obvody a obsahy rovinných obrazců
VLASTNOSTI TROJÚHELNÍKŮ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
PYTHAGOROVA VĚTA Výuková prezentace.
ZÁKLADNÍ ŠKOLA OLOMOUC příspěvková organizace MOZARTOVA 48, OLOMOUC tel.: , ; fax:
Pythagorova věta Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Ing. Kamila Kočová. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  ,
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Zuzana Řípová Tento materiál byl vytvořen v rámci projektu Operačního programu Vzdělávání.
Obsahy základních obrazců
* Pythagorova věta Matematika – 8. ročník *
Digitální učební materiál
Obvod a obsah lichoběžníku
SHODNOST GEOMETRICKÝCH ÚTVARŮ
Válec.
Registrační číslo: CZ.1.07/1.5.00/ Název projektu: EU peníze středním školám Gymnázium a Střední odborná škola, Podbořany, příspěvková organizace.
Výpočty v rovinných obrazcích
Základní škola a Mateřská škola, Pavlice, okres Znojmo OP VK Tematický celek: Matematika - 1. stupeň ZŠ Název a číslo učebního materiálu VY_32_INOVACE_03_18.
Opakování před 1. pís. prací Pythagorova věta, mocniny, číselné výrazy
VY_42_INOVACE_110_PYTHAGOROVA VĚTA V ROVINĚ 1. ČÁST Jméno autora VMM. Lačná Datum vytvoření VMříjen 2011 Ročník použití VM8. ročník Vzdělávací oblast/obormatematika.
Princip řešení Uvažujeme se střešními rovinami stejného sklonu
III. část – Vzájemná poloha přímky
Provozováno Výzkumným ústavem pedagogickým v Praze.
PRAVOÚHLÝ TROJÚHELNÍK V ROVINNÝCH GEOMETRICKÝCH OBRAZCÍCH
Číslo projektu:CZ.1.07/1.4.00/ Trojúhelník - těžnice.
Pravoúhlý trojúhelník sekunda - osmileté studium Mgr. Štěpánka Baierlová Gymnázium Sušice Pythagorova věta.
Povrch kvádru Vypracovala: Mgr. Martina Belžíková.
Matematika Kulová úseč a vrchlík. Výukový materiál Číslo projektu: CZ.1.07/1.5.00/ Šablona: III/2 Inovace a zkvalitnění výuky prostřednictvím ICT.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Jan Podlena Autor: Mgr. Jan Podlena TROJÚHELNÍKY V PRAXI Zkus vyjmenovat další předměty.
J e h l a n Popis tělesa Výpočet povrchu Výpočet objemu
Anotace Materiál slouží pro výuku speciálních oborů, pro žáky oboru tesařské práce. Prezentace obsahuje postup při čtení výkresu krovu vaznicové soustavy.
Tangens a kotangens v pravoúhlém trojúhelníku (5).
Název školy : Základní škola a mateřská škola, Svoboda nad Úpou, okres Trutnov Autor : Mgr. Irena Nešněrová Datum : říjen 2013 Název :VY_42_INOVACE_4.2.1.
Elektronické učební materiály - II. stupeň Matematika Autor: Mgr. Miluše Džuberová Trojúhelník Vyrábíme dopravní značky Opravujeme střechy Krájíme sýr.
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová. Dostupné z Metodického portálu ISSN: , financovaného.
Převod skutečných velikostí do měřítka. Měřítka map a plánů- převod skutečných velikostí do měřítka Autor: Mgr. Ludmila Pecháčková VY_32_INOVACE_50_Meritka_map_a_planu_2.
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
Výukový materiál zpracován v rámci projektu
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Název DUM:
EU_42_sada1_03_M_Rovinné útvary3_Šeb
Vytvořil Aleš Veselý 9.A 7.Zš Kladno
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Čtverec, obdélník Slovní úlohy.
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
METODICKÝ LIST PRO ZŠ Pro zpracování vzdělávacích materiálů (VM)v rámci projektu EU peníze školám Operační program Vzdělávání pro konkurenceschopnost   
Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Jaroslava Holečková. Dostupné z Metodického portálu ISSN:  Provozuje.
Úlohy na výpočet obvodu a obsahu obdélníku a čtverce
Goniometrické funkce Autor © Mgr. Radomír Macháň
Podobnost co už dovedeme
TÉMA: Obvod trojúhelníku
Škola: Základní škola Varnsdorf, Edisonova 2821, okres Děčín,
Základní škola T. G. Masaryka a Mateřská škola Poříčany, okr. Kolín
Obvody a obsahy – prověření 2
Název školy: Základní škola Městec Králové
Obvody a obsahy 5. - určení z plánu
Konstrukce lichoběžníku
III. část – Vzájemná poloha přímky
MATEMATIKA – GEOMETRIE 7
Lichoběžník Obvod lichoběžníku.
Výpočty v rovinných obrazcích
NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr
Číslo projektu: CZ.1.07/1.4.00/ Autorem materiálu a všech jeho částí, není-li uvedeno jinak, je Mgr. Alena Čechová.
PYTHAGOROVA VĚTA Věta k ní obrácená
Transkript prezentace:

NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V. , MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr NÁZEV ŠKOLY : ZŠ KOLÍN V., MNICHOVICKÁ 62 AUTOR : Mgr. JAROSLAVA URBANCOVÁ NÁZEV: VY_32_INOVACE_05_M8_PYTHAGOROVA VĚTA PYTHAGOROVA VĚTA – úloha ze života 8. ročník Září 2012

Pomůže nám matematika v běžném životě? Tuto otázku často kladete, když vám něco nejde. A také tato otázka souvisí s volbou povolání. Někteří z vás si zvolí studium na střední škole související se stavebnictvím nebo budou v osobním životě potřebovat některé poznatky z tohoto oboru, a právě tady je ukázka toho, jak neznalost základních poznatků z matematiky chybí v praxi.

Řekněme, že stavíme obyčejný rodinný domek s obdélníkovým půdorysem 8 x 6 metrů. Domek má sedlovou střechu bez přesahu obvodových zdí. Střecha má sklon 45°. °

Kolik budeme kupovat střešních tašek na pokrytí celé střechy, jestliže na 1 m 2 potřebujeme 12 střešních tašek? Počítejme s 5% rezervou na rozbití a překrytí tašek. Malá rada: nakreslete náčrt – půdorys domku, popřípadě i štít domku.

ŘEŠENÍ Střecha se sice při pohledu shora jeví jako obdélník, ale zkreslený (ne ve skutečné velikosti), rozdělený hřebenem střechy na dvě části. Který ze dvou rozměrů je skutečný a který zkreslený? Délka je skutečná 8 m. Musíme si vypočítat skutečný rozměr střechy od hřebene k obvodovým zdem. K tomu potřebujeme Pythagorovu větu. Štít je vlastně rovnoramenný trojúhelník, jehož základnu známe (6 m), výška trojúhelníku je 3 m. To vyplývá z toho , že střecha má sklon 45°. Jedna část střechy má tedy šířku 4,24 m.

S 5% přídavkem je to 856 tašek. Výsledek obsahu střechy obdélníku (ať už jsme počítali jeden velký nebo dva malé obdélníky) je 67,84 m 2 . Potřebujeme 815 tašek. S 5% přídavkem je to 856 tašek.

Anotace Tato praktická úloha je určena pro žáky 8. a 9.ročníku ZŠ jako skupinová práce v hodinách matematiky, ale i jako motivační úloha v hodinách přípravy k povolání. Tento materiál jsem vypracovala na doporučení svého manžela – stavitele, který má zkušenosti s pracovníky, kteří ani po letech praxe nemohou toto zadání zvládnout. Citace : použitý obrázek http://www.strechyprochazka.cz/upload/265-140306000000.jpg